ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

7/10 γυναίκες ναυτικούς καταγγέλλουν εκφοβισμό και παρενόχληση εν πλω Κύριο

17:51 - 30 Οκτ 2022 | Ναυτιλία
7/10 γυναίκες ναυτικούς καταγγέλλουν εκφοβισμό και παρενόχληση εν πλω
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα μιας νέας έρευνας που διεξήχθη από τέσσερις οργανισμούς αναφορικά με τις εργασιακές συνθήκες και την αντιμετώπιση των γυναικών που είναι ναυτικοί.

Όπως γίνεται φανερό και από τα ποσοστά που θα ακολουθήσουν, έχουμε ακόμα να διανύσουμε μακρύ δρόμο, όσον αφορά τις φυλετικές διακρίσεις μέσα στους εργασιακούς χώρους και ιδιαίτερα σε ένα ‘’παραδοσιακά αντρικό’’ επάγγελμα όπως είναι εκείνο του ναυτικού ή του μηχανικού στα καράβια.

Την ίδια στιγμή λοιπόν που όλο και περισσότερες νέες κοπέλες κάνουν το βήμα να εισαχθούν σε ναυτικές σχολές είτε εμποροπλοιάρχων είτε μηχανικών σε πολλές χώρες, τα στοιχεία που παρουσίασαν η Ένωση των Γυναικών στη Διεθνή Ναυτιλία (Women’s International Shipping&Trading Association), η Anglo Eastern, το Διεθνές Δίκτυο Πρόνοιας και Βοήθειας Ναυτικών(ISWAN) και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο(ICS) μαρτυρούν τα εξής:

Ως δείγμα της έρευνας αξιοποιήθηκαν απαντήσεις από 1.128 γυναίκες από 78 χώρες (η πλειοψηφία από τις Φιλιππίνες, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική).

Η πλειoψηφία εξ αυτών εργάζεται σε κρουαζιερόπλοια και οι υπόλοιπες σε cargo, gas και oil tankers, containerships, Bulk, ρυμουλκά.

Τα «τρομακτικά» λοιπόν ευρήματα είναι τα εξής:

  • 60% των γυναικών υποστηρίζει ότι δέχεται διακρίσεις εν πλω λόγω φύλου
  • 66% ότι άνδρες συνάδελφοί τους της έχουν εκφοβίσει ή παρενοχλήσει
  • 25% καταγγέλλει ότι η ψυχική-σεξουαλική παρενόχληση είναι συχνή στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Αναφορικά με τα περιστατικά διακρίσεων:

  • To 34% λέει ότι αισθάνεται αποξενωμένο και παραμελημένο λόγω φύλου
  • Το 29% αντιμετώπισε παρενοχλήσεις και bullying εν πλω

Ακόμα

  • Το 13% μαρτυρά ότι της έχουν προσεγγίσει με προσβλητικό τρόπο
  • Το 70% υποστηρίζει ότι ήταν άντρες συνάδελφοι εκείνοι που της παρενόχλησαν στο πλοίο

Αναφορικά με τις καταγγελίες περιστατικών

Το 73% των ερωτηθέντων απάντησε ότι αισθάνεται άνετα να εκφράσει τέτοια περιστατικά σε ανωτέρους του, ωστόσο μόνο το 13% το έχει κάνει, ενώ μόλις το 7% δήλωσε ότι δικαιώθηκε από τις ενέργειες που ακολούθησαν.

Η Δέσποινα Παναγιώτου – Θεοδοσίου, Πρόεδρος της WISTA International είπε επί του θέματος:

«Μέσα από την επιτροπή ποικιλομορφίας που έχει δημιουργήσει, η WISTA International εργάζεται σκληρά για να επισημάνει την ανάγκη μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα από την ισότητα στην δικαιοσύνη. Αυτή είναι μια απαραίτητη διάκριση, διότι η δικαιοσύνη διασφαλίζει ότι όλοι έχουν μια δίκαιη ευκαιρία να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη ζωή και τα ταλέντα τους ανάλογα με τις περιστάσεις.

Αυτά τα νούμερα πρέπει να λειτουργήσουν αφυπνιστικά για τον κλάδο και θα συνεχίσουμε με κάθε ευκαιρία να θίγουμε τα ζητήματα και να επιφέρουμε αλλαγές. Οι εκστρατείες από οργανισμούς, όπως η IMO, το ITF και το ICS, θα μπορούσαν να κάνουν μια πραγματική διαφορά για την εις βάθος έρευνα του θέματος και τη στενή συνεργασία με εργοδότες και αξιόπιστα ναυτιλιακά πανεπιστήμια.

Αυτές οι καμπάνιες θα πρέπει να προωθήσουν την πρόσληψη περισσότερων γυναικών ναυτικών, διασφαλίζοντας ότι όσες γίνονται αποδεκτές επί του πλοίου θα έχουν ευνοϊκά, ασφαλή και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακά περιβάλλοντα».

Η Sanjam Sahi Gupta , ιδρύτρια της WISTA India και συμπρόεδρος της Επιτροπής Ποικιλομορφίας της WISTA International, σχολιάζει:

«Είναι άμεση ανάγκη η δημιουργία μιας ποικιλόμορφης και ισότιμης ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς οι γυναίκες ναυτικοί αξίζουν ένα ασφαλές και αξιοσέβαστο εργασιακό περιβάλλον. Αυτή η τελευταία έκθεση αποκαλύπτει μη αποδεκτά στοιχεία για τις γυναίκες που υφίστανται διακρίσεις, παρενοχλήσεις και εκφοβισμό στη θάλασσα.

Ο ναυτιλιακός κλάδος είναι σε κίνδυνο λόγω έλλειψης νέων ταλέντων.  Την επόμενη δεκαετία πιθανότατα θα υπάρξει άμεσα ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη για εξειδικευμένους ναυτικούς. Μία από τις καλύτερες και πιο αποδοτικές στρατηγικές για να σταματήσει η αυξανόμενη ανισότητα είναι η υιοθέτηση πολιτικών που να συμπεριλαμβάνουν το φύλο στο πλαίσιο μιας ασφαλούς εργασιακής κουλτούρας».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.