• Γ.Δ.ΓΕΝ. ΔΕΙΚΤΗΣ0,000%
  • S&P 5000,000%
  • Nasdaq0,000%
  • FTSE 1000,000%
  • Nikkei 2250,000%
  • DAX0,000%
  • CAC 400,000%
  • €/$
  • €/£
  • BTC
18:16 - 08 Ιαν 2010

ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το πλαφόν στο εφάπαξ των υπαλλήλων του ΟΤΕ

Το Α' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας  έκρινε αντισυνταγματικό το πλαφόν στο εφάπαξ βοήθημα που χορηγείται στους υπαλλήλους του ΟΤΕ, οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι στο Ταμείο Αρωγής Προσωπικού ΟΤΕ. Με την απόφαση αυτή, το ΣτΕ δικαίωσε υπάλληλο του ΟΤΕ ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε το 1996 και έλαβε μειωμένο εφάπαξ.

Αλλωστε, το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο από το 2007 είχε κρίνει αντισυνταγματικό το πλαφόν στο εφάπαξ (αποφάσεις 3-5/2007) εφόσον το κεφάλαιό του σχηματίζεται αποκλειστικά από εισφορές των εργοδοτών και εργαζομένων.

Στη απόφασή του (αριθμός 1419/2009) το ΣτΕ αναφέρει ότι η επιβολή ανώτατου ορίου στο εφάπαξ βοήθημα που θέτει ο Ν. 2084/1992 είναι αντισυνταγματικό, καθώς είναι σε αντίθεση με τη συνταγματική αρχή της ισότητας (άρθρο 4) και στην υποχρέωση του κράτους να μεριμνά για την ασφάλιση των εργαζομένων (άρθρο 22).

Στην απόφαση διευκρινίζεται ότι το εφάπαξ που χορηγεί το ΤΑΠΟΤΕ έχει αμιγώς ανταποδοτικό χαρακτήρα, αφού καταβάλλεται από κεφάλαιο που σχηματίζεται αποκλειστικά από εισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών.

Υπενθυμίζεται ότι με τον Ν. 3655/2008, το ΤΑΠΟΤΕ αφού συγχωνεύθηκε με άλλα Ταμεία, μετονομάστηκε σε Ταμείο Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΚΕΤΩ).