ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΛΤΑ: Τα επόμενα «βήματα» αναδιάρθρωσης- Το διετές πλάνο Κύριο

12:36 - 07 Μαϊ 2022 | Επιχειρήσεις
ΕΛΤΑ: Τα επόμενα «βήματα» αναδιάρθρωσης- Το διετές πλάνο
Ένα ακόμη βήμα κάνουν τα ΕΛΤΑ στην πορεία Στρατηγικού μετασχηματισμού κι αναδιάρθρωσης, που έχουν ήδη ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο του 2020. Έτσι, την επόμενη διετία για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με αρωγό την Price Waterhouse Coopers (PwC), αναμένεται η όλη προσπάθεια να περάσει στην επόμενη της φάση, με την PwC στη θέση του συμβούλου επιχειρησιακής αναδιάρθρωσης του Ομίλου.

Μάλιστα, η επιλογή της εν λόγω εταιρείας στη θέση του συμβούλου για τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ πραγματοποιήθηκε μετά από διεθνή διαγωνιστική διαδικασία που δρομολογήθηκε υπό την έγκριση του βασικού μετόχου των ΕΛΤΑ, της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο).

Να σημειωθεί ότι το πλάνο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού εκτείνεται σε όλο το εύρος των λειτουργιών του Ομίλου ΕΛΤΑ (Εμπορικό, Δίκτυο Εξυπηρέτησης, Διανομή, Κέντρα Διαλογής, και Διαβιβάσεις). Προβλέπει ριζικές αλλαγές στο βασικό μοντέλο λειτουργίας του Ομίλου καθώς και στην Οργανωτική δομή των βασικών υποστηρικτικών λειτουργιών μέσα από κοινό ομιλικό πρίσμα.

Τι περιλαμβάνει

Το έργο περιλαμβάνει την φάση του σχεδιασμού και την φάση της υλοποίησης με την συνδρομή του αναδόχου στη διάρκεια των 2 ετών της σύμβασης. Ο ανάδοχος θα υποστηρίξει αφενός το έργο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού και αφετέρου όλα τα υπόλοιπα έργα που εντάσσονται στο πλάνο του μετασχηματισμού του Ομίλου, όπως και αυτά που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό.  

Ειδικότερα, το έργο περιλαμβάνει τα ακόλουθα βασικά σημεία:

Ø  Ανασχεδιασμός δικτύου και λειτουργικού μοντέλου διαβιβάσεων και μονάδων παραγωγής και διανομής με αντίστοιχη πρόταση στελέχωσης, οργάνωσης και πλάνου μετάβασης. Στόχος είναι η ταχύτερη και αρτιότερη εξυπηρέτηση των πελατών και των πολιτών σε ολόκληρο το φάσμα των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, από την παράδοση των δεμάτων, μέχρι τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και τη διανομή των συντάξεων, σε ολόκληρη την επικράτεια.

Ø  Βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσα από ψηφιακές εφαρμογές, υπηρεσίες και καινοτόμα προϊόντα, που θα διαμορφώσουν ένα διεθνές σημείο αναφοράς.

Ø  Βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία και να αυξηθεί η αποδοτικότητα της εταιρείας σε όλους τους τομείς.

Ø  Νέα εμπορική και τιμολογιακή πολιτική με κοινή οριοθέτηση πελατολογίου, σχεδιασμός κοινών υπηρεσιών και ορισμός νέων καναλιών διανομής μεταξύ Μητρικής και Θυγατρικής.

Ø  Σχεδιασμός νέου οργανωτικού μοντέλου του Ομίλου, και κεντρικοποίηση των Υποστηρικτικών Λειτουργιών του.

Ø  Υποστήριξη του συνολικού πλάνου μετασχηματισμού του Ομίλου.

Μεγάλο έργο για τον δημόσιο τομέα

Υπενθυμίζεται ότι ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι ένα από τα μεγαλύτερα μεταρρυθμιστικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί στον ευρύτερο ελληνικό δημόσιο τομέα. Με τα πρώτα βήματα να έχουν ήδη υλοποιηθεί, στόχος παραμένει η διαμόρφωση μιας ανεξάρτητης εταιρείας, επιχειρησιακά ανταγωνιστικής σε διεθνές επίπεδο, με πλήρως ψηφιοποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα που θα προσφέρουν στους πελάτες της μία εξαιρετική εμπειρία, αλλά θα δώσουν και στην ίδια τη δυνατότητα να επεκταθεί και σε νέους τομείς δραστηριοτήτων. Στόχος άλλωστε της διοίκησης όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες πηγές, είναι να δημιουργηθεί ένας πλήρως ψηφιακός οργανισμός, που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, διατηρώντας όλα τα σημεία εξυπηρέτησης, αλλά και ψηφιακές λειτουργίας και εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας του, προσφέροντας μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης των Ελλήνων πολιτών.

Μεγάλα ψηφιακά «βήματα»

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη σε αυτό το πλαίσιο τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν προχωρήσει στον εξοπλισμό του κέντρου διαλογής στο Κρυονέρι με ένα νέο ρομποτικό σύστημα με στόχο να τριπλασιαστεί η ταχύτητα διαλογής των δεμάτων. Το σύστημα ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα Αυγούστου του προηγούμενου έτους μέχρι το τέλος του 2021 αύξησε την δυναμικότητα του, με την προσθήκη ακόμα 70 mini robots στα 55 ήδη υπάρχοντα ώστε να εξυπηρετούνται 7.000 δέματα την ώρα ή 165.000 δέματα την ημέρα. Ωστόσο τα Ελληνικά ταχυδρομεία προχωρούν και σε άλλα ψηφιακά εργαλεία που θα εκσυγχρονίσουν τον οργανισμό και θα διευκολύνουν την εξυπηρέτηση του κοινού. Στα άμεσα σχέδια των ΕΛΤΑ περιλαμβάνεται  μια νέα εφαρμογή «Smart Queuing», η οποία θα ειδοποιεί τον πελάτη των φυσικών καταστημάτων για το πότε έρχεται η σειρά του να εξυπηρετηθεί στο γκισέ αλλά και τα smart lockers. Παράλληλα προχωρά και η δημιουργία των Έξυπνων ταχυδρόμων, δηλαδή ο εξοπλισμός ταχυδρόμων και διανομέων με συσκευές PDA με ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay) ώστε οι πελάτες να πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα τους. Για την υποστήριξη των Έξυπνων Ταχυδρόμων αναμένεται να αναπτυχθεί και μια νέα εφαρμογή «Ψηφιακός Ταχυδρόμος», την οποία έχει αναλάβει κατόπιν διαγωνισμού να αναπτύξει η εταιρεία CBL Creative Informatics Ltd, με έδρα την Κύπρο έναντι €29.000 ευρώ

Κυβερνοασφάλεια κι ΕΛΤΑ

Πέρα βέβαια από τον μετασχηματισμό τους τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επενδύουν στην κυβερνοασφάλεια μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχτηκαν. Για το λόγο αυτό μάλιστα το τελευταίο διάστημα προχώρησαν στην υπογραφή νέων συμβάσεων με την εταιρεία κυβερνοασφάλειας Netbull, που πρόσφατα αποκτήθηκε από την θυγατρική της Ideal, αλλά και σε μια άλλη σύμβαση με την DIGITAL SIMA, που αφορά σε «παροχή υπηρεσιών για τον έλεγχο και την ενίσχυση της ασφάλειας (IT Security Audit) των πληροφοριακών συστημάτων στις κεντρικές υποδομές των ΕΛΤΑ».

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.