ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πάνω από 9 δισ. δολάρια οι επενδύσεις από Έλληνες εφοπλιστές- Προτιμούν τα second hand πλοία

09:24 - 22 Απρ 2014 | Ναυτιλία
Πάνω από 9 δισ. δολάρια οι επενδύσεις από Έλληνες εφοπλιστές- Προτιμούν τα second hand πλοία
Τα...μεταχειρισμένα πλοία έναντι των καινούριων, φαίνεται πως προτιμούν οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny για την επενδυτική τους δραστηριότητα το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014. Αξιοσημείωτο είναι δε, πως, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, οι επενδύσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν, αφού υπολογίζεται ότι φέτος ξεπερνούν τα 9 δισ. δολ. έναντι σχεδόν 5 δισ. δολ πέρυσι.

Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει στο συγκεκριμένο διάστημα, το 16,5% του συνόλου των παραγγελιών της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας έγινε διά χειρός Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι και αγόρασαν το 28,9% των μεταχειρισμένων πλοίων της αγοράς. Σε επίπεδο επενδύσεων, αυτό μεταφράζεται σε ποσό συνολικά, μεγαλύτερο των 9 δισ.δολαρίων, σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους, κάτι που αποδίδεται τόσο στην άνοδο των τιμών των πλοίων όσο και στην αυξημένη δραστηριότητα των πλοιοκτητών συγκριτικά με πέρυσι.

Από την άλλη, η δραστηριότητα των επενδυτικών funds, που έχουν κάνει δυναμική είσοδο στον ναυτιλιακό κλάδο και αξιοποιούν το κενό της παραδοσιακής τραπεζικής στις χρηματοδοτήσεις, ενισχύει τη γενικότερη εικόνα, δημιουργώντας βάσιμες προσδοκίες πως οι ναυλαγορές θα κινούνται έντονα ανοδικά. Τα επενδυτικά funds συμπράττουν με τους πλοιοκτήτες και χρηματοδοτούν την επέκταση του στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών είτε με νεότευκτα πλοία είτε με «μεταχειρισμένα».

"Ανάρπαστα" τα πλοία ξηρού χύδην φορτίου

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των εφοπλιστών εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τα πλοία ξηρού χύδην φορτίου και στον τομέα των νέων ναυπηγήσεων και στις αγορές από δεύτερο χέρι, αφού από τα 95 νεότευκτα που παρήγγειλαν οι Ελληνες εφοπλιστές τα 42 είναι ξηρού χύδην φορτίου (44%).

Στη δεύτερη θέση προτίμησης έρχονται τα δεξαμενόπλοία, με 27 νέες παραγγελίες, ενώ ζήτηση παρουσιάστηκε και για τα πλοία μεταφοράς αερίου, καθώς στο συγκεκριμένο τρίμηνο παραγγέλθηκαν 10 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) και δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Επιπλέον, έγιναν παραγγελίες και για 12 containerships και δύο μονάδες special projects (off shore).

Σχετικά με τα "μεταχειρισμένα", το αγοραστικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε κυρίως στα πλοία bulk carriers και τα δεξαμενόπλοια. Πιο συγκεκριμένα, από τα 131 πλοία που αγοράστηκαν, τα 73, ήταν πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, ενώ 46 ήταν δεξαμενόπλοια. Επίσης αποκτήθηκαν δύο πλοία μεταφοράς αερίου, εννέα containerships και ένα ειδικού σκοπού.

Τέλος, όσον αφορά τις νέες παραγγελίες, πρώτα στην προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών είναι τα bulk carriers, με παραγγελίες 338 πλοίων σε σύνολο 792, ακολουθούν τα special projects, με 148 παραγγελίες, στη τρίτη θέση έρχονται τα δεξαμενόπλοια, με παραγγελίες 136 πλοίων και τελευταία τα containerships, με παραγγελίες 53 πλοίων.

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις 12:02 - 22 Απρ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.