ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έρευνα: Κερδίζουν έδαφος τα καταστήματα γειτονιάς στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών

13:29 - 06 Οκτ 2020 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Έρευνα: Κερδίζουν έδαφος τα καταστήματα γειτονιάς στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών
Αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς η τάση των καταναλωτών να στρέφονται για όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα γειτονιές, όπως καταδεικνύει νέα έρευνα της Mastercard.

Ειδικότερα, είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με την έρευνα, τρεις στους τέσσερις καταναλωτές στρέφονται σε συνοικιακά καταστήματα, αντιπροσωπεύοντας μια αύξηση 74% σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές πριν από ένα χρόνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αναφέρεται η αύξηση των αγορών απο τοπικά καταστήματα (49%).

Παράλληλα, οι καταναλωτές σημειώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται απο γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%).

Δύο στους τρείς Ευρωπαίους (65%) αναφέρουν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών απο τα καταστήματα της γειτονιάς τους, απο το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακινήσεων (31%), ως τους τρείς βασικότερους λόγους.

Επιπλέον, σχεδόν τρείς στους τέσσερις καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα απο εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους.

Η περίοδος του lockdown, εκτός απο τη διάθεση υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έχει επαναφέρει και παραδοσιακές αξίες, καθώς το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει πως χαιρετάει πιο αβίαστα τους γείτονες του σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Επιπλέον 1 στους 5 (19%) αναφέρει πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δηλώνει πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημειώνει πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονες του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος, η έρευνα αποκαλύπτει πως τα ταχυδρομεία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλικατζίδικα, αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημείων της εκάστοτε γειτονιάς.

Αναλυτικά τα πιο χαρακτηριστικά σημεία κάθε γειτονιάς

1) Σχολείο
2) Καφετέρια
3) Φούρνος
4) Ταχυδρομεία
5) Πάρκο
6) Ψιλικατζίδικο
7) Μπαρ
8) Εκκλησία
9) Βιβλιοθήκη
10) Κρεοπωλείο

Ο Mark Barnett Πρόεδρος της Mastercard Europe, ανέφερε σχετικά : «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Η επανασύνδεση των ανθρώπων με τις τοπικές κοινωνίες, τους οδηγούν στην εκ νέου ανακάλυψη ενός μεγάλου εύρους σπουδαίων, πολύτιμων και μοναδικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις γειτονιές τους. Στη Mastercard, έχουμε διευρύνει και εισάγει έναν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών για την υποστήριξη και ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τόσο σε παγκόσμια όσο και ευρωπαϊκή κλίμακα.

Ενθαρρύνουμε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην προσπάθειά μας και να στηρίξουν τους καταστηματάρχες, ψωνίζοντας απο τα καταστήματα της γειτονίας τους. Η επανασύσταση της οικονομίας μας, ξεκινάει απο τη γειτονιά μας και τα τοπικά καταστήματα, ενώ οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την ανάκαμψη και επιστροφή στην ανάπτυξη».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.