ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πράσινο μέλλον: Οι ναυτιλιακές τράπεζες προσαρμόζονται σε νέα πλαίσια χρηματοδότησης

14:17 - 08 Νοε 2022 | Ναυτιλία
Πράσινο μέλλον: Οι ναυτιλιακές τράπεζες προσαρμόζονται σε νέα πλαίσια χρηματοδότησης
Πολλοί προοδευτικοί πλοιοκτήτες και οι χρηματοδότες των Αρχών του Ποσειδώνα έχουν θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Στο πλαίσιο αυτό, οι τρόποι χρηματοδότησης θα αλλάξουν καθώς η αναζήτηση μείωσης του άνθρακα γίνεται πιο επείγουσα.

Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συζήτηση Green Finance – Πράσινη Χρηματοδότηση στο διαδικτυακό συνέδριο DNV Alternative Fuels. Οι 30 τράπεζες που έχουν υπογράψει τις Αρχές του Ποσειδώνα έχουν δεσμευτεί να απελευθερώσουν τα χαρτοφυλάκιά τους από τον άνθρακα.

Συνέπεια αυτού είναι ότι θα πρέπει να διαχειρίζονται διαφορετικά τόσο τα υπάρχοντα χαρτοφυλάκια όσο και τις νέες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Paul Taylor, Παγκόσμιος Επικεφαλής Ναυτιλιακών Βιομηχανιών στη Société Générale. Οι υπογράφοντες τις Αρχές του Ποσειδώνα έχουν δεσμευτεί για το καθαρό μηδέν έως το 2050 σε σύγκριση με τη μείωση κατά 50% του ΙΜΟ μέχρι τότε. 

Ίσως η πιο δύσκολη περίοδος θα είναι η επόμενη δεκαετία, όταν νέα καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα, είπε ο Taylor. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι χρηματοδότες είναι πιθανό να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στα χαρτοφυλάκια πελατών και, σε ένα νέο επιχειρηματικό πλαίσιο, τον συνδυασμό πελάτη και περιουσιακού στοιχείου. Η επανεξέταση μιας συναλλαγής θα συνεχίσει να αξιολογεί τις μελλοντικές καλύψεις και τις δεσμεύσεις από τους ναυλωτές, οι οποίες θα είναι σημαντικές για ορισμένες συναλλαγές και τύπους πλοίων.

Ο συνάδελφος του Taylor, Chris Wright, Strategic and Capital Advisory, Maritime Industries της τράπεζας, σημείωσε ότι τα νέα καύσιμα είναι πιθανό να κοστίζουν πέντε ή έξι φορές περισσότερο από τα συμβατικά, αν και οι τιμές θα μειωθούν με το χρόνο.

Και οι δύο συμφώνησαν ότι η οικονομική πρόκληση θα απαιτήσει νέους τρόπους λειτουργίας για τις ναυτιλιακές τράπεζες. Η συμβουλευτική δραστηριότητα θα γίνει πιο σημαντική, είπε ο Ράιτ, καθώς οι τράπεζες ενθαρρύνουν τους ιδιοκτήτες και τους ναυλωτές να εξετάσουν τις αναβαθμίσεις σε υπάρχοντα πλοία, συμπεριλαμβανομένης, για παράδειγμα, της δέσμευσης άνθρακα επί του σκάφους και άλλων τεχνολογιών.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.