ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΛΤΑ: Τρεις καινοτομίες για την επόμενη μέρα των ταχυδρομείων Κύριο

10:33 - 02 Ιουν 2022 | Επιχειρήσεις
ΕΛΤΑ: Τρεις καινοτομίες για την επόμενη μέρα των ταχυδρομείων
Στα βήματα εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ αναφέρθηκε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Βασίλης Μπαλούρδος από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών –ITC 2022, που διοργανώθηκε από τις ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr. Ο κ. Μπαλούρδος, αφού πρώτα παρέλαβε το βραβείο «Μεταφορική Εταιρεία του 2021», το οποίο απονεμήθηκε στα ΕΛΤΑ, παρουσίασε τις επερχόμενες πρωτοβουλίες του Οργανισμού για τη βελτίωση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης.
Να σημειωθεί ότι το βραβείο αντανακλά την πολύπλευρη δραστηριότητα και το έργο των ΕΛΤΑ, καθώς και τις δομικές αλλαγές που συντελούνται στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του, ο οποίος ξεκίνησε ακριβώς το 2021.
 
Ανάμεσά τους, η επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου, η εγκατάσταση του πρώτου συστήματος ρομποτικής διαλογής στην Ευρώπη καθώς και οι συνέργειες μεταξύ της μητρικής και της ΕΛΤΑ Courier, έδωσαν ώθηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου και έθεσαν τη βάση για κερδοφόρο λειτουργία. Παράλληλα, όμως αντανακλά και την αναγνώριση του ρόλου του Ομίλου ΕΛΤΑ στη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, για την ελληνική κοινωνία.
 
Συγκεκριμένα,  ο Εντεταλμένος Σύμβουλος, κ. Βασίλης Μπαλούρδος, αναφέρθηκε στον «Ψηφιακό Ταχυδρόμο», τις «Έξυπνες Θυρίδες» και το Smart Queuing (προκαθορισμένο ραντεβού για εξυπηρέτηση από ταχυδρομικό κατάστημα).    
 
Για τον Ψηφιακό Ταχυδρόμο, τόνισε ότι ο εργαζόμενος των ΕΛΤΑ θα έχει στη διάθεσή του λογισμικό και συσκευές, οι οποίες θα του παρέχουν αυξημένες δυνατότητες. «Οι διανομείς του 2022 θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA, που θα έχουν ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay) και οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές.
 
Με τον τρόπο, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, οι διανομείς μας θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία», τόνισε ο κ. Μπαλούρδος. 

Για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με «έξυπνο» σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. 

Για τις παραλαβές, θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει και σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.
 
«Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, δεν είναι απλώς ένας ταχυδρόμος της ψηφιακής εποχής, αλλά ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών, στην υπηρεσία του πελάτη μας. Περιλαμβάνει, τον ανθρώπινο παράγοντα, τον διανομέα ο οποίος, όμως, θα είναι πλέον έχει στη διάθεσή του λογισμικό και συσκευές που θα του δίνουν σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες», ανέφερε.
 
Τα smart lockers
 
Η δεύτερη πρωτοβουλία είναι τα νέα ψηφιακά καταστήματα, τα Smart Lockers, στα οποία ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει ή να παραλαμβάνει το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία του.
 
«Οι πελάτες μας θα μπορούν να επιλέγουν την παράδοση ή την παραλαβή, μέσω της εφαρμογής, και θα ειδοποιούνται μέσω αυτής για τον χρόνο που το πακέτο τους θα φτάνει στο σημείο εξυπηρέτησης. Για την παράδοση, φυσικά θα μπορούν να εξυπηρετηθούν επίσης οποιαδήποτε στιγμή, εναποθέτοντας το δέμα ή την αλληλογραφία τους στο smart locker, όπως εξυπηρετούνται από ένα ΑΤΜ», ανέφερε ο κ. Μπαλούρδος.
 
To Smart Queuing
 
Η τρίτη, είναι το Smart Queuing, το οποίο είναι σύστημα μέσω του οποίου, οι πελάτες θα μπορούν να προκαθορίσουν το ραντεβού τους σε ένα κατάστημα ΕΛΤΑ, στον χρόνο που επιθυμούν για εξυπηρέτηση. 

«Όλα αυτά, θα τεθούν σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του 2022. Και βέβαια ακολουθούν αρκετά περισσότερα, μιας και το πρόγραμμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού θα κρατήσει δύο χρόνια και έχει μπροστά του αρκετά και σημαντικά milestones.

Αυτό που διαμορφώνεται μέσα από την ψηφιοποίηση και το πρόγραμμα του μετασχηματισμού μας είναι μια εντελώς νέα εταιρεία.

Ανταγωνιστική σε ελληνικό και διεθνές περιβάλλον, η οποία θα διατηρεί ταυτόχρονα το ισχυρό κοινωνικό της αποτύπωμα στη χώρα», συμπλήρωσε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, δίνοντας το στίγμα της φετινής χρονιάς για τον Οργανισμό.   

Όπως ενημέρωσε, στις εγκαταστάσεις των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι, λειτουργεί πλήρως, εδώ και μερικές εβδομάδες, η δεύτερη φάση του συστήματος ρομποτικής διαλογής, με 120 mini robots, που μπορούν να εξυπηρετήσουν 168 προορισμούς, ανεβάζοντας τη συνολική δυνατότητα διαχείρισης της εγκατάστασης σε 7.000 δέματα την ώρα. Δηλαδή σχεδόν 170.000 την ημέρα!
 
«Έτσι, αν με την πρώτη φάση του ρομποτικού συστήματος τριπλασιάσαμε τη δυνατότητα διαχείρισης, με τη φάση 2 έχουμε σχεδόν εξαπλασιασμό της δυνατότητάς μας. Κάτι που μας δίνει τη δυνατότητα να επιτύχουμε γρήγορους χρόνους παράδοσης χωρίς λάθη και αστοχίες», σημείωσε ο κ. Μπαλούρδος, και εξήγησε: 
 
«Το ρομποτικό σύστημα διαλογής, ήταν η πρώτη επιλογή μας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, κυρίως γιατί μπορεί να υποστηρίξει τα επόμενα βήματα: που αφορούν τη διανομή και την υποστήριξη του last mile, καθώς και την εξυπηρέτηση από τα καταστήματα μας με καινοτομίες, που θα έρθουν το αμέσως επόμενο διάστημα». 

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στις στρατηγικές συνεργασίες, όπως αυτή με την Amazon και σημείωσε:

«(..) Μια τέτοια εταιρεία επιλέγουν οι μεγάλοι παίκτες του εμπορίου και του γενικότερου τομέα των υπηρεσιών ως συνεργάτη αναφοράς. Τα ΕΛΤΑ της νέας εποχής είναι αυτός ο συνεργάτης: Αξιόπιστος, δυναμικός, ακριβής και ανταγωνιστικός σε υπηρεσίες, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών του και στις δύο «όχθες» της αγοράς: είτε δηλαδή παραδίδουν, είτε παραλαμβάνουν. 

Όλη αυτή η αλλαγή, η νέα εικόνα των ΕΛΤΑ είναι αποτέλεσμα μιας μεθοδικής στρατηγικής την οποία έχουμε εκπονήσει ως διοίκηση αλλά και της προσπάθειας όλων των εργαζομένων και συνεργατών μας. Και για την οποία είμαστε υπερήφανοι».

Γιώργος Αλεξάκης
Τελευταία τροποποίηση στις 10:38 - 02 Ιουν 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.