ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κίνα: Επιδιώκει να καταπνίξει τους φόβους για τις διακοπές ενέργειας

11:05 - 30 Σεπ 2021 | Ναυτιλία
Η Κίνα ζήτησε την Τετάρτη από τις σιδηροδρομικές εταιρείες και τις τοπικές αρχές να εντείνουν τις προσπάθειες τους στον τομέα προμηθειών άνθρακα στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, καθώς διακοπές ρεύματος επιβαρύνουν τη βιομηχανική παραγωγή.

Το αίτημα έρχεται μετά από μία σειρά γεγονότων που ώθησαν την τιμή του άνθρακα, της μεγαλύτερης πηγής ηλεκτρικής ενέργειας της Κίνας, σε εντυπωσιακά ρεκόρ-όπως τον χειμώνα.

Οι περιορισμένες προμήθειες άνθρακα, τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων και η ισχυρή ζήτηση παραγωγής αποτελούν το... κοκτέιλ του προβλήματος.

Τα συμβόλαια θερμικού άνθρακα στην Κίνα σημείωσαν υψηλό όλων των εποχών στα 1.376,8 γιουάν (212,92 δολάρια) ανά τόνο νωρίτερα την Τετάρτη -προσθέτοντας ακόμη μεγαλύτερη πίεση στις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας που δεν μπορούν να ανακτήσουν το πρόσθετο κόστος καυσίμου. Έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη χρήση ενέργειας σε μεγάλες περιοχές της χώρας, ειδικά σε τρεις βορειοανατολικές επαρχίες που φιλοξενούν σχεδόν 100 εκατομμύρια ανθρώπους.

Η Κίνα, ο κορυφαίος καταναλωτής άνθρακα στον κόσμο, εισήγαγε συνολικά 197,69 εκατομμύρια τόνους άνθρακα τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, παρουσιάζοντας 10% μείωση σε ετήσια βάση. Αλλά οι εισαγωγές άνθρακα του Αυγούστου αυξήθηκαν κατά περισσότερο από το ένα τρίτο λόγω των περιορισμένων εγχώριων προμηθειών.

Η Κίνα σκέφτεται να αυξήσει τις τιμές της βιομηχανικής ενέργειας για να διευκολύνει την κρίση της προσφοράς, ανέφερε την Τετάρτη το Bloomberg, επικαλούμενο άγνωστες πηγές.

Εν τω μεταξύ, ο Li Shuo, ανώτερος σύμβουλος πολιτικής για την Greenpeace East Asia, κάλεσε την Κίνα να μεταρρυθμίσει τον τομέα της ενέργειας για να την βοηθήσει να απορροφήσει τις διακυμάνσεις των τιμών και να εξασφαλίσει τη σταθερότητα.

Σίγουρα όλη αυτή η αναστάτωση στον τομέα παραγωγής του άνθρακα από την Κίνα επηρεάζει ακόμα πιο έντονα την κερδοφορία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου μέσω της αυξανόμενης ζήτησης θαλάσσιου εμπορίου για περισσότερες εισαγωγές. Ο κύριος δείκτης θαλάσσιων μεταφορών ξηρού χύδην φορτίου της Βαλτικής αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών την Τετάρτη σε υψηλότερες τιμές για όλα τα πλοία, με το μέγεθος capesize να εκτοξεύεται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2008.

Ο συνολικός δείκτης, που εξαρτάται από τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους capesize, panamax, supramax και handysize, αυξήθηκε 235 μονάδες, ή 4,7%, στις 5.197, το υψηλότερο από τον Σεπτέμβριο του 2008.

Ο δείκτης panamax αυξήθηκε 7 μονάδες, ή 0,2%, στις 4.037, το υψηλότερο από τις 12 Ιουλίου.

Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία φέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, αυξήθηκαν κατά $ 64 σε $ 36.335.

Μαρία Μπερτζελέτου

Τελευταία τροποποίηση στις 11:13 - 30 Σεπ 2021
Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.