ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

LNG:Οι μεγάλοι αγοραστές της Ασίας αυξάνουν τις εισαγωγές του Νοεμβρίου

13:53 - 24 Νοε 2021 | Ναυτιλία
Οι κορυφαίοι αγοραστές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον κόσμο αυξάνουν τις εισαγωγές τον Νοέμβριο, με τους μεγάλους καταναλωτές στην Ασία να αντλούν περισσότερα φορτία από την Ευρώπη που λιμοκτονεί για φυσικό αέριο.

Οι τρεις μεγάλοι αγοραστές της Ασίας – η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα – προβλέπεται να εκφορτώσουν 17,77 εκατομμύρια τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου τον Νοέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τους συμβούλους εμπορευμάτων Kpler.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία σημειώνεται αύξηση κατά 15,41 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο και θα είναι το υψηλότερο μηνιαίο σύνολο για τους τρεις κορυφαίους αγοραστές συγκριτικά με τα επίπεδα του Φεβρουαρίου, όταν σημειώθηκε εκφόρτωση ύψους 19,01 εκ. τόνων. Τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων και λιμένων που συγκέντρωσε η Refinitiv δείχνουν επίσης αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, δεσμεύοντας τις εισαγωγές του Νοεμβρίου σε 16,62 εκατομμύρια τόνους, από 15,13 εκατομμύρια τον Οκτώβριο.

Εν αντιθέσει με την ισχυρή ζήτηση από τις τρεις μεγάλες χώρες της βορειοανατολικής Ασίας, οι εισαγωγές για τους αγοραστές στη Νότια Ασία έχουν υποχωρήσει εν μέσω ρεκόρ τιμών spot. Ο εβδομαδιαίος δείκτης LNG για παράδοση στη βόρεια Ασία LNG-AS αυξήθηκε στα 36,70 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu) τις επτά ημέρες έως τις 19 Νοεμβρίου, από 31,50 δολάρια προηγουμένως. Ενώ ο δείκτης spot εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος από το ρεκόρ των 38,50 $ ανά mmBtu που επιτεύχθηκε την εβδομάδα έως τις 15 Οκτωβρίου, παρουσιάζει εντυπωσιακή ετήσια αύξηση 473% από αντίστοιχο διάστημα πέρσι και αφήνει εκτεθειμένους τους αγοραστές στη Νότια Ασία, Ινδία, Πακιστάν και Μπαγκλαντές.

Η Ινδία βρίσκεται σε καλό δρόμο να εισαγάγει μόλις 1,51 εκατομμύρια τόνους LNG τον Νοέμβριο – το χαμηλότερο από τον Απρίλιο του 2020, στο αποκορύφωμα της έναρξης της πανδημίας του κορονοΐού, σύμφωνα με την Kpler. Αυτό θα είναι πολύ χαμηλότερο από τα επίπεδα που εκφορτώθηκαν τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2020, όπου πλησίασαν το μηνιαίο επίπεδο 2,33 εκατομμύρια τόνους.

Οι εισαγωγές του Νοεμβρίου από το Πακιστάν προβλέπεται να είναι μόλις 700.000 τόνοι, από 730.000 τον Οκτώβριο αγγίζοντας το χαμηλότερο μηνιαίο σύνολο από τον Ιούνιο. Το Μπαγκλαντές αναμένεται να εκφορτώσει 360.000 τόνους τον Νοέμβριο, από 530.000 τόνους του Οκτωβρίου.

Η αδυναμία στη Νότια Ασία έρχεται σε αντίθεση με τις μεγάλες χώρες στα βορειοανατολικά της περιοχής, με την Κίνα να προβλέπει ότι θα εισαγάγει 7,37 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο, από 6,19 εκατομμύρια τον Οκτώβριο, Επιπλέον, η Αυστραλία παραμένει ο κορυφαίος προμηθευτής LNG της Κίνας παρά τις εντάσεις μεταξύ του Πεκίνου και της Καμπέρας που οδήγησαν στην επιβολή άτυπων απαγορεύσεων εισαγωγής και δασμών σε διάφορα αυστραλιανά εμπορεύματα.

Η Κίνα αναμένεται να εισαγάγει 2,99 εκατομμύρια τόνους αυστραλιανού LNG τον Νοέμβριο, και αντιπροσωπεύει μερίδιο λίγο πάνω από το 40% του συνόλου.

Η Ιαπωνία, που κινδυνεύει να χάσει την πρώτη θέση μεταξύ των εισαγωγέων LNG από την Κίνα, αναμένεται να απογειώσει τις εισαγωγές της σε 6,04 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο, από 5,19 εκατομμύρια τον Οκτώβριο, παρουσιάζοντας ήπια μείωση από 6,3 εκατομμύρια τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.

Η Νότια Κορέα, ο νούμερο τρία αγοραστής στον κόσμο, προβλέπεται να εισάγει 4,36 εκατομμύρια τόνους τον Νοέμβριο, από 4,07 εκατομμύρια τον Οκτώβριο και πάνω από τα 3,86 εκατομμύρια από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.

Συνολικά, η εικόνα που προέκυψε από τους τρεις μεγάλους Ασιάτες αγοραστές είναι μια σταθερή ζήτηση ενόψει του βόρειου χειμώνα, αλλά δεν έχει φτάσει ακόμη στην κορυφή της ζήτησης που παρατηρήθηκε τον προηγούμενο χειμώνα, όταν ο ψυχρότερος από το συνηθισμένο καιρός οδήγησε σε συμπίεση των προμηθειών.

Τέλος, η Ευρώπη εξακολουθεί να παλεύει να εξασφαλίσει αρκετό φυσικό αέριο για τον επερχόμενο χειμώνα, με τις προμήθειες αγωγών από τη Ρωσία να είναι ακόμη ανεπαρκείς και τα αποθέματα της περιοχής είναι κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας για αυτήν την εποχή. Παρά την πιθανή έλλειψη φυσικού αερίου τον χειμώνα, οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη δεν έχουν αυξηθεί και οι αφίξεις του Νοεμβρίου αναμένεται να είναι χαμηλότερες από αυτές του Οκτωβρίου.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.