ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πληρώματα: Ακόμα ένα «χτύπημα» στην κρίση, η Όμικρον Κύριο

21:47 - 26 Δεκ 2021 | Ναυτιλία
Πληρώματα: Ακόμα ένα «χτύπημα» στην κρίση, η Όμικρον
Το ξέσπασμα της μετάλλαξης Όμικρον διαψεύδει τις ελπίδες και αναζωπυρώνει τους φόβους για την κρίση των πληρωμάτων, που έχει ξεσπάσει με την πανδημία.

Η αισιοδοξία ότι το 2021 θα υπήρχε μια χαλάρωση της κρίσης της Covid-19 στα πληρώματα αποδείχθηκε υπερβολική, καθώς οι κυβερνήσεις συνέχισαν να δυσκολεύουν τη ζωή των ναυτικών και οι εμβολιασμοί δεν έλυσαν το πρόβλημα.

Στην κορύφωση της κρίσης φέτος, περίπου 400.000 μέλη του πληρώματος των πλοίων, εκτιμάται ότι επηρεάστηκαν από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και την καραντίνα.

Τα πληρώματα αναγκάζονταν συχνά να εργάζονται πέρα από το όριο των 11 μηνών που είχε καθοριστεί από τη Σύμβαση Ναυτιλιακής Εργασίας του 2006. Η Natalie Shaw, διευθύντρια υποθέσεων εργασίας στο Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS), είπε ότι αυτό το έτος αποδείχθηκε ακόμη πιο δύσκολο από το 2020.

«Θα υποστήριζα ότι από πολλές απόψεις το 2021 ήταν ακόμη πιο σκληρό, καθώς νομίζω ότι το 2020 όλοι πιστεύαμε αφελώς ότι η κρίση θα διαρκούσε το πολύ έξι μήνες», είπε.

Καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, είπε ότι τα προβλήματα πρόσβασης σε πτήσεις, εγκαταστάσεις καραντίνας και ιατρική περίθαλψη εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται από τους ναυτικούς σε «καθημερινή βάση».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Anglo-Eastern, Bjorn Hojgaard, δήλωσε ότι οι προηγούμενες ελπίδες για ένα τέλος στην κρίση του πληρώματος χάθηκαν με την εμφάνιση νέων παραλλαγών. Φοβάται μάλιστα, ότι η πιο πρόσφατη παραλλαγή Όμικρον θα μπορούσε να επαναφέρει τη βιομηχανία στην αρχή.

«Αυτές οι ελπίδες διαψευστήκαν τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, όταν η παραλλαγή Δέλτα έγινε το κυρίαρχο στέλεχος και πολλές χώρες, ιδιαίτερα ανατολικά της διώρυγας του Σουέζ, επέλεξαν να ενισχύσουν περαιτέρω την εναλλαγή του πληρώματος», είπε.

«Η κατάσταση σήμερα, οκτώ μήνες μετά, δεν είναι πολύ καλύτερη, και με τη νέα παραλλαγή Όμικρον, που είναι ακόμα άγνωστο το πως ενεργεί, θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει ακόμη χειρότερη».

Τα τελευταία στοιχεία από τη Διακήρυξη του Ποσειδώνα (Neptune Declaration), μια ομάδα σε ολόκληρη τη βιομηχανία που δημιουργήθηκε φέτος για να εκστρατεύσει για λογαριασμό των ναυτικών, δείχνουν ότι υπήρξε κάποια χαλάρωση στην κρίση του πληρώματος.

Ο αριθμός των ναυτικών που εργάζονται μετά τη λήξη των συμβολαίων τους μειώθηκε στο 4,7% από 7,1% τον Νοέμβριο.

Ο αριθμός των ναυτικών που εργάζονται πέραν του ορίου των 11 μηνών μειώθηκε από 1% σε 0,7%.

Παρόλο που τα στοιχεία βελτιώνονται, ο πρόεδρος του V.Group, Graham Westgarth - βασικό πρόσωπο στη Διακήρυξη του Ποσειδώνα , είπε ότι το πλήρωμα συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις.

Όπως σημείωσε, την ευθύνη την έχουν κυρίως οι κυβερνήσεις. Δεν τήρησαν την υπόσχεσή τους ότι θα χορηγηθούν εξαιρέσεις στους ναυτικούς μέσω της ιδιότητάς τους ως βασικών εργαζομένων.

Την 1η Δεκεμβρίου 2020, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ενέκρινε το ψήφισμα για την αναγνώριση των ναυτικών ως «βασικών εργαζομένων», είπε ο Westgarth. "Η πραγματικότητα είναι ότι, μέχρι σήμερα, ορισμένες κυβερνητικές υπηρεσίες δεν έχουν υιοθετήσει μέτρα που αντικατοπτρίζουν αυτό το ψήφισμα. Δεδομένου ότι έχει περάσει ένας χρόνος, αυτή θα πρέπει να είναι μια καλή στιγμή για τον ΟΗΕ να επανεξετάσει τον πρακτικό αντίκτυπό του."

Η Shaw από το ICS υποστήριξε ότι οι κυβερνήσεις ήταν υπερβολικά περιφρονητικές με τους ναυτικούς. «Παρά τον αριθμό των χωρών που ορίζουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζομένους, απέτυχαν να «ασχοληθούν» και να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους», είπε.

Το πρόβλημα περιπλέκεται από την παραλλαγή Όμικρον.

«Η εμφάνιση νέων στελεχών που εμφανίζονται σε διαφορετικά κάθε φορά γεωγραφικά σημεία και τώρα τα αυξανόμενα κρούσματα είναι ξανά στην Ασία και την Ευρώπη μας αφήνουν σε πολύ αβέβαιους καιρούς χωρίς πραγματική κατανόηση για το πόσο ακόμη θα αντιμετωπίζουμε πραγματικές δυσκολίες», είπε η Shaw.

Ο Westgarth πρόσθεσε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει τώρα να έχει μια κοινή διεθνή αποδοχή των εμβολίων με συγκεκριμένα διαστήματα που θα πρέπει να γίνονται οι αναμνηστικές δόσεις.

Θα ήθελε επίσης να υπάρξουν «λογικές» απαιτήσεις ταξιδιού και διέλευσης για ναυτικούς που πληρούν τα διεθνή πρότυπα. Αυτό θα περιλαμβάνει ένα διεθνώς αναγνωρισμένο ναυτικό βιβλίο που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως διασυνοριακή βίζα.

Τελευταία τροποποίηση στις 09:16 - 27 Δεκ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.