ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ: Επενδύσεις 250 εκατομμυρίων ευρώ την ερχόμενη πενταετία

08:22 - 13 Μαϊ 2022 | ΕΜΠΟΡΙΟ
ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ: Επενδύσεις 250 εκατομμυρίων ευρώ την ερχόμενη πενταετία
Επενδύσεις σε "πράσινες" δράσεις, που ξεπερνούν τα 62 εκατομμύρια ευρώ προγραμματίζει να κάνει η ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ στο πλαίσιο ενός συνολικού επενδυτικού προγράμματος ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ. Κι αυτό γιατί το ενεργειακό κόστος πλέον αποτελεί μεγάλο βάρος καθώς ήδη έχει πάει από τα 10 εκατ. στα 22 εκατ. με βάση τον επικεφαλής της εταιρίας Αρ. Παντελιάδη.
Συγκεκριμένα όπως ανέφερε χθες η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO κατά την εκδήλωση παρουσίασης της δράσης Εταιρικής Υπευθυνότητας  «Πόλη   με   Ποδήλατα   –   Όμορφη   Πόλη»  που τρέχει από τα Mymarket, υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ, το 25% των επενδύσεων που δρομολογεί η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ για την ερχόμενη πενταετία είναι προγραμματισμένο να κατευθυνθεί σε προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, εξοικονόμησης αλλά και άλλων πράσινων πρωτοβουλιών.

Εκτιμάται δηλαδή ότι, από τις επενδύσεις ύψους €250 εκατ. που προγραμματίζονται, περίπου €62,5 εκατ. θα δοθούν για πράσινες αναβαθμίσεις των κτιρίων (ψυγεία, φωτισμό, τζάμια κλπ). Εν τω μεταξύ, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ Αριστοτέλης Παντελιάδης στο περιθώριο της ίδιας εκδήλωσης,  ολοκληρώνεται η πρώτη φάση εγκατάστασης φωτοβολταϊκών ύψους €28 εκατ. εξ αυτών αφορούν σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε στέγες των καταστημάτων του δικτύου Μetro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του net metering.

Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 με τη διοίκηση να εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα καλύπτουν στο τέλος του επόμενου έτους περίπου το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια. 

Να σημειωθεί ότι με βάση όσα ανέφερε η Δήμητρα Δασκαλάκη τελευταία έξι χρόνια υπάρχει 37% μείωση της καταναλισκόμενης ενέργειας. Στους 129 000 τόνους ανέρχεται η μείωση εκπομπών διοξειδίου άνθρακα κάτι που αντιστοιχεί σε εκπομπές 23.580 νοικοκυριών.

Ηλεκτροκίνηση

Συνεχίζονται παράλληλα οι κινήσεις της ΜΕΤΡΟ για να βελτιώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα και μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, καθώς δίνει ηλεκτρικά οχήματα σε κάποια στελέχη της, ενώ χρησιμοποιεί και κάποια μικρά για τις ανάγκες του delivery.

Επίσης έχουν τοποθετηθεί 500 σημεία φόρτισης για αυτοκίνητα σε 250 σημεία ανά την Ελλάδα.

Επίσης, πέρα από τσα  ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε εργαζόμενους, γίνονται εσωτερικές ενέργειες με κίνητρα χρήσης ποδηλάτων, κάτι που ειδικά σε κάποιες πόλεις είναι έντονη.

Επίσης υπάρχει η στήριξη στο πρόγραμμα με την ΚΕΔΕ στη δεύτερή του φάση θα γίνει ενημέρωση σε 40 σχολεία και σε περίπου 5000 μαθητές ανά τη χώρα.

Στο +80% το ενεργειακό κόστος

Σύμφωνα, πάντως,  με τον επικεφαλής του ομίλου, Αριστοτέλη Παντελιάδη, ακόμη και μετά τις παρεμβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, το κόστος ενέργειας για τον όμιλο αναμένεται φέτος να είναι αυξημένο κατά 80% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τα 22 εκατ. ευρώ από 10 εκατ. Παραδέχτηκε βέβαια ότι χωρίς αυτές τις παρεμβάσεις το κόστος θα ήταν ακόμη και τρεις φορές υψηλότερο. Βέβαια ούτως ή άλλως το κόστος ενέργειας θέτει σε πίεση τους ισολογισμούς των εταιρειών κάτι που αναμένεται να έχει συνολικό αποτύπωμα στην οικονομία.

Αναφορικά με το επενδυτικό πλάνο, μετά το υπερσύγχρονο Κέντρο Διανομής της εταιρείας στα Οινόφυτα Αττικής – όπου σχεδιάζεται η επέκτασή του κατά 20.000 τ.μ. - αλλά και το Κέντρο Διανομής Μάνδρας που ανήκε στην Βερόπουλος, τελειώνει η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, μία επένδυση ύψους άνω των €10 εκατ., η οποία θα ανεβάσει το capacity στα 50.000 τ.μ.

“Σφιγμένοι οι καταναλωτές”

Πάντως η αγορά βιώνει μια νέα πραγματικότητα όπως είπε ο κ. Παντελιάδης. Έτσι μετά το -1,4% που εμφάνισε ο τζίρος στα super markets -σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ- και ο Απρίλιος παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος. Σύμφωνα, δε,  με τον κ. Παντελιάδη η πτώση σε όρους όγκου πωλήσεων ανήλθε τον προηγούμενο μήνα σε 7%-8%, ενώ σε αξία ήταν πολύ χαμηλότερη λόγω των ανατιμήσεων. Να σημειωθεί ότι η αγορά βιώνει μια πρωτοφανή κατάσταση με μεγάλο “μάζεμα” των καταναλωτών την ώρα βέβαια που παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν και νέο κύμα αυξήσεων.

Γιαυτό και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνές λύσεις με προσφορές και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έτσι, όπως αναφέρεται από στελέχη της αγοράς, αυτοί που έχουν περάσει αυξήσεις στα προϊόντα τους προηγούμενους μήνες είναι και αυτοί που κάνουν προωθητικές ενέργειες, ενώ αυτοί που έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων του κόστους, έχουν σαφώς πιο περιορισμένα περιθώρια για promotions. 

Σε ό,τι αφορά την άνοδο της αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και στη χώρα μας, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι σήμερα αποτελούν περίπου το 14% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 09:05 - 13 Μαϊ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.