ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Δισεκατομμύρια για την απόκτηση ψηφιακής γης στο Metaverse Κύριο

11:08 - 05 Νοε 2022 | Τεχνολογία
Δισεκατομμύρια για την απόκτηση ψηφιακής γης στο Metaverse
Κοντά στα δύο δισ. έχουν ξοδευτεί τους τελευταίους δώδεκα μήνες για ψηφιακή γη στο Metaverse από ιδιώτες και από εταιρείες.

Η εξέλιξη του Metaverse έχει βέβαια καθυστερήσει και βρισκόμαστε ακόμα μακριά από το να γίνει ένας ενιαίος ψηφιακός χώρος, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να ζουν, να δουλεύουν και να παίζουν σε εικονική πραγματικότητα. Η Meta του Μαρκ Ζούκερμπεργκ αντιμετωπίζει ιδιαίτερα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία σημαντικά προβλήματα ανάπτυξης. Ωστόσο, πολύς κόσμος δεν εγκαταλείπει την ιδέα. Η απόκτηση ψηφιακής γης φαντάζει ένα μεγάλο στοίχημα.

Μια καλλιτέχνιδα που βγάζει λεφτά από τα εκθέματά της στο Metaverse

Η καλλιτέχνιδα Angie Taylor παραδέχεται τα εξής:

«Αγόρασα το πρώτο μου οικόπεδο στο metaverse τον Ιούλιο του 2020 και πλήρωσα περίπου 1.500 λίρες.

Το αγόρασα για να εκθέσω τη δική μου δουλειά, αλλά και για να διοργανώσω εκδηλώσεις στο Μetaverse που θα προωθούσαν την τέχνη μου αλλά και την τέχνη των άλλων».

Η Angie, έχτισε δύο γκαλερί γεμάτες με παράξενα και όμορφα ψηφιακά έργα τέχνης, τα οποία πωλούνται σε κρυπτονομίσματα, στη γη της στο ψηφιακό περιβάλλον Voxels.

angie taylor voxel

Νούμερα που «ζαλίζουν» για την αγορά γης

Aναλυτές του Metaverse, υποστηρίζουν ότι δαπανήθηκαν για την αγορά ψηφιακής γης 1,93 δισεκατομμύρια δολάρια κρυπτονομισμάτων μόνο το περασμένο έτος, με 22 εκατομμύρια δολάρια από αυτά να δαπανώνται σε περίπου 3.000 αγροτεμάχια στο Voxels.

To Decentraland το Sandbox και το Voxels

Τα τρία πιο δημοφιλή ψηφιακά περιβάλλοντα στο Metaverse είναι το Decentraland, το Voxels και το Sandbox.

Στο Decentraland που ξεκίνησε το 2020, τα αγροτεμάχια πωλούνταν για χιλιάδες, μερικές φορές και για εκατομμύρια δολάρια. Η Samsung, η UPS και ο Sotheby's είναι μεταξύ εκείνων που αγόρασαν γη και έχτισαν εκεί καταστήματα και κέντρα επισκεπτών.

Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης του Decentraland κ. Plein λέει ότι η μαμά του δεν έχει πειστεί για την αγορά του, που κόστισε 1,5 εκατομμύριο δολάρια.

«Με πήρε τηλέφωνο η μητέρα μου και μου είπε "τι έκανες; Γιατί; Είσαι τρελός, γιατί ξοδεύεις τόσα χρήματα, τι είναι αυτό;», λέει.

Ο κ. Plein πουλάει προϊόντα σε 24 διαφορετικά κρυπτονομίσματα στο διαδίκτυο για περισσότερο από ένα χρόνο.

Νωρίτερα το 2022, άνοιξε ένα νέο κατάστημα στην Old Bond Street του Λονδίνου που πουλά ρούχα και ορισμένες μη ανταλλάξιμες μάρκες (NFT) σε αντάλλαγμα για κρυπτονομίσματα όπως το Bitcoin και το Ethereum, καθώς και λίρες.

Λέει ότι το άνοιγμα του καταστήματος τον βοήθησε να μάθει περισσότερα για το Metaverse και προσθέτει: «Έκανα ένα τολμηρό βήμα ξοδεύοντας τόσα πολλά σε ένα κομμάτι γης.

Παρ’ όλα αυτά με τη γενικότερη κατάρρευση στην αξία των κρυπτονομισμάτων, υποστηρίζεται ότι οι τιμές στις πωλήσεις ακινήτων στο Metaverse, βρίσκονται κοντά στο χαμηλότερο της σεζόν.

Οι εταιρείες επενδύουν στο Metaverse

Στο Sandbox, ενά άλλο ψηφιακό περιβάλλον, η Adidas, η Atari, η Ubisoft, η Binance, η Warner Music και η Gucci είναι μόνο μερικές από τις πολυεθνικές που αγοράζουν γη και χτίζουν καταστήματα προκειμένου να πουλάνε και να προμοτάρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

sandbox

Η Gucci έχει χτίσει και στο Roblox, που ανάμεσα σε άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Minecraft και το Fortnite, θεωρείται το πιο κοινότυπο περιβάλλον Metaverse.

metaverse gucci

Η πόλη Gucci έχει πάνω από 36 εκατομμύρια επισκέψεις τη χρονιά από τότε που δημιουργήθηκε και την ίδια στιγμή η Nike Land έχει καταγράψει περισσότερους από 25 εκατομμύρια επισκέπτες σε 11 μήνες.

Στην πόλη Gucci οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν ρουχισμό για τα avatars τους με πραγματικά λεφτά, ενώ στη Nike Land μπορούν να αγοράσουν ρούχα για τα avatars τους με πόντους που κερδίζουν από τα παιχνίδια.

Η μόδα ο μεγάλος νικητής του Metaverse

Η μόδα φαίνεται ότι είναι η βιομηχανία που εκμεταλλεύεται περισσότερο τις ευκαιρίες και τα ρίσκα που προσφέρει το Metaverse.

O ψηφιακός οίκος μόδας «The Fabricant» που έχει έδρα το Άμστερνταμ φτιάχνει ρούχα μόνο για Avatars, σχεδιάζοντας ρούχα και γκαρνταρόμπες για τους χρήστες του Decentraland, Sandbox και για άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα.

«Όταν πρωτοξεκινήσαμε όλοι μας αποκαλούσαν τρελούς και απορούσαν σε τι θα μας χρησιμεύσουν όλα αυτά. Όμως εμείς πιστέψαμε πολύ στην ιδέα ότι στο μέλλον οι άνθρωποι θα φοράνε ψηφιακά αντικείμενα», υποστηρίζει ο συνιδρυτής και σχεδιαστής Amber Jae Slooten.

Η κορυφαία πώληση της Fabricant μέχρι στιγμής είναι ένα ψηφιακό φόρεμα που κόστισε 19.000 δολάρια, αν και πωλήθηκε ως NFT- ένα ψηφιακό κομμάτι τέχνης- και δεν έχει φορεθεί ακόμα από το Avatar του ιδιοκτήτη.

Η εταιρεία έχει μαζέψει 14 εκατομμύρια από επενδυτές που ποντάρουν στην ιδέα ότι πολλοί από εμάς σύντομα θα ζούμε μέρος της ζωής μας στο metaverse.

Θα γίνει το Metaverse κομμάτι της καθημερινότητάς μας;

Δεν είναι όμως σαφές το αν και πότε θα αποτελέσει το metaverse κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

Τα ψηφιακά περιβάλλοντα είναι γενικά αραιοκατοικημένα και χρησιμοποιούνται μόνο σε events, ενώ ακόμα και μόλις μερικές χιλιάδες και όχι εκατομμύρια ανθρώπων παρευρίσκονται σε αυτά

Ακόμα και στο  Facebook και στο Instagram εκεί όπου οι ιδιοκτήτες τους επενδύουν εκατομμύρια δολάρια, στοιχεία δείχνουν ότι οι άνθρωποι δεν μένουν για πολύ.

Όμως ο κύριος Slooten, της The Fabricant, είναι πεπεισμένος ότι όσο αυτοί οι ψηφιακοί κόσμοι εξελίσσονται οι άνθρωποι θα προσελκύονται.

«Θα υπάρξει σίγουρα μια μεγάλη αγορά στο Metaverse και αν το σκεφτούμε λίγο η νεότερη γενιά ήδη παίζει παιχνίδια. Για εκείνους δεν υπάρχει σαφής διαφορά μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού. Ωστόσο χρειάζεται να δουλέψουμε σκληρά για να την προσελκύσουμε».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.