ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Προσθήκη της Ναυτιλίας στη μείωση εκπομπών άνθρακα από την ΕΕ

09:55 - 15 Ιουλ 2021 | Ναυτιλία
Προσθήκη της Ναυτιλίας στη μείωση εκπομπών άνθρακα από την ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την Τετάρτη (14/7) την προσθήκη της ναυτιλίας στο μπλοκ απανθρακοποίησης για πρώτη φορά, προσθέτοντας πίεση σε μια βιομηχανία, η οποία για περισσότερο από μια δεκαετία απέφυγε το σύστημα τελών ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να γίνει πιο πράσινη.

Η ναυτιλία θεωρείται ως ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την αποδέσμευση από τον άνθρακα, με τους βιομηχανικούς ομίλους να αναφέρουν την έλλειψη εμπορικά βιώσιμων τεχνολογιών. Σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΕ, η ναυτιλία θα προστεθεί σταδιακά στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ETS) από το 2023. Οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να αγοράσουν άδειες βάσει του ETS όταν τα πλοία τους μολύνουν ή διαφορετικά αντιμετωπίζουν απαγορεύσεις από λιμένες της ΕΕ. Εκτός από τα πλοία που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ, οι προτάσεις θα καλύπτουν επίσης το 50% των εκπομπών από διεθνή ταξίδια που ξεκινούν και τελειώνουν στο μπλοκ, σύμφωνα με την πρόταση.

Το EU ETS ιδρύθηκε το 2005 και, θέτοντας μια τιμή στη ρύπανση, βοήθησε να αναγκάσει τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να στραφούν από τα ορυκτά καύσιμα στην αυξημένη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Το ναυτιλιακό σχέδιο της ΕΕ δημιουργεί μια πορεία σύγκρουσης με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, ο οποίος συντονίζει μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών μεταξύ των περισσότερων από 170 μελών του.

Ο Bob Sanguinetti, διευθύνων σύμβουλος του Βρετανικού Επιμελητηρίου Ναυτιλίας, δήλωσε ότι η βιομηχανία συμφώνησε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να μειωθούν οι εκπομπές, αλλά ότι οι διεθνείς κανόνες και όχι οι κανονισμοί της ΕΕ ήταν «ο καλύτερος τρόπος για τη δημιουργία πραγματικών, διαρκών αλλαγών».

«Έχουμε δει πώς τα περιφερειακά μέτρα μπορούν να στρεβλώσουν την αγορά και ενθαρρύνουμε τους εταίρους μας στην ΕΕ να συνεργαστούν με τη βιομηχανία, μεταφέροντας αυτές τις προτάσεις στον ΙΜΟ για να επιταχύνουν το ταξίδι της απαλλαγής από τον άνθρακα», είπε. "Το Επιμελητήριο θα προτιμούσε να μην έχει διαφορετικούς κανονισμούς σε διαφορετικές δικαιοδοσίες."

Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης και να εγκριθούν από την πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πριν τεθούν σε ισχύ, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει έως και δύο χρόνια.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.