ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εγκλωβισμένα 16 tankers που μεταφέρουν πετρέλαιο από Βενεζουέλα

16:43 - 25 Ιουν 2020 | Ναυτιλία
Τουλάχιστον 16 δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα βρίσκονται εγκλωβισμένα, καθώς τα διυλιστήρια παγκοσμίως αρνούνται να δεχθούν το αργό από τη χώρα υπό τον φόβο ότι θα υποστούν κυρώσεις από τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με έγγραφα της PDVSA και ναυτιλιακά δεδομένα που επικαλείται το Reuters, ανάμεσα στα 16 δεξαμενόπλοια, βρίσκονται και ελληνόκτητα πλοία.

Η Ουάσινγκτον αυστηροποιεί τις κυρώσεις προκειμένου να μειώσει τις πετρελαϊκές εξαγωγές της Βενεζουέλας και να στερήσει την κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο από τη βασική πηγή εσόδων της.

Οι εξαγωγές του μέλους του OPEC κινούνται κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 70 ετών, ενώ η οικονομία της χώρας έχει καταρρεύσει, ωστόσο ο Μαδούρο παραμένει στη θέση του -προς εκνευρισμό της κυβέρνησης του Αμερικανού προέδρου Ντόνλαντ Τραμπ.

Η Ουάσινγκτον έβαλε αυτό τον μήνα σε «μαύρη λίστα» πλοία και εμπόρους για τον ρόλο τους στο εμπόριο και στη μεταφορά πετρελαίου της κρατικής πετρελαϊκής PDVSA και απείλησε να προσθέσει και άλλους στη λίστα με τις οντότητες στις οποίες έχει επιβάλει κυρώσεις.

Σύμφωνα με το Reuters, τουλάχιστον 16 πετρελαιοφόρα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν 18,1 εκατ. βαρέλια βενεζουελάνικου πετρελαίου έχουν εγκλωβιστεί στη θάλασσα παγκοσμίως, καθώς οι αγοραστές τούς «γυρίζουν την πλάτη» για να αποφύγουν το ενδεχόμενο κυρώσεων.

Μάλιστα, ορισμένα από τα πλοία αυτά βρίσκονται στη θάλασσα για περισσότερο από έξι μήνες και έχουν πλεύσει προς διάφορα λιμάνια αλλά δεν έχουν καταφέρει να ξεφορτώσουν.  Το κόστος για τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο της Βενεζουέλας είναι τουλάχιστον 30.000 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με ναυτιλιακή πηγή που επικαλείται το Reuters. Μεταξύ των πλοίων που έχουν εγκλωβιστεί είναι το MT Kelly, που φέρει σημαία Παναμά και το διαχειρίζεται εμπορικά η Altomare SE, η οποία έχει έδρα στην Ελλάδα. Το πλοίο σάλπαρε για την Τουρκία τον Απρίλιο, χωρίς η PDVSA να έχει ανακοινώσει τον ναυλωτή. Το πλοίο εισήλθε στη Μεσόγειο, αλλά αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω, μέσω των στενών του Γιβραλτάρ και να πλεύσει γύρω από τις αφρικανικές ακτές. Ούτε η PDVSA ούτε το υπουργείο Πετρελαίου της Βενεζουέλας αλλά ούτε και η Altomare έχουν απαντήσει σε αιτήματα του Reuters για σχολιασμό.

Κατά το πρακτορείο, τα περισσότερα τάνκερ σάλπαραν για τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, την Ινδονησία ή το Τόνγκο αλλά ακόμα δεν έχουν ξεφορτώσει. Έξι από τα πλοία που έχουν αγκυροβολήσει ανοικτά της Μαλαισίας τα διαχειρίζεται η Eurotankers Inc, η οποία έχει έδρα στην Ελλάδα, και περιμένουν έως και 4 μήνες για να ξεφορτώσουν. Ούτε η Eurotankers απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.