ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Πρεμιέρα» στο δεύτερο Posidonia Sea Tourism Forum - Οι εξελίξεις στην κρουαζιέρα στο επίκεντρο

18:42 - 28 Μαϊ 2013 | Ναυτιλία
«Πρεμιέρα» στο δεύτερο Posidonia Sea Tourism Forum - Οι εξελίξεις στην κρουαζιέρα στο επίκεντρο
Από τα περίπου 36 δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανούνται σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας, η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο 600 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων home-porting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα συνολικά 57 λιμάνια της χώρας.

Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα. Σύμφωνα με τον Κ. Μουσουρούλη, υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τα μέχρι σήμερα εννέα ελληνικά λιμάνια που μπορούν να φιλοξενήσουν διεθνή κρουαζιερόπλοια θα αυξηθούν στο μέλλον όταν η επίδραση των πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων γίνει αισθητή, συμπεριλαμβανομένης και της άρσης του καμποτάζ. Ο Υπουργός παρευρέθη ανάμεσα σε ένα πάνελ ομιλητών όπου το κύριο θέμα συζήτησης ήταν οι προοπτικές ανάπτυξης της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και η επίδραση της στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα

«Η Ελλάδα έχει πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ως τουριστικός προορισμός και η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εξελίσσει το νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει τις δραστηριότητες που άπτονται του θαλάσσιου τουρισμού» είπε ο Υπουργός μεταξύ άλλων.

cruise peireas420

2,8 εκατ. επισκέπτες κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια

Οι εκπρόσωποι των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο που παρευρίσκονται στο Συνέδριο, συμφώνησαν ότι η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για τις εταιρείες τους, ενώ τόνισαν ότι η χώρα χρειάζεται να προβεί σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις προκειμένου να αποκομίσει μέγιστα οφέλη από τη διεθνή κρουαζιέρα. «Το περασμένο έτος η Carnival έφερε στην Ελλάδα συνολικά 2,8 εκατομμύρια επισκέπτες, κυρίως σε προορισμούς όπως η Κέρκυρα, το Κατάκολο, ο Πειραιάς, η Σαντορίνη και η Μύκονος. Είμαστε ωστόσο πεπεισμένοι ότι αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να είναι αρκετά υψηλότερος» είπε ο G. Israel, Α’ Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο. Τόνισε επίσης την αυτοπεποίθηση του ότι το μέλλον έχει να αποφέρει ακόμα περισσότερα οφέλη για την Ελλάδα στον τομέα της κρουαζιέρας, λόγω των ευεργετικών αποτελεσμάτων της άρσης του καμποτάζ, τα οποία θα αρχίσουν να φαίνονται σύντομα με το home porting κρουαζιερόπλοιων εκτός ευρωπαϊκής σημαίας.

Βήμα προς την σωστή κατεύθυνση άρση του καμποτάζ

Ο Τζον Φοξ, αντιπρόεδρος, Υπεύθυνος Κυβερνητικών Σχέσεων, ΗΠΑ & Ευρώπης της Royal Carribbean Crouises Ltd. η οποία μεταφέρει τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στην Ελλάδα από κάθε άλλη ανταγωνίστρια εταιρεία, συμφώνησε με την άποψη ότι η άρση του καμποτάζ είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και συμπλήρωσε πως προκειμένου η Ελλάδα να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από την κρουαζιέρα, πρέπει να προσπαθήσει να βελτιώσει ορισμένα εναπομείναντα θέματα. Είπε επίσης πως η χώρα θα μπορούσε να συνεργαστεί με όμορες αγορές της εγγύς περιοχής σε θέματα διαφήμισης και marketing. Η Royal Caribbean έχει 41 πλοία, η συνολική χωρητικότητα των οποίων προσεγγίζει τους 100.000 επιβάτες. 

Posidonia Sea Tour Forum Photo B

Τροχοπέδη το κόστος των καυσίμων 

Στο σύνολο  η περιοχή της Αν. Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, αποτελεί τον ιδανικότερο προορισμό κρουαζιέρας στο κόσμο και πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα είναι ο μοναδικός ευρωπαϊκός κόμβος που μπορεί να προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων κρουαζιέρας που συνδυάζουν μικρές αποστάσεις μεταξύ των λιμανιών, κάτι το οποίο για την βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικό από οικονομικής άποψης λόγω του υψηλού κόστους καυσίμων.

Η συνεχώς μεταβαλλόμενη υψηλή τιμή καυσίμων θεωρείται ως τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας σύμφωνα με τον R. Ashdown, Γεν. Γραμματέα της CLIA Europe, ο οποίος επίσης συμμετείχε στην συζήτηση. Ενώ συμπλήρωσε: «Η Ελλάδα είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας στην Ευρώπη, θέση την οποία μπορεί να βελτιώσει, εφόσον εισαγάγει πολιτικές και πρακτικές ελλιμενισμού, οι οποίες είναι στρατηγικά σχεδιασμένες με στόχο την αποσυμφόρηση των λιμένων και εφόσον επίσης γίνει περισσότερο ανταγωνιστική σε θέματα λιμενικών τελών».

Διαβάστε επίσης:

 

Τελευταία τροποποίηση στις 00:54 - 29 Μαϊ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.