ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου σε τροχιά ανάκαμψης

13:25 - 23 Νοε 2021 | Ναυτιλία
Η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου σε τροχιά ανάκαμψης
Ο Βαλτικός δείκτης ναυλαγοράς θαλάσσιας μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, τερμάτισε στο υψηλότερο επίπεδο μιας εβδομάδας τη Δευτέρα, βοηθούμενος από βελτίωση ναύλων στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων capesize και panamax.

Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος αντιπροσωπεύει την απόδοση ναυλαγοράς για τα πλοία capesize, panamax και supramax, κέρδισε 93 μονάδες, ή 3,6%, στις 2.645 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο για τρίτη συνεχόμενη συνεδρίαση.

Ο δείκτης capesize αυξήθηκε κατά 274 μονάδες, ή 7,6%, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών εβδομάδων και τερμάτισε στις 3.884 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, αυξήθηκαν 2.272 δολάρια σε 32.210 δολάρια.

Ο δείκτης panamax σημείωσε ήπια άνοδο 9 μονάδων, ή 0,4%, και τερμάτισε στις 2.291 μονάδες, κλείνοντας ένα μακροχρόνιο σερί ήττας οκτώ συνεδριών. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, αυξήθηκαν κατά 85 δολάρια στα 20.620 δολάρια. Στο μικρότερο μέγεθος πλοίου supramax, ο δείκτης μειώθηκε κατά 2 μονάδες και τερμάτισε στις 2.235 μονάδες, που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο στη διάρκεια του εξαμήνου.

Οι τρέχουσες διακυμάνσεις υποδηλώνουν μια αβεβαιότητα και αστάθεια, ωστόσο, τα επίπεδα ναύλων αναμένεται να παρουσιάσουν πιο σταθερή εικόνα στη διάρκεια Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, πριν την εποχιακή μείωση τους στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου 2022.

Από την πλευρά της Κίνας, τα σημάδια παραγωγής ακατέργαστου χάλυβα της χώρας που αποτελεί κινητήριο μοχλό στην απόδοση της ναυλαγοράς για τα πλοία μεγέθους capesize δεν εμφανίζουν ενθαρρυντικά σημάδια αύξησης. Η μέση ημερήσια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα της Κίνας τον Οκτώβριο του 2021 έφτασε σε ρεκόρ χαμηλού επιπέδου από το 2018 εν μέσω της προσπάθειας της χώρας να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και να προετοιμάσει τον πράσινο μετασχηματισμό της χαλυβουργίας, σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής (MIIT).

Στη διάρκεια του Οκτωβρίου, η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα της Κίνας μειώθηκε 23,3 τοις εκατό σε ετήσια βάση σε 71,58 εκατομμύρια τόνους, αναφέροντας μέση ημερήσια παραγωγή περίπου 2,31 εκατομμυρίων τόνων, 6,1 τοις εκατό χαμηλότερη σε μηνιαία βάση, σύμφωνα με στοιχεία του MIIT.

Για τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, η χώρα παρήγαγε 877 εκατομμύρια τόνους ακατέργαστου χάλυβα, σημειώνοντας 0,7% μείωση σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Οι τιμές του χάλυβα της Κίνας σημείωσαν απότομη πτώση πρόσφατα επηρεασμένη από παράγοντες όπως η πτώση της τιμής των καυσίμων. Τα στοιχεία από την Ένωση Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας έδειξαν ότι οι τιμές του χάλυβα έχουν υποχωρήσει στο επίπεδο που εμφάνισαν στις αρχές Μαρτίου του τρέχοντος έτους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2020, η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα της Κίνας αυξήθηκε 5,2 τοις εκατό σε ετήσια βάση για να ξεπεράσει τους 1,05 δισεκατομμύρια τόνους. Ως μέρος της πράσινης αλλαγής από τη βιομηχανία χάλυβα που καταναλώνει ενέργεια, η χώρα έχει δεσμευτεί να μειώσει την παραγωγή το 2021 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Μαρία Μπερτζελέτου 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.