ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Ινδία παρουσιάζει πρώιμα σημάδια μείωσης ζήτησης για ενεργειακά εμπορεύματα

18:05 - 02 Φεβ 2022 | Ναυτιλία
Η Ινδία παρουσιάζει πρώιμα σημάδια μείωσης ζήτησης για ενεργειακά εμπορεύματα
Ένα από τα βασικά ερωτήματα για τις προοπτικές ζήτησης των ενεργειακών εμπορευμάτων, άνθρακα, LNG και αργού πετρελαίου, είναι πόσο γρήγορα οι τρέχουσες υψηλές τιμές μεταφράζονται σε σημαντική πτώση της ζήτησης.

Ο βαθμός επιρροής διαφέρει από χώρα σε χώρα, ωστόσο η Ινδία ως ο γίγαντας της Νότιας Ασίας και κορυφαία χώρα εισαγωγής τείνει να είναι πιο ευαίσθητος στις τιμές από πολλούς άλλους μεγάλους αγοραστές εμπορευμάτων στην Ασία. Υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις ότι η ζήτηση της Ινδίας για άνθρακα και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) δυσκολεύεται, και παρόλο που η ζήτηση αργού πετρελαίου φαίνεται σταθερή τους τελευταίους μήνες, υπάρχουν σημαντικές επιφυλάξεις.

Η Ινδία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας άνθρακα στον κόσμο μετά την Κίνα. Σύμφωνα με στοιχεία από τους συμβούλους εμπορευμάτων Kpler, οι εισαγωγές τον Ιανουάριο εκτιμάται ότι έχουν μειωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2020, όταν η χώρα έδινε μάχη με το αρχικό ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Η Ινδία εισήγαγε 12,4 εκατομμύρια τόνους άνθρακα όλων των ποιοτήτων τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την Kpler, από 12,6 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο και 16,1 εκατομμύρια τον Νοέμβριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση του Ιανουαρίου οφείλεται σημαντικά στην έλλειψη διαθέσιμων φορτίων από την Ινδονησία, αφού η Τζακάρτα επέβαλε μια μηνιαία απαγόρευση στις εξαγωγές προκειμένου να διασφαλίσει τον εγχώριο εφοδιασμό.

Επιπλέον, η απότομη άνοδος των τιμών έχει περιορίσει σημαντικά τον ενθουσιασμό της Ινδίας για εισαγωγές, με την τιμή αναφοράς θερμικού άνθρακα, τον Αυστραλιανό δείκτη Newcastle να εκτινάσσεται από το πρόσφατο χαμηλό των 153,10 δολαρίων ανά τόνο στα μέσα Νοεμβρίου σε υψηλό ρεκόρ των 261,11 δολαρίων την εβδομάδα έως τις 28 Ιανουαρίου.

Σημαντική νέα τάση στις εισαγωγές είναι ότι η Αυστραλία αποτέλεσε το μεγαλύτερο προμηθευτή άνθρακα της Ινδίας, αφού η Κίνα απαγόρευσε τις εισαγωγές από τη χώρα εν μέσω πολιτικής διαμάχης με την Καμπέρα, η οποία με τη σειρά της οδήγησε τους Κινέζους αγοραστές να αγοράσουν περισσότερα φορτία από την Ινδονησία, στερώντας από την Ινδία προμήθειες από το έθνος της Νοτιοανατολικής Ασίας. Εξετάζοντας συγκεκριμένα τον θερμικό άνθρακα, οι εισαγωγές της Ινδίας από την Αυστραλία ήταν μόλις 764.679 τόνοι τον Ιανουάριο, από 1,1 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο και 2,1 εκατομμύρια τον Νοέμβριο.

Στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου, οι εισαγωγές LNG της Ινδίας κινούνται επίσης σε χαμηλότερα επίπεδα, με την Kpler να υπολογίζει τις αφίξεις τον Ιανουάριο σε 1,73 εκατομμύρια τόνους, από 1,91 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο και 1,85 εκατομμύρια τον Ιανουάριο του 2021.

Ο μόνος τομέας που εμφανίζει αύξηση στις εισαγωγές είναι του αργού πετρελαίου. Στοιχεία από Kpler υπολογίζουν τις αφίξεις τον Ιανουάριο στα 4,59 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) και την Refinitiv Oil Research σε ακόμη πιο ανοδικά επίπεδα, στα 5,04 εκατομμύρια bpd, που αν επιβεβαιωθεί θα χαρακτηρίσει τον Ιανουάριο ως μήνα ρεκόρ στις εισαγωγές.

Σύμφωνα με τη Refinitiv, οι εισαγωγές της Ινδίας σε αργό πετρέλαιο αυξήθηκαν από 4,65 εκατομμύρια bpd τον Δεκέμβριο και 4,48 εκατομμύρια bpd τον Νοέμβριο, καθώς η οικονομία της Ινδίας ανακάμπτει από τα lockdown της πανδημίας και τα διυλιστήρια προσφέρουν περισσότερη δυναμικότητα στο διαδίκτυο.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το αργό πετρέλαιο της Ινδίας αγοράζεται γενικά έξι εβδομάδες έως δύο μήνες πριν από την παράδοση, επομένως οι εισαγωγές του Ιανουαρίου αντανακλούν περισσότερο την τιμή πριν από δύο μήνες, όταν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent ήταν σε πολύ πιο μειωμένα επίπεδα, περίπου 68 δολάρια το βαρέλι από 89,31 δολάρια στις αρχές του ασιατικού εμπορίου την Τρίτη.

Μαρία Μπερτζελέτου 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.