ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ποιες επιχειρήσεις πάνε Ινδία με τον Μητσοτάκη- Οι κλάδοι αιχμής Κύριο

09:00 - 20 Φεβ 2024 | Επιχειρήσεις
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ινδός ομόλογός του, Ναρέντρα Μόντι Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ινδός ομόλογός του, Ναρέντρα Μόντι
Την τρίτη μεγάλη επιχειρηματική αποστολή εντός του Φεβρουαρίου πραγματοποιεί η ελληνική διπλωματία, με στόχο να προσελκύσει νέα επενδυτικά κεφάλαια σε όλο το «πλέγμα» του επιχειρείν. Μετά την εξόρμηση σε Τουρκία (αρχές Φεβρουαρίου) και Σερβία (την προηγούμενη εβδομάδα), σειρά έχει η Ινδία, μία αγορά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η οποία μπορεί να δει την Ελλάδα ως «πύλη εισόδου» για την Ευρώπη.

Τις βλέψεις εξωστρέφειας του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι επιχειρεί να «καρπωθεί» ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς επισκέπτεται την ασιατική χώρα, αμέσως μετά τη συνάντηση που θα έχει με την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ρομπέρτα Μέτσολα. Ο Έλληνας πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει το ταξίδι κατόπιν πρόσκλησης του Μόντι, έχοντας στο πλευρό του μία πολυπληθή επιχειρηματική αποστολή, η οποία έχει ήδη μεταβεί στην Ινδία. Είχε προηγηθεί τον περασμένο Αύγουστο η επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού στην Αθήνα, συνοδεία μικρής επιχειρηματικής αποστολής, στο πλαίσιο αναζήτησης στρατηγικών συνεργασιών.

Στην ελληνική αποστολή συμμετέχουν ιδιοκτήτες ή/και στελέχη συνολικά 71 εταιρειών, μεταξύ των οποίων ο Φωκίων Καραβίας της Eurobank, o Γιώργος Προκοπίου της Dynacom Tankers, o Καλλίνικος Καλλίνικος της Goldair Handling, o Δημήτρης Πολίτης του ΤΑΙΠΕΔ, ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου της Eurolife, o Sanjay Tugnait της Fairfax Digital Services, o Θάνος Λιάγκος του ΟΛΘ, η Ελένη Πολυχρονοπούλου της Hemexpo, ο Γεώργιος Πολέμης της DP Pumps, ο Κωνσταντίνος Μπήτρος της HIG, ο Κωνσταντίνος Μπίκας του Ομίλου Mytilineos, η Αγάπη Σμπώκου  της Phaea, o Παναγιώτης Καραμπίνης της Endeavor, η Δήμητρα Κολοτούρα της Zeus+Dione, κ.ά. Περιλαμβάνονται επίσης οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Viohalco, Grivalia, Zeus & Dion, Mitsis Hotels, κ.ά. Δείτε εδώ τη λίστα με τους συμμετέχοντες.

Οι τρεις σταθμοί στους οποίους θα γίνει η επιχειρηματική «απόβαση» είναι το Νέο Δελχί (20-21 Φεβρουαρίου), η Βομβάη (22 Φεβρουαρίου) και η Μπάνγκαλορ (23 Φεβρουαρίου), με την πρώτη πόλη να έχει περισσότερο χρηματοοικονομικό ενδιαφέρον, η δεύτερη εμπορικό και η τρίτη τεχνολογικό, καθώς η Μπάνγκαλορ είναι γνωστή και ως η Silicon Valley της Ινδίας. Οι κλάδοι αιχμής που εκπροσωπούνται στην αποστολή και που θα αποτελέσουν το αντικείμενο συζήτησης στις θεματικές εκδηλώσεις είναι η ενέργεια, η ναυτιλία, η φαρμακοβιομηχανία, η τεχνολογία, ο βιομηχανικός εξοπλισμός, τα τρόφιμα και ποτά, ο τουρισμός, το real estate, οι κατασκευές και η οπτικοακουστική βιομηχανία.

Το οργανωτικό κομμάτι αυτής της μεγάλης προσπάθειας έχει αναλάβει ο υφυπουργός εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης που σε συνεργασία με το Μέγαρο Μαξίμου, επιδιώκει την περαιτέρω σύσφιξη των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας. Ο ίδιος αναμένεται να συντονίσει τη συζήτηση για την περαιτέρω ενδυνάμωση της ναυτιλιακής σύνδεσης Ελλάδας και Ινδίας, με στόχο τη δημιουργία πιο αποδοτικών εμπορικών αξόνων μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας. Οι B2B συναντήσεις μεταξύ ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων θα ξεπεράσουν τις 500, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό.

Παράλληλα, έχουν προγραμματιστεί υπογραφές μνημονίων συνεργασίας (MoU) μεταξύ:

  • του Enterprise Greece και της Συνομοσπονδίας Ινδικών Βιομηχανιών (CII)
  • του Joist Innovation Park της Λάρισας και του Adani University της Ινδίας
  • της Eurobank και της κρατικής εταιρείας ηλεκτρονικών πληρωμών της Ινδίας (UPI-NPCI)
  • της Fairfax και του ινδικού ομίλου information technology L&T
  • του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) και της Ένωσης Επιμελητηρίων και Βιομηχανιών της Ινδίας (FICCI)
  • του Enterprise Greece και της FICCI

Ο ρόλος «κλειδί» του ΤΑΙΠΕΔ

Με στόχο να προσελκύσει ινδικά επενδυτικά κεφάλαια, στο σκέλος της αξιοποίησης υποδομών και κυρίως για κέντρα logistics στην Ελλάδα, συμμετέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην επιχειρηματική και διπλωματική αποστολή. Ο επικεφαλής του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης, αναμένεται να πραγματοποιήσει επαφές και να προσελκύσει επενδυτές παρουσιάζοντάς τους τις αποκρατικοποιήσεις, το μοντέλο αξιοποίησης λιμανιών, τα τουριστικά ακίνητα και τα logistic centers στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα πραγματοποιηθούν επαφές για το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ στο αμέσως επόμενο διάστημα θα προκηρύξει το διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Στο επίκεντρο των ελληνοϊνδικών επαφών θα βρεθούν επίσης τα λιμάνια της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης, αλλά και η μαρίνα της Καλαμαριάς.

Αναφορικά με τα κέντρα logistics, στο επίκεντρο βρίσκονται τα projects για το επιχειρηματικό πάρκο του δήμου Φυλής και η ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατοπέδου Γκόνου που θεωρείται πως μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον μεγάλων ινδικών ομίλων. Στους Ινδούς επενδυτές θα γίνει επίσης πρόσκληση για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς αξιοποίησης έξι τουριστικών ακινήτων, με δύο εξ αυτών να βρίσκονται στην Χαλκιδική.

Πέραν του ΤΑΙΠΕΔ, υπάρχει και τραπεζικό ενδιαφέρον για την Ινδία, καθώς η Eurobank πρόκειται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούνιο τη λειτουργία ενός γραφείου αντιπροσωπείας στην ασιατική χώρα. Στόχος της τράπεζας είναι να αποτελέσει τη βασική πύλη εισόδου, μέσω της Κύπρου, στην Ευρωπαϊκή Ένωση για επιχειρήσεις της Ινδίας και high net worth value Ινδούς επενδυτές.

Η προσέλκυση του Bollywood με «τυράκι» το cash rebate

Μεταξύ άλλων, στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή συμμετέχει και το Εθνικό Κέντρο Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ). Τη σημασία διερεύνησης συνεργασιών σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες του κόσμου και τις δυνατότητες ενίσχυσης της εγχώριας οπτικοακουστικής βιομηχανίας μέσω της προσέλκυσης ξένων παραγωγών υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, Λεωνίδας Χριστόπουλος.

Ο κ. Χριστόπουλος θα μιλήσει στο επαγγελματικό forum με τίτλο: «India-Greece Business Forum & B2B’s in Bangalore», όπου θα παρουσιάσει το επενδυτικό κίνητρο cash rebate για τη στήριξη της οπτικοακουστικής παραγωγής και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα (φυσικά σκηνικά, υποδομές, επαγγελματίες) που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για οπτικοακουστικά έργα.

Το έδαφος για το επιχειρηματικό ντου στην Ινδία είχε ετοιμάσει προ ημερών η «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας, που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό. Η Ελλάδα δείχνει να επανέρχεται δυναμικά στη μεγάλη αγορά της Ινδίας, με τη συμμετοχή του ΕΟΤ στη διεθνή τουριστική έκθεση Outbound Travel Market-OTM 2024, που πραγματοποιήθηκε στη Βομβάη το τριήμερο 8-10 Φεβρουαρίου. Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας λόγω πανδημίας, η συμμετοχή του ΕΟΤ υπογραμμίζει τη δέσμευση της Ελλάδας για δυναμική επιστροφή στη διεθνή τουριστική σκηνή, προβάλλοντας την πολιτιστική της κληρονομιά, τα μοναδικά αξιοθέατά της και το πλήθος των τουριστικών εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η χώρα σε ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο, με έμφαση στην αναδυόμενη αγορά της Ινδίας.

Αριστοτέλης Παππάς

Τελευταία τροποποίηση στις 09:29 - 20 Φεβ 2024
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.