ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ξηραδάκης: Κίνδυνος μονοπωλιακών εταιρικών σχημάτων στην ακτοπλοΐα

20:56 - 19 Ιουλ 2017 | Ναυτιλία
Ξηραδάκης: Κίνδυνος μονοπωλιακών εταιρικών σχημάτων στην ακτοπλοΐα
Κάθε πιθανός σχεδιασμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την ελληνική ακτοπλοΐα, προσφέροντας κίνητρα ανάπτυξής της, αναφέρεται μεταξύ άλλων στην 16η ετήσια μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα 2017, με τίτλο «Η αγορά σε λήθαργο αναμένοντας προοπτικές», που εκπόνησε η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC και παρουσιάστηκε σήμερα στη ναυτιλιακή λέσχη Πειραιά.

Ο επικεφαλής της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης, κατά την παρουσίαση της μελέτης, τόνισε ότι όλα αυτά τα χρόνια η ακτοπλοΐα αποτελεί τον βασικό παράγοντα συνοχής του ελληνικού κράτους καθώς τα πλοία κάθε χρόνο εκτελούν 40.000 χιλιάδες δρομολόγια μεταφέροντας 46 εκατομμύρια επιβάτες και 10 με 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, συνδέοντας 100 νησιά με τα νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία της ΕΕ.

 

Επισήμανε την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού του ακτοπλοϊκού δικτύου, προσθέτοντας ότι «η ακτοπλοϊκή αγορά σήμερα σε μεγάλο βαθμό πληρώνει το κόστος ακραίων ανταγωνιστικών πρακτικών του παρελθόντος που οδήγησαν σε υπερπροσφορά χωρητικότητας που συνοδεύτηκε από υψηλό κόστος κεφαλαίου (νέα πλοία) και ναύλους εισιτηρίων με μηδενικά ή και αρνητικά περιθώρια κέρδους».

 

Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε επίσης, ότι η αγορά θα πρέπει να προσέξει να μην οδηγηθεί πλέον στο άλλο άκρο δημιουργίας μονοπωλιακών εταιρικών σχημάτων διοίκησης, ενώ και το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια των εταιρειών του κλάδου για τον επαναπροσδιορισμό του ακτοπλοϊκού προϊόντος.

 

Ο κ. Ξηραδάκης είπε ότι το γεγονός ότι ένας τραπεζικός όμιλος (σημ. Τράπεζα Πειραιώς) έχει συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο των τριών εκ των τεσσάρων συστημικών παικτών του ακτοπλοϊκού κλάδου, αποτελεί «ένα φαινόμενο που θα πρέπει να απασχολήσει όλους».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.