ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τροϊκανικές πιέσεις για μείωση δαπανών για άγονες γραμμές και πώληση ΟΛΠ φέρνουν "ναυτία" στους νησιώτες

01:03 - 07 Μαρ 2014 | Ναυτιλία
Τροϊκανικές πιέσεις για μείωση δαπανών για άγονες γραμμές και πώληση ΟΛΠ φέρνουν "ναυτία" στους νησιώτες
Την πλήρη αναδιάρθρωση των άγονων γραμμών ζήτησε για άλλη μια φορά η τρόικα από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με στόχο να υπάρξει εξοικονόμηση πόρων, αλλά και πιο ορθολογική διαχείρισή τους.

Η πλευρά των δανειστών ζήτησε να υπάρξει πλήρης ανασχεδιασμός των γραμμών αυτών στην κατεύθυνση της δικτύωσης των μικρών νησιών με μεγαλύτερα, και μείωσης των απευθείας συνδέσεων με τον Πειραιά. Από την πλευρά του, το υπουργείο εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του σε λογικές πρόχειρων οριζόντιων περικοπών καθώς κάτι τέτοιο θα καταδίκαζε σε απομόνωση τα νησιά. Επίσης τονίστηκε ότι η σύνδεση των άγονων γραμμών θεωρείται δημόσια υπηρεσία, ενώ παρουσιάστηκαν σκέψεις και σχέδια για τον ανασχεδιασμό των άγονων γραμμών.

agones070314

Στο τραπέζι πάντως, αναγκαστικά έπεσε και το τραπεζικό ζήτημα, καθώς οι εταιρίες ΝΕΛ και ΑΝΕΚ που καλύπτουν ένα μεγάλο αριθμό γραμμών δημόσιας υπηρεσίας ουσιαστικά βρίσκονται στα χέρια των τραπεζών και δη της Πειραιώς. Όποια κίνηση είτε αποχώρησης των εταιριών αυτών από γραμμές, είτε πώλησης πλοίων ή παραχώρησης γραμμών σε τρίτους συνδέεται με αποφάσεις που θα ληφθούν στο φόντο της εκκαθάρισης των επιχειρηματικών χαρτοφυλακίων των τραπεζών. Μέχρι τότε η κατάσταση στο Αιγαίο θα παραμείνει «παγωμένη» με τους νησιώτες να είναι στα «κάγκελα» λόγω των αβεβαιοτήτων για τη μεταφορική τους διασύνδεση με την Ελλάδα.

Η πώληση του ΟΛΠ δημιουργεί ανησυχία στους νησιώτες

Επιπλέον, πονοκέφαλος για τους νησιώτες αποτελεί και η διαδικασία πώλησης του λιμανιού του Πειραιά, καθώς τυχόν ιδιωτικοποίηση, χωρίς διασφαλίσεις ότι δε θα αυξηθούν τα τέλη χρήσης για τις ακτοπλοϊκές δραστηριότητες, μπορεί να εκτινάξει τους ναύλους. Το όλο θέμα έχει τεθεί από ακτοπλοϊκές εταιρίες και τοπικούς φορείς στο ΤΑΙΠΕΔ.

olp070314

Παράγοντες του κλάδου τονίζουν τη σημασία διατήρησης σε χαμηλά επίπεδα του κόστους λειτουργίας του επιβατικού λιμένα. Το όλο ζήτημα πάντως συνδέεται και με τη διαπραγμάτευση για την πώληση άλλων πιο επικερδών δραστηριοτήτων του ΟΛΠ, π.χ. κρουαζιέρα, Car Terminal. Με άλλα λόγια είναι πιθανό το ακτοπλοϊκό κομμάτι να απαιτηθεί να έχει συμβολικό αντίτιμο με αντάλλαγμα παραχωρήσεις στα άλλα τμήματα. Ο Όμιλος Grimaldi που έχει ενδιαφέρον στο Car Terminal κι διαθέτει την αναγκαία ρευστότητα δυνητικά θα μπορούσε να «παίξει ένα ρόλο» κάτι που όμως θα δημιουργούσε εντάσεις στο εσωτερικό ακτοπλοϊκό τοπίο. Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά θα τεθούν με την γνωστοποίηση του πλαισίου του διαγωνισμού.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.