ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στις ζημιές "πνίγηκαν" οι αστικές συγκοινωνίες

01:25 - 31 Μαρ 2011 | Οικονομία
Ολοένα και δυσκολότερο φαντάζει για τις εταιρείες μαζικής μεταφοράς να κλείσουν τις «μαύρες τρύπες» των χρεών τους. Περιορισμένες μεν.... τριπλάσιες του τζίρου δε οι ζημιές των συγκοινωνιακών φορέων το 2010. ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ΤΡΑΜ τρέχουν και δεν φτάνουν, καθώς το ταμείο είναι μείον, αφού εκτός του ότι οι συνολικές ζημιές και για τις τρεις συγκοινωνιακές εταιρείες «αγγίζουν» τα 206 εκατ. ευρώ, την «κατιούσα» πήραν το περασμένο έτος και τα έσοδά τους, παρόλο που από την 1η Φεβρουαρίου η τιμή του εισιτηρίου έχει αυξηθεί στο 1,20 ευρώ για μετακινήσεις με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ, ενώ το ενιαίο εισιτήριο ανέρχεται στο 1,40 ευρώ.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 ήταν λιγότερο ζημιογόνος χρήση για τους εν λόγω φορείς συγκριτικά πάντα με το 2009, ενώ το αξιοπρόσεχτο είναι ότι οι ζημιές ήταν τριπλάσιες του κύκλου εργασιών. Το γεγονός ότι το «χάσμα» μεταξύ ζημιών και τζίρου έχει τόσο πολύ διευρυνθεί «απαντά» στις ριζικές τροποποιήσεις του δικτύου, στις οποίες έχει προχωρήσει ο ΟΑΣΑ από τον περασμένο Ιούνιο, σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού του κλάδου των συγκοινωνιών.
ΗΣΑΠ
Κατά 1,4 φορές μεγαλύτερη από τα έσοδα παρουσιάστηκε η ζημιά για το 2010, η οποία διαμορφώθηκε στα 103,18 εκατ. ευρώ, καθώς το κόστος μεταφοράς των επιβατών ήταν κατά 49,82 εκατ. ευρώ υψηλότερο από τα έσοδα και λογίστηκαν αποσβέσεις 24,94 εκατ. ευρώ και χρηματοοικονομικές δαπάνες 28,45 εκατ. ευρώ. Σε σύγκριση με το 2009 η ζημία μειώθηκε κατά 2,46 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, σημαντική πτώση της τάξεως του 24,3% σημείωσαν στο ίδιο χρονικό διάστημα τα έσοδα, τα οποία περιορίστηκαν στα 42,63 εκατ. ευρώ έναντι 56,31 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη εταιρική χρήση.  Στις 31.12.2010 η ΗΣΑΠ Α.Ε. είχε ίδια κεφάλαια ύψους 316,98 εκατ. ευρώ, μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 379,74 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 53,57 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημίες ανέρχονταν σε 437,78 εκατ. ευρώ.
ΗΛΠΑΠ
Αισθητή βελτίωση παρουσίασαν στο σύνολο του 2010 οι ζημιές του ΗΛΠΑΠ, καθώς συρρικνώθηκαν διαμορφώθηκαν στο σύνολο του 2010 έναντι ζημιών ύψους 70,2 εκατ. ευρώ το 2009. Στον αντίποδα, μείωση κατά 11% κατέγραψαν οι πωλήσεις της εταιρείας υποχωρώντας στα 21,03 εκατ. ευρώ έναντι 23,6 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σημειώνεται ότι ο περιορσιμός των ζημιών οφείλεται και στο γεγονός ότι η εταιρεία στη διάρκεια του 2010 μείωσε κατά 200 άτομα το προσωπικό της, το οποίο διαμορφώθηκε στα 1.319 άτομα από 1.518 άτομα το αντίστοιχο διάστημα το 2009. Η μείωση στο προσωπικό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι αρκετοί εργαζόμενοι συνταξιοδοτήθηκαν, καθώς είχαν συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια υπηρεσίας και ενόψει του προγράμματος αναδιάρθρωσης του Οργανισμού, το οποίο περιλαμβάνει μετατάξεις 1.440 εργαζομένων.
ΤΡΑΜ
7,3 φορές μεγαλύτερη του τζίρου ήταν η ζημιά που εμφάνισε στη χρήση του 2010 η ΤΡΑΜ ΑΕ. Ειδικότερα, η ζημιά διαμορφώθηκε στα 42,97 εκατ. ευρώ  καθώς το κόστος μεταφοράς των επιβατών ήταν κατά 25,28 εκατ. ευρώ υψηλότερο από τα έσοδα και λογίστηκαν αποσβέσεις 11,72 εκατ. ευρώ και χρηματοοικονομικές δαπάνες 13,76 εκατ. ευρώ. Σε σύγκριση με το 2009 η ζημία αυξήθηκε κατά 5,92 εκατ. ευρώ. Στις 31.12.2010 η ΤΡΑΜ ΑΕ είχε ίδια κεφάλαια ύψους 174,07 εκατ. ευρώ και μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 137,20 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημίες ανέρχονταν σε 202,09 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, κατά 7% υποχώρησαν τα έσοδα και τηςεταιρείας, τα οποία για το 2010 υποχώρησαν στα 5,20 εκατ. ευρώ, από 5,59 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση.
Στο μεταξύ, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των συγκοινωνιακών εταιρειών σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι τα οικονομικά στοιχεία του 2010 δεν επιδεινώθηκαν, αλλά αντίθετα συρρικνώθηκαν σε σχέση με το 2009 και μάλιστα κατά 16%, ενώ για πρώτη φορά ο ΟΑΣΑ παρουσίασε κέρδη.
Τελευταία τροποποίηση στις 02:01 - 31 Μαρ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.