ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ναυτιλία του αύριο μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0

14:58 - 21 Οκτ 2021 | Ναυτιλία
Η ναυτιλία του αύριο μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες (20/10), το 5ο θεματικό εργαστήριο του ΣΕΒ, με θέμα «Η Ναυτιλία μπροστά στην ευκαιρία του Maritime 4.0».

Άτομα από τον κλάδο της ναυτιλίας που οι δραστηριότητές τους, δίνουν έμφαση στην εδραίωση της τεχνολογίας στον κλάδο, μιλώντας για τις δράσεις τους, έδωσαν το ηχηρό μήνυμα πως η Ελλάδα είναι ικανή να καινοτομήσει και να γίνει πρωτοπόρος στον τεχνολογικό μετασχηματισμό της ναυτιλίας.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση, με αυτόν τον τρόπο, παρείχε τη δυνατότητα σε κάποια εταιρεία που ενδιαφέρεται να επενδύσει ή να συνεργαστεί με μία από αυτές, να τις γνωρίσει και έπειτα, να έρθει σε επαφή μαζί τους.

Στο πρώτο σκέλος του εργαστηρίου, φιλοξενήθηκε ο κύριος Γιάννης Μαρτίνος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Signal group.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ανέφερε πως «Η αλήθεια είναι ότι ο όρος ναυτιλία είναι ένας πολύ μεγάλος όρος , όπως και ο όρος τεχνολογία. Ταυτόχρονα και η επικάλυψη του ενός τομέα με τον άλλον, είναι και αυτός ένας πολύ μεγάλος χώρος, ο οποίος είναι δύσκολο να τον εξερευνήσει κανείς ολόκληρο, αλλά μπορεί ίσως να τον κατατάξει για το άμεσο μέλλον σε δύο βασικές κατηγορίες. Η μία κατηγορία είναι αυτή του green tech και η άλλη είναι του commercial technology».

Κάνοντας μία ανάλυση της πρώτης κατηγορίας, η οποία όπως είπε, σημειώνει ιδιαίτερη ανάπτυξη, δήλωσε ότι: «Αυτό που είναι σημαντικό με το green technology είναι ο στόχος της μείωσης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και υπάρχουν πολλές επιλογές με το πως να το κάνει κανείς αυτό, για τις οποίες όμως, δεν είναι σαφής η λύση. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά καύσιμα τα οποία θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε, αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχει πολύ μεγάλο ρίσκο για το τι βαπόρι μπορεί να παραγγείλει ένα πλοιοκτήτης σε περίπτωση που θέλει να χρησιμοποιήσει ένα από αυτά τα καύσιμα.

Σαν μεταβατικό στάδιο αυτή τη στιγμή, μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς το LNG, αλλά είναι ένα μόριο το οποίο περιέχει και αυτό άνθρακα και ο άνθρακας όπως ξέρουμε είναι αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε γιατί δημιουργεί το Co2 κατά τη διάρκεια της καύσης. Χρειάζεται να πάμε σε μόρια που δεν έχουν καθόλου άνθρακα. Απλά η τεχνολογία των πλοίων είναι πάρα πολύ σημαντικό να είναι αξιόπιστη».

«Το άλλο που είναι πολύ ενδιαφέρον στην πράσινη τεχνολογία είναι ότι υπάρχουν και software εφαρμογές που μπορεί να δημιουργήσει κανείς και είναι και πολλές νεόφυτες εταιρείες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Αυτή η τεχνολογία συνήθως βοηθάει στην παρακολούθηση του πλοίου, το βοηθάει να βρίσκει τη βέλτιστη διαδρομή και να βελτιστοποιεί την ταχύτητα, έτσι ώστε να μειώσει τη κατανάλωση καυσίμου, δίνοντας ένα όφελος και στην εταιρεία που διαχειρίζεται το πλοίο, αλλά και στο περιβάλλον».

«Τα δεδομένα και στο κομμάτι αυτό παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο, γιατί είναι πολύ δύσκολο να μετρήσεις τι γίνεται πάνω στο πλοίο, αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις κάποιο software για να σε βοηθήσει να κάνεις καλύτερα τη δουλειά σου, να αποφασίσεις καλύτερα και να καταλάβεις καλύτερα τι γίνεται πάνω στο πλοίο και να κάνεις κάποιες ρυθμίσεις. Επίσης θα έλεγα ότι παίζουνε πάρα πολύ μεγάλο ρόλο και στην κατηγορία commercial, η οποία είναι και αυτή που ασχολούμαστε εμείς περισσότερο, που είναι το πως να συνθέσεις όλα τα δεδομένα με ένα τρόπο που να σου δώσουν την καλύτερη εικόνα για την αγορά και να πάρεις τις εμπορικές αποφάσεις οι οποίες θα σου φέρουν το βέλτιστο οικονομικό αποτέλεσμα για την εταιρεία σου.

Και επειδή ο όγκος των δεδομένων είναι τόσο μεγάλος, θα έπρεπε να μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλα τα δεδομένα και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι η χρήση software».

Υπάρχουν όλα τα εχέγγυα να γίνει η Ελλάδα κόμβος καινοτομίας

«Στην Ελλάδα είμαστε πολύ τυχεροί γιατί έχουμε ένα τρομερό δυναμικό από πολύ έξυπνους ανθρώπους με πολύ δυνατές επιστημονικές σπουδές, που είναι και η βάση για να μπορεί να στήσει κάποιος οποιοδήποτε οικοσύστημα καινοτομίας.

Επίσης στη ναυτιλία, επειδή η Ελλάδα έχει μία πρωτιά σημαίνει ότι έχουμε και πελατολόγιο εγχώριο, πράγμα πολύ σημαντικό όταν ξεκινάς.

Και επειδή και η ναυτιλία έχει και τα κεφάλαια, τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα από το κεφάλαιο που χρειάζεσαι συνήθως για να ξεκινήσεις μία start up, σημαίνει ότι μπορεί και το οικοσύστημα της ναυτιλίας να στηρίξει και οικονομικά αυτό τον κλάδο», σημείωσε ο κ. Μαρίτνος.

Στην ερώτηση του τι χρειάζεται επιγραμματικά, να κάνει η χώρα μας, έτσι ώστε να καταφέρει να αποτελέσει ένα κόμβο καινοτομίας διεθνούς εμβέλειας για τη ναυτιλία, απάντησε πως «η μία λέξη είναι να επενδύσει και χρήματα και χρόνο και το καλό είναι ότι υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για να το κάνει αυτό».

Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου, παρουσιάστηκαν 12 startups, οι οποίες διαμορφώνουν τον κλάδο της τεχνολογίας της ναυτιλίας, ως πρωτοπόροι.

  1. Bunkering At Sea

Παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ψηφιακής διαμεσολάβησης σε πραγματικό χρόνο για τη προμήθεια ναυτιλιακών καυσίμων. Με την πλατφόρμα της διευκολύνει τις εταιρείες του χώρου της ναυτιλίας παγκοσμίως, να έρθουν σε συμφωνία, όταν τα πλοία σταθμεύουν στα λιμάνια χωρίς να αποκλείονται άλλες εταιρείες ή επαγγελματίες από διαφορετικούς τομείς. Μία ψηφιακή πλατφόρμα που μπορεί να επεκταθεί και με άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες του χώρου.

  1. DeepSea Technologies

Η DeepSea, είναι ένα scale up πλέον, του χώρου. Ειδικεύεται στη εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης για την παρακολούθηση και βελτιστοποίηση της απόδοσης των πλοίων και έχει αποστολή να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το αποτύπωμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

  1. Harbor Lab

                Πρόκειται για μια πλατφόρμα που στοχεύει στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών εκταμίευσης για πλοιοκτήτριες εταιρείες, διευθυντές, κοινό pool διαχείρισης πλοίων  και ναυλωτές. 

  1. METIS Cyberspace Technology SA

Παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετασχηματισμού της ναυτιλίας. Έχει αναπτύξει δική της ιδιαίτερη τεχνολογία, που επιτρέπουν απόκτηση δεδομένων, παρακολούθηση της απόδοσης σε πραγματικό χρόνο και intelligent analytics για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, βασισμένα σε προηγμένες μηχανικές τεχνικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης.

  1. Nereus Digital Bunkers

Είναι μία νέα ελληνική start up που καινοτομεί στη δημιουργία πλατφόρμας για τις προμήθειες ναυτιλιακών καυσίμων. Η πλατφόρμα βελτιστοποιεί τις διαδικασίες ανεφοδιασμού και προσφέρει ολοκληρωμένη υποστήριξη στους χρήστες για έρευνα διαθέσιμων καυσίμων και αγορά.

  1. PEOPLE

Συνδυάζει καινοτόμες μορφές σχεδιασμού, συνδεσιμότητας και ανάλυσης δεδομένων για τον τομέα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Εκτός των άλλων, έχει αναπτύξει το πρώτο smart dry εμπορευματοκιβώτιο με built in τεχνολογία. Είναι το πρώτο σε παγκόσμια κλίμακα, κατοχυρωμένο με 6 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ειδικά σχεδιασμένο για να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, το ελαφρύτερο και 100% ανακυκλώσιμο.

  1. ProcureShip

Μέσω της πλατφόρμας της βελτιστοποιεί κρίσιμες πτυχές των δραστηριοτήτων προμήθειας των ναυτιλιακών εταιρειών και δίνει πρόσβαση σε ειδικευμένους προμηθευτές και εγκεκριμένους παρόχους υπηρεσιών για ό,τι χρειάζεται ένα πλοίο και οι λειτουργίες του.

  1. Propulsion Analytics

Αναπτύσσει και προσφέρει στην αγορά προϊόντα software που συνδυάζουν τη χρήση θερμοδυναμικών ψηφιακών διδύμων με machine learning, υποστηρίζουν τις αποφάσεις των ναυτιλιακών εταιρειών σε θέματα διαχείρισης απόδοσης των πλοίων και των κινητήρων. Η τεχνολογία της Propulsion Analytics έχει ήδη αναγνωριστεί στην παγκόσμια αγορά μέσα από συνεργασίες με μεγάλους κατασκευαστές ναυτικών μηχανών.

  1. Shipreality

Αναπτύσσει λογισμικό σχεδιασμού 3D, επαυξημένης πραγματικότητας και απεικόνιση απομακρυσμένων λειτουργιών για ναυτιλιακές και practice βιομηχανίες. Συμμετέχει σε σημαντικά project του Ocean Supercluster στον Καναδά με την παροχή της τεχνολογίας της σε τέσσερις πλατφόρμες εξόρυξης και στα σχετικά τους support vessels.

  1. Syndeseas Intergrated Solutions Ltd

Έχει αναπτύξει ένα cloud based λογισμικό για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση επιχειρησιακών και περιβαλλοντικών επιδόσεων σε πραγματικό χρόνο που λειτουργεί ως τεχνολογικός παράγοντας για τη διευκόλυνση και την ενίσχυση της κανονιστικής συμμόρφωσης και τη βελτιστοποίηση των ναυτιλιακών επιδόσεων. Μία πλατφόρμα που απευθύνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της ναυτιλίας, όπως νηογνώμονες, τα κράτη της σημαίας, καθώς και ρυθμιστικές αρχές. Επιπρόσθετα, παρέχει υπηρεσίες βελτιστοποίησης απόδοσης πλοίων, στόλων, ακόμα και λιμένων.

  1. The Signal Group

Ιδρύθηκε το 2014 και είναι ένας όμιλος υπηρεσιών στη ναυτιλία με γραφεία στο Λονδίνο, την Αθήνα και τη Σιγκαπούρη. Προσφέρει εμπορικές υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων μέσω δύο pool δεξαμενόπλοιων. Επίσης στο πορτοφόλιο εταιρειών της, προωθεί τεχνολογίες αιχμής στο χώρο της ναυτιλίας, δημιουργώντας τη δικιά τους πρωτοπόρα τεχνολογία, αλλά και επενδύοντας προς τη λειτουργία ενός οικοσυστήματος νεοφυών εταιρειών τεχνολογίας. Είναι ο τεχνολογικός βραχίονας που δημιούργησε τη πλατφόρμα Single Ocean Platform που επιτρέπει στους ναυλωτές, τους μεσίτες και τους πλοιοκτήτες, να επεξεργαστούν με ασφάλεια πολύπλοκα ναυτιλιακά δεδομένα μέσω εξελιγμένων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης.

  1. Vesseljoin

Είναι το πρώτο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο της ναυτιλιακής βιομηχανίας που συνδέει τις εταιρείες με τους ναυτικούς. Η στελέχωση ναυτικών πληρωμάτων είναι πλέον ευκολότερη, άμεση και πιο αποτελεσματική.

Χριστίνα Περλέγκα 

Τελευταία τροποποίηση στις 17:23 - 21 Οκτ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.