ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Φορείς ζητούν την τροποποίηση της συμφωνίας μεταβίβασης 16% του ΟΛΠ

19:37 - 16 Σεπ 2021 | Ναυτιλία
Φορείς ζητούν την τροποποίηση της συμφωνίας μεταβίβασης 16% του ΟΛΠ
Επιστολή για την τροποποίηση των όρων παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco, απέστειλαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.), ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Ναυπηγείων Περάματος (Σ.Ι.Ν.Π.) και η Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.). Η σχετική επιστολή εστάλη προς τον υπουργό Παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιώργο Γεραπετρίτη, τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.

Η επίμαχη επιστολή αναφέρει τα ακόλουθα:

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσιεύσεις, το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τη συμφωνία μεταβίβασης του 16% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. στην COSCO με τροποποίηση της Συμφωνίας  Μετόχων (ΣΜ) και της Συμφωνίας Αγοράς Μετοχών (ΣΑΜ). Σύμφωνα με τις ίδιες δημοσιεύσεις ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών με το 94811/ΕΞ/2021/29.7.2021 υπέβαλε σχέδιο τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης. Τόσο οι τροποποιήσεις των ΣΜ και ΣΑΜ, όσο και το σχέδιο τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης (ΣΠ) δεν έχουν γίνει γνωστά, ούτε στους χρήστες του Λιμένα Πειραιά (ναυπηγοεπισκευαστές, τροφοδότες πλοίων, ναυτιλία, παραναυτιλιακά επαγγέλματα κ.ά), ούτε στις τοπικές κοινωνίες και αυτοδιοίκηση.

Είμαστε υποχρεωμένοι να σας επισημαίνουμε τα εξής:

  1. Σε δημοκρατικές και ευνομούμενες χώρες δεν επιτρέπεται να διαμορφώνονται και να συνομολογούνται «εν κρυπτώ» κρίσιμες συμφωνίες, (α) για χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις  με πολλές δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και (β) για τις τοπικές κοινωνίες του Πειραιά.
  1. Γνωρίζουμε πολύ καλά, ότι για τις μη εκτελεσθείσες Υποχρεωτικές Επενδύσεις η ευθύνη ΔΕΝ βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο. Ορισμένες Υποχρεωτικές Επενδύσεις (ΥΕ) δεν υλοποιήθηκαν από τον ΟΛΠ, χωρίς καμία απολύτως βάσιμη δικαιολογία. Εξάλλου, από τον ΟΛΠ συνεχώς υποβάλλοντο προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, μελέτες καθ’ υπέρβαση της Σύμβασης Παραχώρησης και συχνά ασύμβατες προς την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία, με αποτέλεσμα χρονοτριβή και μεγάλη καθυστέρηση των διαδικασιών έγκρισης. Συμπερασματικά, η ευθύνη της μη υλοποίησης των ΥΕ βαρύνει καθ’ ολοκληρία την COSCO. Συνεπώς, μία Χρηστή Διοίκηση οφείλει να εισπράξει υπέρ του Δημοσίου  τις προβλεπόμενες από τη Σύμβαση Παραχώρησης ποινικές ρήτρες. Σε αντίθετη περίπτωση, πέραν του ότι  μπορούν να τεθούν προς εξέταση τα  αδικήματα της απιστίας και παράβασης καθήκοντος, ενδεχομένως να τεθεί ζήτημα  έμμεσης ενίσχυσης ιδιώτη, κατά παράβαση της Κοινοτικής Νομοθεσίας.
  1. Αποτελεί δικαίωμά των Χρηστών του Λιμένα να έχουν πλήρη γνώση του σχεδίου τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης και να διατυπώσουν γνώμη.
  1. Κρίσιμο ζήτημα συνιστά, η τυχόν επιβολή, λόγω των αλλαγών, νέας διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης της ΟΛΠ Α.Ε.. Τέτοια ζητήματα, όπως είναι γνωστό, μπορούν να εξεταστούν και να κριθούν από τα αρμόδια όργανα της  Ε.Ε. .

Κύριοι Υπουργοί,

Την ύστατη αυτή στιγμή, σας καλούμε να μας γνωστοποιήσετε άμεσα:

Ι. Τις ΣΜ, ΣΑΜ και τα σχέδια τροποποιήσεων τους.

ΙΙ. Το τελικό σχέδιο τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης, με όλα τα σχετιζόμενα παραρτήματα και με την διαβεβαίωση, ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί, με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής.

Παράλληλα, έχετε υποχρέωση να θέσετε τη συμφωνία σε ανοικτή διαβούλευση, ώστε να διατυπώσουν τις απόψεις τους οι χρήστες του Λιμένα, οι Παραλιμένιοι Δήμοι και οι τοπικές κοινωνίες. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.