ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

300 πλοία second hand πέρασαν σε ελληνικά χέρια το 2013

12:07 - 23 Οκτ 2013 | Ναυτιλία
300 πλοία second hand πέρασαν σε ελληνικά χέρια το 2013
Κυριαρχούν στην αγορά «μεταχειρισμένων» πλοίων οι έλληνες εφοπλιστές καθώς κατέχουν το 28% των πλοίων που άλλαξαν χέρια το 2013, ενώ έχουν επενδύσει σε αυτά το 35% των κεφαλαίων που έχουν διατεθεί στη second hand αγορά, σύμφωνα με την Allied Shipbroking.

Έτσι μα βάση τα στοιχεία του οίκου σε ελληνικά χέρια έχουν καταλήξει συνολικά 300 πλοία, από τα 1.069 που άλλαξαν πλοιοκτήτη. Οι Έλληνες, μάλιστα, έχουν μερίδιο 33% στις αγοραπωλησίες bulker, 23% στα δεξαμενόπλοια και 25% στα containership.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Allied οι Ελληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν 169 bulker αξίας 2,4 δισ. δολαρίων, 96 δεξαμενόπλοια αξίας 1,7 δισ. δολαρίων και 36 containership έναντι 408 εκατ. δολαρίων.

Συνολικά δαπανήθηκαν 4,5 δισ. δολάρια, από 13 δισ. δολάρια που είναι το σύνολο του τζίρου στη σχετική αγορά, ενώ κατά μέσο όρο έχουν δαπανήσει 15 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο που αγόρασαν.
Οι Κινέζοι, που είναι δεύτεροι στη λίστα της Allied σε αριθμό πλοίων, έχουν αποκτήσει 94 πλοία έναντι 961 εκατ. δολαρίων, ενώ ναυτιλιακές εταιρείες από τις ΗΠΑ έχουν προχωρήσει σε 49 αγορές έναντι 1,18 δισ. δολαρίων.

ploia689 231013

Αυξάνονται οι τιμές

Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Intermodal, τον τελευταίο μήνα υπάρχει μια μεγάλη αύξηση στις τιμές των πλοίων πενταετίας. Πιο συγκεκριμένα, ένα cape πενταετίας μέσα στον Οκτώβριο έφτασε να στοιχίζει 37,7 εκατ. δολάρια, από 34,8 εκατ. δολάρια το Σεπτέμβριο. Ο μέσος όρος του 2013 έχει φτάσει τα 34,3 εκατ. δολάρια, ενώ το 2012 είχε διαμορφωθεί στα 34,6 εκατ. δολάρια και το 2011 τα 43,5 εκατ. δολάρια. Ομοίως και στα panamax πενταετίας, τα οποία έχουν φτάσει τα 22,5 εκατ. δολάρια τον Οκτώβριο από 21 εκατ. δολάρια το Σεπτέμβριο, με μέσο όρο μέσα στο 2013 τα 20,4 εκατ. δολάρια, τα 22,7 εκατ. δολάρια το 2012 και τα 31,3 εκατ. δολάρια το 2011.
Αλλά και στα τάνκερ, τα VLCC, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν μια πίεση, δείχνουν να ανεβαίνουν ειδικά στη spot αγορά, γεγονός που τους δίνει πόντους και στην αξία μεταπώλησης. Ενα VLCC πενταετίας κοστίζει σήμερα 55,8 εκατ. δολάρια από 55,3 εκατ. δολάρια τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο μέσος όρος του έτους φτάνει τα 55,8 εκατ. δολάρια, από 62,9 εκατ. δολάρια το 2012 και 77,6 εκατ. δολάρια το 2011.
Σαφώς ανοδική πορεία έχουν και τα MR product tankers, τα οποία έχουν φτάσει να κοστίζουν 27,5 εκατ. δολάρια από 27 εκατ. το Σεπτέμβριο.
Ο μέσος όρος του 2013 διαμορφώνεται στα 24,7 εκατ. δολάρια, του 2012 στα 24,6 εκατ. δολάρια και του 2011 στα 28,4 εκατ. δολάρια.

ploia590 231013

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.