ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Maersk: Μία δεκαετία δράσης

18:15 - 04 Ιαν 2022 | Ναυτιλία
Maersk: Μία δεκαετία δράσης
«Η ανησυχητική πραγματικότητα σχετικά με την κλιματική αλλαγή γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρη, και η πρόσφατα δημοσιευθείσα έκτη έκθεση αξιολόγησης από τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) την περιγράφει με αβέβαιο τρόπο. Αντιμετωπίζουμε μια κλιματική έκτακτη ανάγκη, ή όπως το θέτει ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες – «ένας κόκκινος κωδικός για την ανθρωπότητα». Βρισκόμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα και κάθε έκτακτη ανάγκη απαιτεί μια έκτακτη ανταπόκριση. Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη για όλους μας ως άτομα και ως εταιρείες. Πρέπει όλοι να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε – και πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα».

Τα παραπάνω σημειώνει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία παγκοσμίως A.P. Moller – Maersk.

Και συνεχίζει λέγοντας:

«Η παγκόσμια αλυσίδα logistics εκπέμπει περισσότερους από 3,5 γιγατόνους CO2 κάθε χρόνο, και αυτό σαφώς δεν είναι βιώσιμο. Στην A.P. Moller – Maersk δεσμευόμαστε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα.

Παραμένουν πολλά άγνωστα και πολύπλοκα θέματα για την απαλλαγή διοξειδίου του άνθρακα από τις αλυσίδες εφοδιασμού, ωστόσο είναι προφανές ότι σήμερα υπάρχουν πολύ καλές λύσεις που μπορούν να έχουν άμεσο αντίκτυπο. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε «τέλειες» λύσεις, μελλοντικές μελέτες ή αναδυόμενες τεχνολογίες να ωριμάσουν πριν δράσουμε. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην ενεργήσετε τώρα. Σε όλες τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι διαθέσιμες λύσεις με χαμηλές εκπομπές άνθρακα ή ουδέτερες εκπομπές άνθρακα. Τα φορτηγά μπορούν να ηλεκτροδοτούνται ή να λειτουργούν με πράσινο υδρογόνο, οι αποθήκες και οι τερματικοί σταθμοί μπορούν να λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή βιοκαύσιμα και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να κινούνται με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.

Έχει γίνει πολύς λόγος για τα λεγόμενα ορυκτά καύσιμα μετάβασης, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη ναυτιλία. Δεν το θεωρούμε καθόλου λύση. Η καύση ορυκτών καυσίμων είναι το πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, επομένως η εισαγωγή ενός ακόμη ορυκτού καυσίμου στο μείγμα δεν μπορεί ποτέ να είναι μόνιμη λύση. Απλώς δεν βλέπουμε κανένα αξιόπιστο ορυκτό καύσιμο με αποδεκτές μειώσεις εκπομπών του κύκλου ζωής και το κόστος που σχετίζεται με την υποδομή κ.λπ. για την εργασία με τέτοια καύσιμα θα μπορούσε να επιβραδύνει τη μετάβαση σε βιώσιμες λύσεις.

Θέλουμε να μεταπηδήσουμε στα καύσιμα του αύριο, σήμερα. Και μπορούμε. Η τεχνολογία μεθανόλης είναι διαθέσιμη για θαλάσσια πρόωση και η μεθανόλη έχει τη δυνατότητα να παρασκευάζεται με ουδέτερο άνθρακα είτε ως βιομεθανόλη από βιώσιμη βιομάζα είτε ως ηλεκτροκαύσιμο από πράσινο υδρογόνο και βιογενές CO2. Η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η κλιμάκωση αυτών των καυσίμων για την κάλυψη της παγκόσμιας ζήτησης, αυτό θα απαιτήσει εξαιρετική προσπάθεια και ισχυρή συνεργασία σε όλη την αλυσίδα αξίας. Αλλά αυτή η πρόκληση μπορεί να ξεπεραστεί. Τον Φεβρουάριο, ανακοινώσαμε ότι θα τοποθετήσουμε στη θάλασσα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρού μεγέθους feeder με ουδέτερο άνθρακα το 2023. Τότε δεν ξέραμε πώς να προμηθευτούμε το πράσινο καύσιμο (πράσινη μεθανόλη), αλλά τον Αύγουστο, υπογράψαμε συμφωνία για την πράσινη ηλεκτρονική μεθανόλη, η οποία θα τροφοδοτήσει το πλοίο. Είναι δυνατό, ακόμη και σε τόσο σύντομο χρονοδιάγραμμα. Με το πρώτο δοχείο τροφοδοσίας έχουμε απόδειξη της ιδέας. Το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί και το πράσινο καύσιμο μπορεί να ληφθεί.

Αυτό σημαίνει ότι είμαστε έτοιμοι για κλιμάκωση, και ως εκ τούτου έχουμε κάνει τώρα μια παραγγελία για οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 16.000 TEU, το πρώτο από τα οποία θα παραδοθεί στις αρχές του 2024. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με αυτό, γιατί σημαίνει ότι θα μπορέσουμε για να σας προσφέρουμε – στους πελάτες μας – ένα προϊόν αποστολής με ουδέτερο άνθρακα σε κλίμακα. Θα είναι πολύ δύσκολο να εξασφαλίσουμε αρκετό πράσινο καύσιμο από την πρώτη μέρα, και αυτή τη στιγμή, δεν ξέρουμε από πού θα το προμηθευτούμε. Αλλά εργαζόμαστε πάνω σε αυτό, και οι εταίροι ανταποκρίνονται στην πρόκληση.

Τα σχόλια που λάβαμε για αυτό το νέο προϊόν αποστολής με ουδέτερο άνθρακα είναι πολύ θετικά και είμαστε βέβαιοι ότι εάν εμείς ως εταιρείες logistics και εσείς ως πελάτες αποφασίσουμε να παρέχουμε μια επείγουσα απάντηση στην κλιματική έκτακτη ανάγκη στην οποία βρισκόμαστε, θα έχουμε μια πραγματική ευκαιρία για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των παγκόσμιων logistics εγκαίρως. Ανυπομονούμε να σας καλωσορίσουμε στο ταξίδι μας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Σήμερα πλοία, αύριο φορτηγά, αποθήκες, τερματικοί και αεροπλάνα. Φιλοδοξία μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η αλυσίδα εφοδιασμού μας από άκρη σε άκρη είναι βιώσιμη.

Αυτή είναι η δεκαετία όπου πρέπει να αναλάβουμε τολμηρή δράση, και εναπόκειται σε εμάς να το κάνουμε».

Τελευταία τροποποίηση στις 18:25 - 04 Ιαν 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.