• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα μπαίνει στην πρίζα του μέλλοντος- Τα κίνητρα

10:16 - 05 Ιουν 2020 | Πολιτική
Κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που θα μειώσουν έως και 10.000 το κόστος, φοροαπαλλαγές για εταιρείες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους οχήματα αλλά και επιδότηση για αγορά επαναφορτιζόμενων δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

«Στόχος είναι 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό. Μακάρι η επιθυμία των πολιτών να μας οδηγήσει σε πιο φιλόδοξους στόχους» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος στη συνέχεια ανέλυσε τα οικονομικά κίνητρα:

«- Επιδοτούμε με 100 εκατ. για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα

- Επιδότηση 15% για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο 25% η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί

- Τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για 2 χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη, οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία

- Από τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων».

Όσον αφορά τον δεύτερο άξονα του σχεδίου, αφορά ρυθμίσεις στην αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και στην οργάνωση των υποδομών υποστήριξης.

«Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θα έχει την ευθύνη για τη διαλειτουργικότητα,», όπως εξήγησε ο πρωθυπουργός.

Ένα τρίτο σημείο του σχεδίου αποτελούν τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνητοποίησης.

«Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα εχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» εξήγησε σχετικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός συνέχισε ότι «πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει υποδομή για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

«Νησί πρότυπο»

Προανήγγειλε, επίσης, ότι «ένα ελληνικό νησί θα γίνει πρότυπο καθώς σε αυτό θα εφαρμοστεί μοντέλο μετακίνησης όπου όλα τα οχήματα θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό», χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, «αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων με το ζόρι ξεπερνάει το 0,3%» και προσθέτει ότι με το ολιστικό αυτό σχέδιο «η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην μπρίζα του μέλλοντος».

Πρόκειται για «ένα σημαντικό βήμα για ένα πιο ελπιδοφόρο και καθαρό μέλλον» τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε ότι «το σχέδιο αφορά το κράτος, τις περιφέρειες, τους δήμους, την αγορά, την κοινωνία των πολιτών και γι' αυτό συνοδεύεται από την «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργοί στην οποία θα περιγράφονται οι υποχρεώσεις του κάθε φορέα».

Τελευταία τροποποίηση στις 10:26 - 05 Ιουν 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman