ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κλειδί οι κινήσεις των τραπεζών για το μέλλον της ακτοπλοΐας

10:13 - 27 Ιουλ 2018 | Ναυτιλία
Κλειδί οι κινήσεις των τραπεζών για το μέλλον της ακτοπλοΐας
Την έναρξη ενός κύκλου επενδύσεων στην ακτοπλοΐα λόγω και των κινήσεων απόμόχλευσης κεφαλαίων από τις τράπεζες προβλέπει η ετήσια μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα της XRTC Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, με τίτλο «Εκκίνηση νέου κύκλου με πολλά “ισοδύναμα”».

Έτσι  με αιχμή τις υποχρεώσεις των τραπεζών για από - επένδυση από μη πιστωτικές δραστηριότητες η μελέτη σημειώνει ότι αναμένεται προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος στις εταιρίες στο ερχόμενο δωδεκάμηνο.

Μάλιστα προτείνει τη διατήρηση μιας αμιγώς ανεξάρτητης και αυτοτελούς Αρχής Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και απολύτως καταρτισμένης Επιτροπής Ανταγωνισμού στον κλάδο, ως απαραίτητες προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων επενδυτικών σχημάτων, που θα στοιχηματίσουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Όπως αναφέρει η έκθεση ανοίγεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη δημιουργία επενδυτικών σχημάτων τα οποία θα χαρακτηρίζονται από καινοτομία σε επίπεδο τόσο διοίκησης όσο και σχεδιασμού υπηρεσιών.

Επίσης η μελέτη  εστιάζει στις συνδυασμένες μεταφορές. Η XRCT τονίζει ότι η πορεία προς τις συνδυασμένες μεταφορές χρειάζεται έναν χάρτη ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που να διασφαλίζει την ορθολογιστική και ασφαλή λειτουργία δικτύου θαλάσσιων μεταφορών και την εύρυθμη λειτουργίας των λιμένων.

Αναφερόμενη στην πορεία της επιβατικής κίνησης τα τελευταία χρόνια, η XRTC σημειώνει ότι παρά την ανοδική τάση που προδιαγράφεται για μία ακόμη χρονιά μετά από πολλά πτωτικά έτη, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες δείχνουν να έχουν περιορισμένη αποτελεσματικότητα αναφορικά με την αξιοποίηση της αυξημένης ζήτησης από το εξωτερικό στηρίζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων τους στην κίνηση που προέρχεται από εμπορεύματα καθώς επίσης και στον εσωτερικό τουρισμό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας η συνολική ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει μια ανοδική τάση κυρίως σε επίπεδο επιβατών, την οποία φαίνεται να εκμεταλλεύονται περισσότερο οι μικρότεροι παίκτες της αγοράς και λιγότεροι οι τέσσερις παραδοσιακοί (AΝΕΚ, ATTICA, MINOAN LINES, HELLENIC SEAWAYS).

Σύμφωνα με τη μελέτη το οικονομικό έτος 2017 χαρακτηρίστηκε από την εξαγορά της HSW από τον όμιλο ATTICA και από τη σταδιακή εδραίωση των νέο-εισερχόμενων στην ακτοπλοϊκή αγορά. Η εξαγορά αυτή, από τη μία πλευρά, αποτέλεσε ένα ουσιαστικό βήμα προς την απλούστευση των επενδυτικών σχημάτων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, από την άλλη όμως, δημιουργεί δυνητικά προβλήματα ανταγωνισμού όπως προκύπτουν και από την έκθεση της επιτροπής ανταγωνισμού  αναφέρει η XRTC.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.