ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έλεγχο στην Cosco επιχειρεί ο Δρίτσας με σχέδιο νόμου

18:40 - 28 Απρ 2016 | Ναυτιλία
Έλεγχο στην Cosco επιχειρεί ο Δρίτσας με σχέδιο νόμου
«Καπέλο» το Περιφερειακό Γραφείο ΔΑΛ Πειραιά (ΔΑΛ-Π) επιχειρεί να βάλει στην Cosco στον λιμάνι του Πειραιά, ο Θοδωρής Δρίτσας σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που δημοσίευσε στο opengov για δημόσια διαβούλευση.

Με το σχέδιο νόμου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας δημιουργεί εξαρχής την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, καταργώντας την υφιστάμενη, ενώ δημιουργεί και με μία νέα τη Δημόσια Αρχή Λιμένων, η οποία έχει και ένα Περιφερειακό Γραφείο στο Πειραιά για να «παρακολουθεί» και «ελέγχει» τον ΟΛΠ.
Παράλληλα με το σχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα και σε άλλους φορείς του δημοσίου ή της τοπικής αυτοδιοίκησης να συνάπτουν συμβάσεις με το δημόσιο για την εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκών γραμμών ενώ παράλληλα υλοποιείται και η υπόσχεση του πρωθυπουργού προς τους κατοίκους της περιοχής καθώς αποδίδεται στο δήμο Δραπετσώνας Κερατσινίου η περιοχή των Λιπασμάτων.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η ΡΑΛ έχει ως γενικότερη αποστολή την εποπτεία και τη διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού. Τα μέλη της απολαμβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας και κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Η Ρ.Α.Λ. υποβάλλει μέχρι την 31η Μαρτίου κάθε έτους στον Πρόεδρο της Βουλής ετήσια έκθεση. Η Ρ.Α.Λ. υποχρεούται να κινεί ανά χρονικά διαστήματα, τα οποία δεν μπορεί να υπερβαίνουν την τετραετία, διαδικασία αξιολόγησης της λειτουργίας της.

Από την άλλη πλευρά η ΔΑΛ ιδρύεται ως δημόσιος φορέας με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια στον οποίο ανατίθεται η άσκηση των διοικητικής φύσης εξουσιών/αρμοδιοτήτων, οι οποίες αφαιρούνται από τους Οργανισμούς Λιμένα δυνάμει των διατάξεων των Συμβάσεων Παραχώρησης, λόγω της ιδιωτικοποίησης, σε συνεργασία με τη ΡΑΛ και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
Σκοπός είναι μεταξύ άλλων να συμβάλλει στην επίτευξη των προγραμματικών στόχων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, στους οποίους και περιλαμβάνονται: (α) η διατήρηση της κυριαρχίας και της εδαφικής συνοχής του Ελληνικού Δημοσίου σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΓΓΛΛΠΝΕ)
(β) η συμβολή στην τοπική, περιφερειακή και εγχώρια οικονομική, κοινωνική και κοινοτική ευημερία, σε αντιστοιχία με την κομβική και μακρο-οικονομική σημασία των Λιμένων
(γ) η διευκόλυνση της οικονομικής ανάπτυξης και ευημερίας των περιοχών, κοινοτήτων και των κλάδων της οικονομίας, που εξυπηρετούνται από τους Λιμένες ή μέσω αυτού
(δ) η προστασία του περιβάλλοντος εντός των Λιμένων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία
(ε) η αδιάλειπτη διαθεσιμότητα και παροχή αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών από τους φορείς διαχείρισης λιμένων σε πλοία, επιβάτες και φορτία, σύμφωνα με την αρχή της απαγόρευσης διάκρισης, με την επιφύλαξη του κατ' εξαίρεση επιτρεπτού τέτοιας διάκρισης, στο μέτρο που προβλέπεται ειδικά από τη Σύμβαση Παραχώρησης και σύμφωνα με την εφαρμοστέα κείμενη νομοθεσία
(στ) η αναβάθμιση του επιπέδου των παρεχόμενων στους χρήστες και το κοινό υπηρεσιών
εντός των Λιμένων, σε συνεργασία με τη ΡΑΛ και τη ΓΓΛΠΝΕ
(ζ) η συνεργασία όλων των αρμοδίων φορέων της Ελληνικής Δημοκρατίας για την κατοχύρωση και τον έλεγχο εφαρμογής των εργασιακών δικαιωμάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών στη λιμενική ζώνη με τη διατήρηση σε ισχύ των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, του Ν.2688/1999, όπου αυτός εφαρμόζεται, των κυρωθεισών από τη χώρα εφαρμοστέων Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας και όλων των σχετικών εφαρμοστέων διατάξεων του ενωσιακού δικαίου.
Επίσης σε ότι αφορά τον Πειραιά συνιστάται Περιφερειακό Γραφείο ΔΑΛ Πειραιά (ΔΑΛ-Π) με έδρα στο Δήμο Πειραιά. Με απόφαση του Σ.Δ. επικεφαλής της ΔΑΛ-Π ορίζεται μέλος ή υπάλληλος της ΔΑΛ. Η ΔΑΛ-Π αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη, τα καθήκοντα και το κόστος συμμόρφωσης με τις διατάξεις του Νόμου 2881/2001 (Εφημερίδα της Κυβερνήσεως 'Α 16/2001) αναφορικά με τον Λιμένα Πειραιά, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 2 της Σύμβασης Παραχώρησης και την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
Επίσης η ΔΑΛ-Π ασκεί όλες τις εξουσίες, αρμοδιότητες και ευχέρειες, που περιέρχονται ειδικά στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δυνάμει του νόμου που κυρώνει τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» (ΟΛΠ Α.Ε.), εφόσον αυτή δεν απονέμεται με άλλη διάταξη νόμου ή απόφαση του Υπουργού αυτού σε άλλον φορέα.

Ακτοπλοΐα

Παράλληλα με το σχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα να συνάπτονται συμβάσεις εξυπηρέτησης ακτοπλοϊκών γραμμών και με το Δημόσιο, Ο.Τ.Α ή και με φορείς του δημόσιου τομέα της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, μεμονωμένα ή από κοινού, διάρκειας ενός έως πέντε ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένης γραμμής ή γραμμών.

Επίσης με το σχέδιο νόμου ρυθμίζονται θέματα του Λιμενικού Σώματος (κρίσεις κ.λ.π.) ενώ τέλος ρυθμίζονται και Θέματα Πολιτικού Προσωπικού και αποδίδεται η περιοχή των Λιπασμάτων στο Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.