ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ασία: Μοχλός Ανάπτυξης για την ελληνική ναυτιλία

21:54 - 18 Μαϊ 2007 | Ναυτιλία

Τρία από τα κορυφαία στελέχη της HSBC, μιας τράπεζας με παγκόσμια εμπειρία και πολυετή παρουσία στον τομέα της ναυτιλίας στην Ελλάδα, ενημέρωσαν τους συμμετέχοντες για τις εξελίξεις στις αναδυόμενες αγορές της περιοχής της Ασίας και πως αυτές μπορούν να επηρεάσουν την Ελληνική αλλά και την παγκόσμια ναυτιλία.

Το συνέδριο παρακολούθησε μεγάλος αριθμός εφοπλιστών και επίλεκτων μελών της ναυτιλιακής κοινότητας της Ελλάδας. Το 2ο «HSBC Shipping Conference” προλόγισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της HSBC στην Ελλάδα, κ. Matthew Bosrock, ο οποίος τόνισε τη σημαντικότητα της χώρας μας για την τράπεζα, δεδομένου ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Peter Morgan, Chief Economist Asia-Pacific, αναφέρθηκε στις αναδυόμενες αγορές, χωρίζοντας τες σε τρεις κατηγορίες: Ασία, Λατινική Αμερική - Ρωσία - Τουρκία και Μέση Ανατολή. Ο κ. Morgan ξεκινώντας από την ανάπτυξη που παρουσίασαν τα τελευταία χρόνια κάθε μία από τις τρεις κατηγορίες κατέθεσε τις προβλέψεις του για την μετέπειτα πορεία τους, τονίζοντας «Κινητήριος δύναμη των αναδυόμενων αγορών παραμένει η Ασία και συγκεκριμένα η Κίνα, η Ινδία και το Βιετνάμ που αποτελούν τη νέα γενιά των “growth tigers”. Είμαι αισιόδοξος για το μέλλον των αναδυόμενων αγορών, καθώς έχουν ισχυρή δυναμική, στηρίζονται σε στέρεες πλέον μακροοικονομικές βάσεις και δημιουργούν μεγάλη ζήτηση για πρώτες ύλες σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ο κ. Mark Williams, Research Consultant HSBC Shipping Services Λονδίνου, αναφέρθηκε στην κατάσταση της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς καθώς και στις σύγχρονες τάσεις της ναυτιλίας. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, παρουσίασε την τρέχουσα κατάσταση στους τρεις τομείς της ναυτιλίας ενώ κατέληξε σε μια αισιόδοξη προοπτική για τη πορεία τους. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως «Η αγορά για τα bulk carriers θα παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη, παραμένοντας σε υψηλά επίπεδα τουλάχιστον για το 2008, η προοπτική για τα tankers είναι ιδιαίτερα θετική ενώ υπάρχει προβληματισμός / ανησυχία για τα containers λόγω του μεγάλου αριθμού των νεότευκτων πλοίων».

Τέλος, ο τρίτος ομιλητής, κ. Benjamin Bao, Senior Vice President Corporate Banking, Transport & Logistics στη Σαγκάη, ενημέρωσε τους συνέδρους για τις ευκαιρίες της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας. Τόνισε «Είναι σημαντική η διάκριση κινδύνου μεταξύ των ναυπηγείων τα οποία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (κρατικά ναυπηγεία χαμηλού κινδύνου, ναυπηγεία ελεγχόμενα από τις τοπικές κυβερνήσεις και ιδιωτικά ναυπηγεία). Επιπλέον είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την επόμενη τριετία, καθώς η Κίνα αναμένεται να διπλασιάσει την παραγωγή πλοίων, καταλαμβάνοντας έτσι την πρώτη θέση στην ναυπηγική βιομηχανία διεθνώς».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.