ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μειώθηκε κατακόρυφα η πειρατεία στον Κόλπο της Γουινέας

18:10 - 21 Απρ 2022 | Ναυτιλία
Μειώθηκε κατακόρυφα η πειρατεία στον Κόλπο της Γουινέας
Τα ύδατα της Νοτιοανατολικής Ασίας έρχονται να αντικαταστήσουν τον Κόλπο της Γουινέας ως το πιο επικίνδυνο για την εμπορική ναυτιλία, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν τα μισά περιστατικά πειρατείας το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η τριμηνιαία έκθεση πειρατείας και ένοπλης ληστείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου (IMB) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου του ICC δείχνει σχεδόν σταθερό αριθμό περιστατικών πειρατείας στη θάλασσα, με 37 να καταγράφονται τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 σε σύγκριση με 38 περιστατικά την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, σχεδόν το ήμισυ (41%) σημειώθηκε στα ύδατα της Νοτιοανατολικής Ασίας, ιδιαίτερα στα στενά της Σιγκαπούρης.

Ο Κόλπος της Γουινέας, ο οποίος αντιπροσώπευε σχεδόν το ήμισυ (43%) όλων των αναφερόμενων περιστατικών πειρατείας τους πρώτους τρεις μήνες του 2021, κατέγραψε σημαντική μείωση στη θαλάσσια πειρατεία. Μόνο επτά περιστατικά αναφέρθηκαν το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Η τριμηνιαία έκθεση πειρατείας και ένοπλης ληστείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου τόνισε ότι οι συντονισμένες και συνεχείς προσπάθειες για την εξάλειψη της πειρατείας στα ύδατα του Κόλπου της Γουινέας έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς, χωρίς να έχουν αναφερθεί απαγωγές πληρώματος κατά τη διάρκεια του τριμήνου σε σύγκριση με 40 απαγωγές πληρώματος την ίδια περίοδο το 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απειλή για τους ναυτικούς παραμένει και αποδεικνύεται καλύτερα από την πρόσφατη επίθεση στο πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεγέθους Panamax Arch Gabriel, στο οποίο επιβιβάστηκαν πειρατές 260 ναυτικά μίλια στα ανοιχτά της Γκάνα στις 3 Απριλίου. Το ιταλικό πολεμικό πλοίο Luigi Rizzo και το ελικόπτερο του επενέβησαν, σώζοντας το πλήρωμα και επιτρέποντας στο σκάφος να προχωρήσει σε ασφαλές λιμάνι υπό συνοδεία. Παγκοσμίως, αυτό ήταν το πρώτο τρίμηνο από το 2010 όπου δεν αναφέρθηκαν απαγωγές πληρώματος, αν και η βία κατά των πληρωμάτων και οι απειλές συνεχίστηκαν. 23 ναυτικοί συνελήφθησαν όμηροι και άλλοι τέσσερις απειλήθηκαν.

Επιπλέον, τα στενά της Σιγκαπούρης αποτελούν επικίνδυνη θαλάσσια οδό για την εμπορική ναυτιλία και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% όλων των περιστατικών κατά τη διάρκεια της περιόδου. Αν και τα αναφερόμενα περιστατικά θεωρούνται ευκαιριακά εγκλήματα χαμηλού επιπέδου και εμπίπτουν στον ορισμό της ένοπλης ληστείας, συνεχίζουν να ενέχουν κινδύνους για τα πληρώματα. Στα 11 περιστατικά που αναφέρθηκαν στα ύδατα των Στενών της Σιγκαπούρης, δύο μέλη του πληρώματος απειλήθηκαν και ένα κρατήθηκε όμηρος κατά τη διάρκεια του συμβάντος. Σε τουλάχιστον ένα περιστατικό, χρησιμοποιήθηκε όπλο για να απειλήσει το πλήρωμα.

Έξω από τα Στενά της Σιγκαπούρης, τέσσερα περιστατικά αναφέρθηκαν στις ακτές της Ινδονησίας και της Μαλαισίας, σε σύγκριση με δύο την ίδια περίοδο το 2021. Σύμφωνα με το IMB, τα περουβιανά ύδατα αποτελούν περιοχή ανησυχίας. Τα λιμάνια του έθνους της Νότιας Αμερικής αντιπροσώπευαν το 27% των παγκόσμιων περιστατικών, με 10 αναφερόμενα συμβάντα. Έξι περιστατικά αναφέρθηκαν στο αγκυροβόλιο Callao σε σύγκριση με πέντε περιστατικά την ίδια περίοδο πέρυσι και μόνο ένα το 2019.

Τρία περιστατικά αναφέρθηκαν επίσης στο αγκυροβόλιο Μακάπα στα ανοικτά των ακτών της Βραζιλίας. Αν και δεν αναφέρθηκαν περιστατικά στον Κόλπο του Άντεν, η απειλή της πειρατείας εξακολουθεί να υφίσταται στα ύδατα στα ανοιχτά της νότιας Ερυθράς Θάλασσας και στον Κόλπο του Άντεν, συμπεριλαμβανομένων των ακτών της Υεμένης και της Σομαλίας. Παρά τη μακροχρόνια ηρεμία, οι Σομαλοί πειρατές συνεχίζουν να διαθέτουν την ικανότητα να πραγματοποιούν επεισόδια, με τα εμπορικά πλοία να συμβουλεύονται να παραμείνουν σε εγρήγορση κατά τη διέλευση σε αυτά τα ύδατα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.