ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Hellastat: Η κρίση χτύπησε και τους σκαφάτους

13:04 - 24 Ιαν 2013 | Οικονομία
Η κρίση οδήγησε στη μείωση των πωλήσεων ναυτιλιακών και βιομηχανικών ειδών το 2011, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Hellastat.

Υποχώρηση πωλήσεων εμφάνισε το 2011 ο κλάδος των ναυτιλιακών και βιομηχανικών ειδών, λόγω της κρίσης, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται στη μελέτη, η οικονομική ύφεση είχε αντίκτυπο και στην αγορά των ναυτιλιακών και βιομηχανικών ειδών το 2011, σημαντικό skafi480 240113πελάτη της οποίας αποτελούν οι ναυπηγικές μονάδες, η δραστηριότητα των οποίων εμφανίζει σημαντική υποχώρηση τα τελευταία χρόνια.

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος αναγκάζει τους ιδιοκτήτες σκαφών να αγοράζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα για το σκάφος τους είδη, που σχετίζονται κυρίως με τη συντήρησή τους.

Παράλληλα, οι πωλήσεις των σκαφών αναψυχής καταγράφουν σημαντική πτώση σε παγκόσμια κλίμακα και φυσικά και στη χώρα μας, με άμεση συνέπεια τη χαμηλή ζήτηση για κινητήρες και λοιπά είδη.

Σύμφωνα με την Hellastat, πλέον η αγορά συγκεντρώνεται κυρίως γύρω από τις αγοραπωλησίες των μεταχειρισμένων, καθώς οι τυχόν ενδιαφερόμενοι λόγω γενικότερης αβεβαιότητας και της κακής ψυχολογίας που επικρατεί διστάζουν να προχωρήσουν στην απόκτηση νέου σκάφους.

Σημειώνεται δε ότι ο εγχώριος κλάδος ενοικίασης σκαφών αναψυχής και κρουαζιέρας υφίσταται σημαντικά προβλήματα όπως το cabotage, οι υψηλές χρεώσεις ελλιμενισμού και οι ελλείψεις σε υποδομές (κυρίως σε αριθμό και εξοπλισμό μαρίνων), με συνέπεια να μην είναι επαρκώς ανεπτυγμένος ώστε να υποστηρίξει μεγαλύτερη απορρόφηση των προϊόντων του κλάδου.

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 38 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

  • Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των προμηθευτών ναυτιλιακών και βιομηχανικών εφοδίων το 2011 υποχώρησε κατά 3,4%, σε €129 εκατ. Οι 7 στις 10 επιχειρήσεις εμφάνισαν μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με το 2010, με τη μέση μεταβολή να διαμορφώνεται σε -12,6% (11/09: -11,2%).
  •  Αντιθέτως, η κερδοφορία του δείγματος παρουσίασε βελτίωση το 2011. Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 27,7%, ανερχόμενα σε €10 εκατ., με 8 στις 10 εταιρείες να είναι κερδοφόρες. Τα ΚΠΦ σημείωσαν άνοδο 36,3%, σε €4,43 εκατ., με τη μέση μεταβολή ανά εταιρεία να φτάνει το +14,2%.
  • Το μέσο περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε οριακά σε 30,8%, διατηρώντας ανοδική πορεία.
  •  Τα περιθώρια λειτουργικών και προ φόρων κερδών του δείγματος το 2011 αυξήθηκαν σε 6,6% και 1,5% αντίστοιχα.
  •  Οι δείκτες γενικής και άμεσης ρευστότητας σχηματίστηκαν σε 1,66 και 1,25 αντίστοιχα.
  •  Ο εμπορικός κύκλος επιδεινώθηκε στις 111 ημέρες.
  • Οι εταιρείες ναυτιλιακών ειδών μόχλευσαν τα Ίδια Κεφάλαιά τους κατά 1,4 φορά.
  • Η μέση αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) υποχώρησε το τελευταίο έτος σε 3,9%, από 6% το 2010 και 8,7% το 2009.
Τελευταία τροποποίηση στις 17:22 - 24 Ιαν 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.