ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κάνουν «φτερά» εκατομμύρια ευρώ από την απεργία των ταξιτζήδων

01:59 - 20 Ιουλ 2011
stavroula

Από stavroula

Όσο οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και ο Αύγουστος πλησιάζει, έμποροι και επιχειρηματίες «αναστενάζουν»!
Η «χαριστική βολή» σε μία οικονομία που «αργοπεθαίνει» είναι ο ξεσηκωμός των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι εδώ και λίγες μέρες, αντιδρώντας στην απελευθέρωση του επαγγέλματος κλείνουν τους δρόμους και το λιμάνι του Πειραιά, «παίζοντας» με την υπομονή των τουριστών, των ξενοδόχων, των εμπόρων και των ακτοπλόων, τη στιγμή που όλοι οι παραπάνω φορείς περίμεναν εναγωνίως τη θερινή σεζόν για να δουν μία «άσπρη μέρα».
 
Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο, δεδομένου ότι μόλις χθες οι ιδιοκτήτες ταξί αποφάσισαν να σκληρύνουν περαιτέρω τη στάση τους και την αντιπαράθεσή τους με το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ανακοινώνοντας ότι θα συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις «επ΄αόριστο».
 
Τώρα ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος έρχεται αντιμέτωπος με τη συμπεριφορά των κοινωνικών εταίρων, οι οποίοι μη βάζοντας «νερό στο κρασί τους», υποχρεώνουν τους εν λόγω φορείς να δεχτούν τις συνέπειες από τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, ανήμποροι να πράξουν αποτελεσματικά, αφού οι εκκλήσεις και οι επιστολές τους προς το Σώμα των ιδιοκτητών ταξί. δεν πιάνουν τόπο.
 
Οι ταξιτζήδες αποφασισμένοι να προχωρήσουν ακάθεκτοι με «μπούσουλα» το στόχο τους, την αποτροπή της απελευθέρωσης της αγοράς του επαγγέλματος τους, δηλώνουν ξεκάθαρα ότι οι έντονες διαμαρτυρίες τους και οι απεργίες τους δεν έχουν συγκεκριμένη ημερομηνία λήξεως, προκαλώντας «νευρική κρίση» στους επιχειρηματίες, οι οποίοι εκτός της οικονομικής κρίσης, της «ασήκωτης» φορολογίας και του ενδεχομένου χρεοκοπίας, βρίσκονται ταυτόχρονα στη δυσάρεστη θέση να ξεπεράσουν ακόμη ένα εμπόδιο!
 
«Ταφόπλκακα» για τον τουρισμό
 
Οι εικόνες μίας κοινωνίας σε ανεξέλεγκτη κρίση εξακολουθούν να κάνουν τον γύρο του κόσμου και μάλιστα λίγο καιρό ύστερα από τα έκτροπα που έλαβαν χώρα στο τέλος Ιουνίου στη γενική απεργία της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, όταν το ιστορικό κέντρο της Αθήνας έγινε τόπος αιματοχυσίας από τις συγκρούσεις των διαδηλωτών με τα ΜΑΤ.
 
Στη συνέντευξή Τύπου που παραχώρησε λίγες μέρες, έπειτα από τα τραγικά εκείνα επεισόδια, ο πρόεδρος των ξενοδόχων Αθήνας - Αττικής, κ. Γιάννης Ρέτσος είχε προειδοποιήσει ότι σε περίπτωση που και άλλα «παρατράγουδα» πλήξουν ξανά την Αθήνα, τότε θα μιλάμε για τεράστιο πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό!
 
Ο ίδιος δεν εισακούστηκε από τους «Αγανακτισμένους», όπως δηλώνουν, ταξιτζήδες, οι οποίοι την ώρα που οι αφίξεις στα αεροδρόμια των ελληνικών νησιών πάνε «σφαίρα», προκαλούν μεγάλη ταλαιπωρία στους τουρίστες από Αγγλία, Ιταλία και Σκανδιναβικές χώρες, οι οποίοι ενώ θέλουν να δουν την Αθήνα, απλά δε μπορούν. Να σημειωθεί ότι στις 18 Ιουλίου 3.000 τουρίστες δεν κατάφεραν να δουν την Ακρόπολη λόγω του χάους στην πόλη, ενώ τον περασμένο μήνα στις 8.000 ανήλθαν οι ακυρώσεις τα πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας.
 
Σε σχετικές ανακοινώσεις της ΠΟΞ και του ΣΕΤΕ, αποτυπώνεται η απελπισία των τουριστικών φορέων, την ώρα που ο Αύγουστος, ο μήνας με τις περισσότερες καλοκαιρινές εξορμήσεις, κοντοζυγώνει.
 
ΠΟΞ
 
«Οι οδηγοί ταξί με τη μορφή της διαμαρτυρίας που επέλεξαν, καταφέρνουν ένα ακόμα καίριο πλήγμα στην εικόνα της χώρας διεθνώς, η οποία πρόσφατα αμαυρώθηκε απ' τα τραγικά επεισόδια του Ιουνίου. Θυμίζουμε ότι οι χώροι που σήμερα αποκλείουν (αεροδρόμιο και λιμάνι) αποτελούσαν διαχρονικά τους προνομιακούς τόπους εργασίας τους. Αναρωτιόμαστε αν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε με τρόπο συστηματικό να "πυροβολούμε τα πόδια μας" και κάνουμε την ύστατη έκκληση στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί να σταματήσουν άμεσα τις ακραίες μορφές διαμαρτυρίας».
 
ΣΕΤΕ

«Νέο πλήγμα για την εικόνα της χώρας και τον τουρισμό, με μείωση στην κίνηση της αγοράς και των θέσεων απασχόλησης στο προσεχές διάστημα, είναι οι ελάχιστες επιπτώσεις από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν ήδη από τις κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί.

Οι δυσκολίες ή και ο αποκλεισμός στην πρόσβαση στα αεροδρόμια και τα λιμάνια δημιουργούν προβλήματα στον τουρισμό, βασικού πυλώνα ανάπτυξης και ελπίδα της χώρας μας για να βγει από την κρίση.

Στην παρούσα κρίσιμη στιγμή των διαπραγματεύσεων για την σωτηρία της Ελλάδας, ο ΣΕΤΕ καλεί την Κυβέρνηση και τους ενδιαφερόμενους κλάδους να προσέλθουν με ψυχραιμία σε διάλογο και να καταλήξουν σε συμφωνία το συντομότερο δυνατόν, ώστε να αποτραπούν τα χειρότερα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.»
 
Χάνεται το «ζεστό χρήμα»!

Δεν είναι, ωστόσο, μόνο η δυσφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, είναι και οικονομικό εξ ολοκλήρου το ζήτημα. Οι χωρίς προηγούμενο απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί στοιχίζουν εκατομμύρια ευρώ για κρουαζιερόπλοια, ξενοδοχεία, καταστήματα και εστιατόρια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κρουαζιέρας, κάθε διερχόμενος επιβάτης ξοδεύει 65 ευρώ ημερησίως στο Λιμάνι του Πειραιά, ενώ ο επιβάτης που ολοκληρώνει ή ξεκινά το ταξίδι του από το Λιμάνι του Πειραιά ξοδεύει 575 ευρώ, τη στιγμή που η αγορά της κρουαζιέρας «κλείδωσε» το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους με αύξηση της τάξεως του 30%.

Τα παραπάνω ποσά αποτελούν το «ζεστό χρήμα» που ρίχνουν στην «κατακεραυνωμένη» αγορά οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών και το οποίο τείνει υπό εξαφάνιση όσο οι κινητοποιήσεις των ταξιτζήδων συνεχίζονται., με την τελευταία περίοδο αδειών, τον Αύγουστο, να βρίσκεται καθοδόν.

Σταυρούλα Μαλαίνου

[email protected]
Τελευταία τροποποίηση στις 02:16 - 20 Ιουλ 2011
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.