Το Bloomberg BusinessWeek αναλύει τους λόγους για τους οποίους γίνονται τόσα αεροπορικά δυστυχήματα στη ΝΑ Ασία:
- Η βιομηχανία αερομεταφορών στην περιοχή έχει πλέον πολλές εταιρίες χαμηλού κόστους με αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό των πτήσεων και έτσι έχουν δημιουργηθεί ελλείψεις στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
- Η εναέρια κυκλοφορία έχει αυξηθεί στην περιοχή: η αύξηση των πτήσεων χαμηλού κόστους μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τα αεροσκάφη να πιλοτάρονται από άνδρες ή γυναίκες με λιγότερη εμπειρία από ό, τι στο παρελθόν.
- Ορισμένες εταιρείες χαμηλού κόστους δεν βρίσκουν εύκολα το κατάλληλο προσωπικό και ωθούν τους πιλότους και το πλήρωμα τους να εργάζονται πάρα πολλές ώρες για να κάνουν τόσες πολλές πτήσεις.
- Ο εναέριος χώρος της Νοτιοανατολικής Ασίας έχει πολλά βουνά, χαοτικές καιρικές συνθήκες και δύσκολους διαδρόμους προσγείωσης, που απαιτούν προσωπικό με εμπειρία.
- Οι αερομεταφορείς και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Ινδονησίας είναι γνωστοί για τους ανίσχυρους κανονισμούς ασφαλείας.
- Οι αποδοχές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, των μηχανικών και των ρυθμιστών του κλάδου παραμένουν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα και έτσι ευνοείται ο χρηματισμός. Η χώρα κατατάσσεται μεταξύ αυτών με την υψηλότερη διαφθορά στην Ανατολική Ασία.