ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΑΑΔΕ: Εγκαινιάστηκαν τρία νέα ελεγκτικά κέντρα στην Αττική

21:02 - 31 Ιαν 2023 | Φορολογία
ΑΑΔΕ: Εγκαινιάστηκαν τρία νέα ελεγκτικά κέντρα στην Αττική
Πραγματοποιήθηκαν σήμερα (31/1) τα εγκαίνια τριών νέων Ελεγκτικών Κέντρων της Αττικής σε Κεραμεικό, Μοσχάτο και Χαλάνδρι.

Στο 2ο Ελεγκτικό Κέντρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που στεγάζεται στο Μοσχάτο, τα εγκαίνια τελέστηκαν παρουσία του Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, του  Υφυπουργού Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας Απόστολου Βεσυρόπουλου, του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, βουλευτών, παραγόντων της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας και εκπροσώπων των τοπικών φορέων.

Και τα τρία Ελεγκτικά Κέντρα στεγάζονται σε σύγχρονους χώρους που συμβάλλουν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του ελεγκτικού έργου και σέβονται τους ελεγχόμενους πολίτες. Πρόκειται για κτήρια με ιδιαίτερο βιοκλιματικό σχεδιασμό, χωρική επάρκεια  και αισθητική προβολή στον δημόσιο χώρο.

Ταυτόχρονα υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για την αναβάθμιση του ελεγκτικού της έργου με στόχο την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Με τις νέες διαδικασίες και τη χρήση σύγχρονων εργαλείων ελέγχου διασφαλίζεται η διαφάνεια, οι φορολογικοί έλεγχοι βελτιστοποιούνται και οι φορολογικές διαδικασίες επιταχύνονται.

Ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε: «Τα τελευταία 3,5 χρόνια, παρά τη δύσκολη συγκυρία, Φορολογική Διοίκηση και φορολογική πολιτική ενεργήσαμε από κοινού, επ' ωφελεία του πολίτη. Μειώσαμε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές, θεσμοθετήσαμε νέο πλαίσιο περιορισμού του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής, υλοποιήσαμε – άμεσα και έγκαιρα – πολλές πλατφόρμες στήριξης της κοινωνίας. Στόχος της επόμενης τετραετίας είναι, με τη δημιουργία και αυτών των Ελεγκτικών Κέντρων, η περαιτέρω μείωση της φοροδιαφυγής, η οποία θα δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο που θα επιστραφεί στο σύνολό του στην κοινωνία, με κοινωνικά δίκαιο τρόπο».

Ο Υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος δήλωσε σχετικά: «Με ιδιαίτερη χαρά εγκαινιάσαμε σήμερα το δεύτερο Ελεγκτικό Κέντρο Αττικής. Η ίδρυση και η λειτουργία των 6 ΕΛΚΕ με αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχων στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, αποτυπώνουν την ισχυρή βούληση της Φορολογικής Διοίκησης για κυριαρχία των κανόνων ασφάλειας δικαίου στις σχέσεις της με τους φορολογούμενους αλλά και της εμπέδωσης των κανόνων φορολογικής συμμόρφωσης και διαφάνειας. Κυρίως όμως αποτελούν μία ακόμη παρέμβαση στα πλαίσια του ευρύτερου εκσυγχρονισμού της Φορολογικής Διοίκησης. Συνεχίζουμε να υπηρετούμε το στρατηγικό στόχο αλλαγής της διενέργειας των φορολογικών ελέγχων και της βελτίωσης της εξυπηρέτησης των Ελλήνων φορολογουμένων».

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής επεσήμανε: «Τα Ελεγκτικά Κέντρα αποτελούν ένα ακόμη σημαντικό βήμα στο υπό υλοποίηση πλάνο διαρκούς αναβάθμισης λειτουργίας και ποιότητας των υπηρεσιών μας, σε επίπεδο ελέγχων, εκπαίδευσης, πληροφόρησης, εξυπηρέτησης, διαφάνειας και υποδομών. Επιχειρησιακός μας στόχος είναι η περαιτέρω μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας για τον εντοπισμό και την πάταξη της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής και εν γένει κάθε μορφής απάτης σε βάρος των φορολογικών αρχών και του δημοσίου συμφέροντος».

Τα Ελεγκτικά Κέντρα εδρεύουν:

Το 1ο ΕΛΚΕ στην Αθήνα, οδός Αρτεμισίου 18.

Το 2ο  ΕΛΚΕ στο Μοσχάτο, οδός Χειμάρρας 21-23.

Το 3ο ΕΛΚΕ στο Χαλάνδρι, οδός Αισχύλου 29.

Το 4ο ΕΛΚΕ στον Πειραιά, οδός Αντιπλοίαρχου Παν. Βλαχάκου 22.

Το 1ο ΕΛΚΕ Θεσσαλονίκης, Εγνατίας 51.

Το 2ο  ΕΛΚΕ Θεσσαλονίκης, 26ης Οκτωβρίου 35.

Υλοποιείται ο σχεδιασμός στέγασης υπηρεσιών ΑΑΔΕ σε νέα κτήρια 69.150 τ.μ. για 4.360 εργαζόμενους με όφελος 4 εκ. ευρώ ετησίως

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η υλοποίηση του σχεδιασμού της ΑΑΔΕ για τη στέγαση των υπηρεσιών της.

Βασική επιδίωξη είναι η δημιουργία ενός υποδειγματικού κτηριακού συγκροτήματος δημοσίων υπηρεσιών, τόσο ως προς την ιδιαίτερη βιοκλιματική και καινοτόμα δομή, όσο και ως προς τη συμβολή του στο αστικό περιβάλλον.

Χαρακτηριστικά των νέων κτηρίων είναι η υψηλή λειτουργική τους επάρκεια, η χωρική ευελιξία, η αισθητική προβολή στο δημόσιο χώρο, η οικοδομική καινοτομία, ο βιοκλιματικός σχεδιασμός και η ενεργειακή ευφυΐα.

Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί η μεταστέγαση μέρους των Κεντρικών Υπηρεσιών, όπως της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και της νεοσύστατης Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης, που αφορά σε 1.100 περίπου υπαλλήλους, σε κτήρια έκτασης περίπου 16.000 τ.μ. Περαιτέρω, έχει ήδη ολοκληρωθεί η μεταστέγαση Ειδικών Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών, όπως της Διεύθυνσης Προγραμματισμού & Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών και της Υπηρεσίας Ερευνών & Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων Αττικής, που αφορά σε 200 περίπου άτομα, σε κτήρια έκτασης περίπου 3.000 τ.μ.

Παράλληλα, προωθείται η διαδικασία στέγασης των νέων υπό σύσταση Υπηρεσιών, όπως είναι τα Κέντρα Βεβαίωσης Είσπραξης Αττικής και Θεσσαλονίκης, που αφορά σε περίπου 530 υπαλλήλους, σε κτήρια 6.750 τ.μ. περίπου, καθώς και τα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου σε Αττική και Θεσσαλονίκη, που αφορά σε 210 περίπου υπαλλήλους, σε κτήρια έκτασης 5.000 τ.μ. περίπου.

Ταυτόχρονα έχει εκκινήσει η διαδικασία μεταστέγασης των λοιπών Κεντρικών Υπηρεσιών της Αρχής σε ενιαίο ακίνητο, που αφορά σε 1.500 περίπου υπαλλήλους, σε κτηριακές εγκαταστάσεις περίπου 26.000 τ.μ. (γραφειακοί χώροι, βοηθητικοί χώροι, χώροι αποθηκών και αρχείου).

Στο σχεδιασμό αναβάθμισης των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ εντάσσεται και η στέγαση των 6 Ελεγκτικών Κέντρων της σε Αττική και Θεσσαλονίκη, που αφορά σε 820 υπαλλήλους, σε κτήρια έκτασης 12.400 τ.μ. περίπου.

Στις νέες κτηριακές εγκαταστάσεις υιοθετούνται όλες οι νέες πρακτικές ενός “πράσινου” σχεδιασμού με βιοκλιματικό χαρακτήρα, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια.

Η αισθητική των χώρων ενισχύεται από πίνακες ζωγραφικής των σπουδαστών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών που ευγενικά παραχώρησαν στην ΑΑΔΕ.

Η στέγαση των Ελεγκτικών Κέντρων, έχει σημαντικές επιπτώσεις σε κτηριακό, επιχειρησιακό, αλλά και οικονομικό επίπεδο και συμβάλλει μεταξύ άλλων στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των υπαλλήλων και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, με τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως ή μέσω προγραμματισμένων ραντεβού.

Η υλοποίηση στέγασης των Υπηρεσιών εξοικονομεί σημαντικούς πόρους μέσω της:

• Αποδέσμευσης ακινήτων

• Μείωσης λειτουργικών εξόδων εξυπηρέτησης ενεργειακών αναγκών (850.000 έως 1,15 εκατ. ευρώ ετησίως)

• Μείωσης δαπανών φύλαξης και καθαριότητας

• Κατάργησης εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών

Συγκεκριμένα με το νέο σχέδιο στέγασης επιτυγχάνονται λιγότερα λειτουργικά κόστη κατά τουλάχιστον 4 εκ. ευρώ ετησίως.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.