ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Webinar ΕΣΕΕ: Η κρίση ευκαιρία για το ελληνικό ένδυμα

09:41 - 08 Ιουν 2021 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Webinar ΕΣΕΕ: Η κρίση ευκαιρία για το ελληνικό ένδυμα
Μια … παράπλευρη ωφέλεια για την ελληνική παραγωγή επέφερε η πανδημία και τα προσκόμματα που δημιούργησε στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού, που ξεκινούν κυρίως από την Ασία. Ο λόγος για την «αναγέννηση» κάποιων παραγωγικών μονάδων που απορρόφησαν ένα μέρος της ζήτησης από τις αλυσίδες αξίες. Εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα δεν μπορούσε να αποτελέσει ο κλάδος παραγωγής ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ανέφερε χθες ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας ALTEX AE (γνωστή από το σήμα Funky Buddha) κ. Πάνος Πατρωνίδης στο διαδικτυακό συνέδριο με τίτλο «Ο κλάδος ένδυσης και υπόδησης μετά την πανδημία» το οποίο διοργάνωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) κάποιες εταιρείες ελληνικές, όπως για παράδειγμα η δική του έχυν μεταφέρει στην Ελλάδα μέρος των παραγγελιών τους και άρα της παραγωγής που απαιτείται. Ενδεικτικά ανέφερε ότι η εταιρία του καλύπτεται από mede in Greece μπλουζάκια (T Shirts και σορτς). Ο ίδιος, μάλιστα, δήλωσε ότι στις προθέσεις της εταιρείας είναι να μεταφέρουν στην Ελλάδα και άλλο μέρος της παραγωγής που γίνεται σήμερα στο εξωτερικό, υποστηρίζοντας ότι η διαφορά στο κόστος δεν είναι πολύ μεγάλη.

Ο κ. Βασίλης Μασσέλος από την πλευρά του, πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) και επικεφαλής της εταιρείας NOTA Lingerie υποστήριξε ότι πιο κοντινό χρονικά είναι το ενδεχόμενο να μεταφερθεί από την Ασία στην Ευρώπη η παραγωγή για κάποια προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας ή για κάποια προϊόντα κατά παραγγελία (on demand).

O  κ. Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εταιρειών Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) οι στόχοι της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την ένδυση και την κλωστοϋφαντουργία έως το 2030 στόχος είναι να είναι η Ε.Ε. να μειώσει την εξάρτησή της από τρίτες χώρες, να αυξήσει την παραγωγικότητά της και την παραγωγή της.

Αξίζει να σημειωθεί το Ελληνικό ένδυμα αλλά και κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα βρίσκεται από το 2015 εντείνουν της εξαγωγές τους. Έτσι με βάση διαθέσιμα στοιχεία οι εξαγωγές από 1,3 δισ. ευρώ που είχαν υποχωρήσει το 2014 έφτασαν τα 2,3 δισ. ευρώ το 2019. Βέβαια η πανδημία που έπληξε σε διεθνές επίπεδο τον κλάδοεπηρέασε τις εξαγωγές που έπεσαν στο  1,8 δισ. ευρώ.  Στον κλάδο δραστηριοποιούνται 36.000 επιχειρήσεις (6.000 στη μεταποίηση και 30.000 στην εμπορία), ενώ το σύνολο των εργαζομένων είναι 180.000 (30.000 στη μεταποίηση, 90.000 στην εμπορία. Βέβαια η αλυσίδα αξίας περιλαμβάνει και  60.000 αγρότες που ασχολούνται στη βαμβακοκαλλιέργεια.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.