• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Στην ελίτ των ευρωπαϊκών λιμανιών ο Πειραιάς-Πώς θα φτάσει ψηλότερα

17:59 - 22 Φεβ 2020 | Ναυτιλία
Τέταρτο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρώτο στη Μεσόγειο αναρριχήθηκε το λιμάνι του Πειραιά για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2019.

Με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το porteconomics για τα 15 κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια, στον Πειραιά διακινήθηκαν το 2019, 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας αύξηση κατά 15,1% συγκριτικά με το 2018, που είναι και η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος ανάμεσα στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τη μελέτη είναι ότι ο Πειραιάς είναι ένα από τα λιμάνια - μαζί με το Gdansk -  με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από το 2007, όταν και είχε τερματίσει στη 17η θέση.

Αμετάβλητη συγκριτικά με το 2018 είναι η πρώτη τριάδα λιμανιών. Ειδικότερα, πρώτο είναι το Ρότερνταμ με 14,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, δεύτερη η Αμβέρσα με 11,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και τρίτο το Αμβούργο με 9,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Από τα στοιχεία, επίσης, προκύπτει ότι το 2019 η ανάπτυξη των 15 κορυφαίων λιμανιών ενισχύθηκε κατά 2,8% συγκριτικά με το 2018. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο από την αύξηση κατά 4,7% το 2018 και 4,6% το 2017. Το 2016 σημειώθηκε μικρή αύξηση της τάξης του 2,1%. Το 2015 οι 15 πρώτοι λιμένες παρουσίασαν μικρή μείωση της κυκλοφορίας κατά 1,6% σε σύγκριση με το 2014.

2020 Top 15 container ports in Europe in 2019 Notteboom 770x720

Στο ΟΛΠ εκτιμούν πως η δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα «απογειωθεί» με την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα. Όπως αναφέρουν, η δυναμικότητα θα αυξηθεί στα 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως και θα ωθήσει τον Πειραιά σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι κατά την έγκριση του Master Plan για το λιμάνι είχε «κοπεί» το συγκεκριμένο έργο, μετά από αντιδράσεις των τοπικών φορέων. Κύκλοι του μεγάλου λιμανιού έχουν επισημάνει πως αναμένουν, όχι σε βάθος χρόνου, αλλά σύντομα να ανάψει το «πράσινο φως» και για τα άλλα έργα. Ο ίδιος ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang είχε δηλώσει πως «θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης».

Ενισχυμένα καθαρά κέρδη παρουσίασε ο ΟΛΠ το 2019, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα. Ειδικότερα, αυξήθηκαν κατά 27% σε €35,4 εκατ. έναντι €27,9 εκατ. της χρήσης 2018. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €149,2 εκατ. έναντι €132,9 εκατ. της χρήσης 2018, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού € 16,3 εκατ. η ποσοστό 12,3 %.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 12:07 - 23 Φεβ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman