ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αφαίρεση 6,4 τρις θερμίδων δείχνει ανεξάρτητη αμερικανική αξιολόγηση στη Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών

15:12 - 13 Οκτ 2014 | ΥΓΕΙΑ
Αφαίρεση 6,4 τρις θερμίδων δείχνει ανεξάρτητη αμερικανική αξιολόγηση στη Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών
Δεκαέξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών των Η.Π.Α. «πούλησαν» 6,4 τρισεκατομμύρια λιγότερες θερμίδες στην αγορά των ΗΠΑ το 2012, σε σύγκριση με το 2007, ξεπερνώντας κατά 400% τον αρχικό στόχο της αφαίρεσης 1 τρισεκατομμυρίου θερμίδων. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η πρώτη ανεξάρτητη αξιολόγηση της εναρμόνισης της βιομηχανίας τροφίμων με τη δέσμευσή της να μειώσει τις θερμίδες που προσφέρονται μέσω των προϊόντων της.

Η συγκεκριμένη δέσμευση φαίνεται ότι σχετίζεται με το πάγιο αίτημα φορέων υγείας, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, που τα τελευταία χρόνια ζητούν την ενεργό συμμετοχή της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών σε μία συλλογική προσπάθεια για την πρόληψη και θεραπεία των Μη Μεταδιδόμενων Χρονίων Νοσημάτων, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και η παχυσαρκία.

Η εθελοντική μείωση των προσφερόμενων θερμίδων κατά 1 τρισεκατομμύρια μέχρι το 2012 και 1,5 τρισεκατομμύρια μέχρι το 2015, αποτέλεσε βασικό στόχο σχετικής πλατφόρμας του Ιδρύματος για τη Δέσμευση για Υγιές Βάρος (HWCF), που ιδρύθηκε για να εφαρμόσει μέτρα και δράσεις του ιδιωτικού, κυρίως, τομέα και τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αποκτήσουν φυσιολογικό βάρος. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα συμμετείχαν οι 16 μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών των ΗΠΑ, και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των δράσεών της πραγματοποίησε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός για τη δημόσια υγεία Robert Wood Johnson (RWJF).

Σύμφωνα με τους ερευνητές της σχετικής μελέτης που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Preventive Medicine, η μείωση των θερμίδων προήλθε από συσκευασμένα προϊόντα όπως γλυκίσματα και σνακ, λίπη και έλαια, δημητριακά και ανθρακούχα αναψυκτικά, και τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό και αναπτυσσόμενο τομέα της αγοράς τροφίμων των ΗΠΑ.

Λιγότερες θερμίδες από συσκευασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά

Με δεδομένη τη μείωση των «θερμίδων» που διοχετεύτηκαν στην Αμερικάνικη αγορά, το επόμενο ερώτημα ήταν, κατά πόσο όντως «προμηθεύτηκαν» λιγότερες θερμίδες. Σε δεύτερη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ίδιο επιστημονικό περιοδικό, οι ερευνητές εκτίμησαν την επίδραση της πλατφόρμας του HWCF για μείωση των θερμίδων των συσκευασμένων τροφίμων στην πραγματική κατανάλωση.

Το συμπέρασμα ήταν ότι οι Αμερικάνικες οικογένειες με παιδιά 2 έως 18 ετών «αγόρασαν» 101 λιγότερες θερμίδες ανά ημέρα από συσκευασμένα τρόφιμα και ροφήματα το 2012, σε σύγκριση με το 2007. Σημείωσαν ωστόσο ότι η πραγματική μείωση ίσως είναι μικρότερη και διατύπωσαν επιφυλάξεις για τη συντηρησιμότητα αυτής της μείωσης.

Πολύ πρόσφατα, επίσης, η Αμερικάνικη Ένωση Αναψυκτικών ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να μειώσει τις θερμίδες που προσλαμβάνουν οι καταναλωτές από τα ροφήματά της κατά 20% μέχρι το 2025. Στο πλαίσιο της συνεργασία τους με τον οργανισμό Συμμαχία για μια πιο Υγιή Γενιά (Alliance for a Healthier Generation) που ιδρύθηκε από την Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρεία και το Ίδρυμα Clinton, οι αντιπρόσωποι μεγάλων βιομηχανιών αναψυκτικών υπέγραψαν συμφωνία για την εθελοντική μείωση των θερμίδων από την κατανάλωση των προϊόντων τους.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου οι βιομηχανίες δεσμεύθηκαν να αυξήσουν την πρόσβαση σε μικρότερες μερίδες, στο νερό και σε άλλα αναψυκτικά με λίγες ή λιγότερες θερμίδες καθώς και να ενισχύσουν τις προσπάθειες σε κοινότητες με περιορισμένη πρόσβαση σε επιλογές που βοηθούν στη μείωση των προσλαμβανόμενων θερμίδων.

Fat-to-Thin

Εθελοντικές δράσεις της βιομηχανίας τροφίμων και δημόσια υγεία

Οι αναλύσεις του RWJF δείχνουν ότι οι εθελοντικές δράσεις της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος που ευνοεί τη βελτίωση των διατροφικών επιλογών των καταναλωτών– και στην προκειμένη περίπτωση τη μείωση των προσλαμβανόμενων θερμίδων. Βεβαίως, είναι αναγκαίο να υπάρξουν καλά σχεδιασμένες μελέτες που να αξιολογούν την πραγματική επίδραση τέτοιων δράσεων στη διαιτητική πρόσληψη του πληθυσμού και τις παραμέτρους υγείας όπως το σωματικό βάρος, πριν διατυπωθούν σχετικά συμπεράσματα.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εδώ και χρόνια υπογραμμίζει την ανάγκη για ενεργό συμμετοχή της βιομηχανίας στη συλλογική προσπάθεια βελτίωσης της διατροφής και των σχετιζόμενων με αυτή νοσημάτων, όπως τα καρδιαγγειακά, ο διαβήτης και η παχυσαρκία, και τα οποία ευθύνονται για το 63% των θανάτων παγκοσμίως.

Μεταξύ των δράσεων της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών που μπορεί να έχουν ευνοικά αποτελέσματα περιλαμβάνονται ο ανασχεδιασμός των προϊόντων, η παροχή επιλογών με λιγότερες θερμίδες, η διαθρεπτική επισήμανση, οι πολιτικές μάρκετινγκ κ.λπ. Οι δράσεις αυτές, με την προυπόθεση ότι έχουν κατάλληλο σχεδιασμό, συνέπεια και διατηρησιμότητα, και ότι πραγματοποιούνται στα πλαίσια ευρύτερων πολιτικών υγείας, θα μπορούσαν να συμβάλλουν προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της υγείας του πληθυσμού.

 

Αναφορές

  • Ng SW, Slining MM, Popkin BM. The Healthy Weight Commitment Foundation Pledge: Calories Sold from U.S. Consumer Packaged Goods, 2007–2012. American Journal of Preventive Medicine. 2014;47(4):508–519
  • Ng SW, Popkin BM. The Healthy Weight Commitment Foundation Pledge: Calories Purchased by U.S. Households with Children, 2000–2012. American Journal of Preventive Medicine. 2014;47(4):520–530
  • World Health Organization. Global Action Plan for the Prevention and Control of NCDs 2013-2020. http://www.who.int/nmh/events/ncd_action_plan/en/
Τελευταία τροποποίηση στις 14:37 - 21 Οκτ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.