ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποιες εταιρίες επένδυσαν άνω των 30 εκατ. για τις μάσκες Κύριο

09:09 - 02 Μαρ 2021 | Επιχειρήσεις
Ποιες εταιρίες επένδυσαν άνω των 30 εκατ. για τις μάσκες
Στη «μάχη» της παραγωγής μασκών προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες εγχώριες ανάγκες μπήκαν με το ξέσπασμα της πανδημίας, ελληνικές εταιρείες, οι οποίες μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν σε άλλα προϊόντα.

Επενδύοντας μάλιστα κεφάλαια που ξεπερνούν τα 30 εκατ. εκατ. ευρώ στις μάσκες, σε αρκετές περιπτώσεις οι εταιρίες είδαν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν, αντισταθμίζοντας την πτώση της ζήτησης που παρατηρήθηκε στις άλλες τους δραστηριότητες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ιδιοκτήτης της Lariplast, Γιάννης Τσερέπας, ο οποίος μαζί με τον Αχιλλέα Νταβέλη της Animus και τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο της Chipita δημιούργησαν τη Larisa Face Cover (LFC), που παράγει χειρουργικές μάσκες μίας χρήσης.

Η βιομηχανία από τη Λάρισα, που ιδρύθηκε στις 26 Μαρτίου 2020, δηλαδή εν μέσω της πανδημίας και υλοποιεί επένδυση 11,5 εκατ. ευρώ, από τον περασμένο Αύγουστο έχει πενταπλασιάσει την παραγωγή της, δηλαδή παράγει μηνιαίως 60 εκατομμύρια μάσκες μιας χρήσης, ή 2 εκατ. την ημέρα, από 500.000 μάσκες ημερησίως που ήταν μέχρι εκείνη τη στιγμή η παραγωγή της.

Σήμερα το 50% της παραγωγής των χειρουργικών μασκών που παράγει η Larisa Face Cover κατευθύνεται στην Ελλάδα και η υπόλοιπη παραγωγή στο εξωτερικό. Με την ολοκλήρωση της επένδυσης εκτιμάται ότι το 80% θα εξάγεται.

Στις μάσκες επενδύει και η Πλαστικά Θράκης. Πρόσφατα έθεσε σε λειτουργία τη νέα γραμμή παραγωγής υλικού meltblown το οποίο θα χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και για την παραγωγή όλων των τύπων μασκών, από χειρουργικές μάσκες μέχρι και μάσκες τύπου FFP2 και FFP3. Πρόκειται για επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ της κατά 100% θυγατρικής Don&Low Ltd με έδρα τη Σκωτία που έχει αντικείμενο την αγορά και εγκατάσταση του απαιτούμενου μηχανολογικού εξοπλισμού.

Ήδη ο όμιλος προέβη σε έκτακτη επένδυση ύψους άνω των 400.000 ευρώ προκειμένου να προσθέσει τον απαιτούμενο μηχανολογικό εξοπλισμό για την παραγωγή χειρουργικών μασκών Τύπου Ι, Tύπου ΙΙ και Τύπου ΙΙR. Οι νέες γραμμές παραγωγής έχουν ήδη εγκατασταθεί στις παραγωγικές εγκαταστάσεις του ομίλου στην Ξάνθη και η παραγωγική τους δυναμικότητα ξεπερνά τις 400.000 μάσκες ανά ημέρα. Παράλληλα, υλοποιεί επενδύσεις αγοράς και εγκατάστασης μηχανολογικού εξοπλισμού για την παραγωγή χειρουργικών μασκών από τις θυγατρικές του στη Σκωτία και την Ιρλανδία. Η ημερήσια δυναμικότητα των συγκεκριμένων γραμμών παραγωγής είναι της τάξεως των 800.000 και 200.000 μασκών ανά ημέρα αντίστοιχα. Συνολικά η παραγωγή του ομίλου σε χειρουργικές μάσκες ξεπερνά τα 1,4 εκατομμύρια τεμάχια ημερησίως.

Τη μάχη της μάσκας δίνει και η FiberTex από την Κόρινθο. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει την υλοποίηση νέας επένδυσης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα παράγει 10 εκατομμύρια μάσκες το μήνα. Ακόμη, η βιομηχανία Mediline Isothermal Solutions, που παράγει ειδικές συσκευασίες για τη μεταφορά θερμοκρασιακά ευαίσθητων προϊόντων προσάρμοσε και επέκτεινε την παραγωγική της μονάδα στα Οινόφυτα, με σκοπό την κατασκευή ασπίδων προστασίας προσώπου αλλά και απλών χειρουργικών μασκών.

Σ αυτήν τη νέα αγορά εισήλθε και η κλωστοϋφαντουργία Siamidis που βρίσκεται στα Οινόφυτα. Η δυναμικότητα παραγωγής ξεπερνά τα 3,3 εκατ. μάσκες τον μήνα ενώ η επένδυση πραγματοποιήθηκε με ιδία κεφάλαια. Η Siamidis δραστηριοποιείται στην παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων από το 1961 και από τη δεκαετία του 1990 -μέσα από μια πολιτική προϊοντικής διαφοροποίησης και εστίασης σε είδη προστιθέμενης αξίας- παράγει τεχνικά υφάσματα, ενδύματα και μέσα ατομικής προστασίας για τα Σώματα Ασφαλείας, την Πυροσβεστική, τις Ένοπλες Δυνάμεις και τη βιομηχανία.

Η άδεια παραγωγής αντισηπτικών σε δεκάδες ελληνικές βιομηχανίες τον περασμένο Μάρτιο βοήθησε επίσης σειρά ελληνικών επιχειρήσεων παραγωγής καλλυντικών να βρουν μια νέα δυναμική αγορά, αντισταθμίζοντας μάλιστα απώλειες από άλλες δραστηριότητες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Παπουτσάνης, η οποία στους πρώτους έξι μήνες του 2020 αύξησε τις πωλήσεις της κατά 45%. Η εταιρεία επένδυσε έγκαιρα στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας για την παραγωγή αντισηπτικών (με την επωνυμία Παπουτσάνης) που ήδη διανέμονται στην ελληνική αγορά σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια και κυρίως στα σουπερμάρκετ. Επιπλέον, διαθέτει βιομηχανικά και private label αντισηπτικά, κυρίως για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες και δίκτυο αλυσίδων ξενοδοχείων. Με τις κινήσεις αυτές η εταιρεία κατάφερε να καλύψει τις πολύ μεγάλες απώλειες πωλήσεων προς τη ξενοδοχειακή αγορά που σαφέστατα έχει επηρεαστεί από την πανδημία.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ

Τελευταία τροποποίηση στις 11:04 - 02 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.