ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Μποφόρ" στη Ναυτιλία για τις συλλογικές συμβάσεις

00:01 - 13 Ιουν 2014 | Ναυτιλία
"Μποφόρ" στη Ναυτιλία για τις συλλογικές συμβάσεις
Το θέμα των συλλογικών συμβάσεων των ναυτικών αναμένεται να μπει δυναμικά στο δημόσιο διάλογο λίγες μέρες μετά την αναφορά του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στα Ποσειδώνια, στην ανάγκη διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της εμπορικής ναυτιλίας και της εφαρμογής των διεθνών δεδομένων στις εργασιακές σχέσεις.

Να θυμίσουμε ότι ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, τόνισε ότι προσφάτως το ΙΟΒΕ εκπόνησε νεότερη μελέτη, η οποία δεν έχει ακόμη λάβει δημοσιότητα, με θέμα την ενίσχυση των απασχολούμενων Ελλήνων στην ποντοπόρο ναυτιλία.

an120614

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η εν λόγω μελέτη εκτιμά τα αναμενόμενα οφέλη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, στην περίπτωση που Έλληνες ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί όσο και κατώτερα πληρώματα, απασχοληθούν στην επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου, σε αντικατάσταση των αλλοδαπών. Στην περίπτωση αυτή, όπως είπε, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα επί των πλοίων, αλλά και έμμεσα λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία, και θα υπάρξει παράλληλα ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των €2,8 δις, έως, υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, των €5 δις.

 

"Τα ανωτέρω είναι εφικτά εφόσον επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προκειμένου να επιβιώσει στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο", επεσήμανε ο κ. Βενιάμης.

 

Στο πλαίσιο αυτό, η ΠΝΟ σηκώνει τους τόνους με αφορμή έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), το οποίο σύμφωνα με την Ομοσπονδία, ανοίγει το δρόμο για ναυτολόγηση των Ελλήνων ναυτικών με ατομικές συμβάσεις. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, η δυνατότητα αυτή δίνεται λόγω της λήξεως της συμβατικής διάρκειας της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων φορτηγών πλοίων από 4.500 dtw και άνω έτους 2010.

anautik120614

Mε ανοιχτή επιστολή, η διοίκηση της ΠΝΟ προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, αναφέρει ότι το συγκεκριμένο έγγραφο περιήλθε τυχαία σε γνώση των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των ναυτικών, από πλοιοκτήτρια εταιρεία που ζητούσε διευκρινίσεις για το θέμα το ατομικών συμβάσεων εργασίας.

 

Στην επιστολή της, η ΠΝΟ κατηγορεί τον αρμόδιο υπουργό κ. Βαρβιτσιώτη για "αυθαίρετη, άκρως υποκειμενική και μεροληπτική ερμηνεία των απαιτήσεων της σύμβασης ναυτικής εργασίας προς την πλευρά των εφοπλιστών, ζητεί άμεσα την ανάκληση του σχετικού εγγράφου και προειδοποιεί ότι τέτοιες συμπεριφορές και μεθοδεύσεις, δεν πρόκειται να μείνουν αναπάντητες από τους έλληνες ναυτικούς". Τονίζεται επίσης ότι στο παρόν χρονικό διάστημα είναι σε εξέλιξη και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις της ΠΝΟ με την ΕΕΕ για την υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων των φορτηγών πλοίων 4.500 dtw και άνω.

 

"Ανοίγουν τους ασκούς του Αιόλου να περιμένουν και τις επερχόμενες φουρτούνες", λέει χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, κ. Γιάννης Χαλάς. Προσθέτει, δε, ότι ο υπουργός, "αντί να υποδείξει στην εργοδοτική πλευρά να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η ανανέωση της υφιστάμενης και εφαρμοζόμενης ΣΣΕ 2010, όπως έχει γίνει με τις λοιπές εφοπλιστικές ενώσεις, ήλθε αρωγός με το έγγραφό του να ενισχύσει την επιδεικνυόμενη πεισματική και αρνητική συμπεριφορά της εργοδοσίας και να την προτρέπει στην ουσία να παραβεί όλες τις θεσμοθετημένες από τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και την ίδια την MLC ρυθμίσεις για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και συλλογικές συμβάσεις εργασίας, υποτιμώντας προφανώς τις ουσιαστικές επιπτώσεις και συνέπειες ενός τέτοιου εγχειρήματος και λησμονώντας ότι είναι υπουργός όλων των Ελλήνων".

anautikoi120614

Στελέχη της ΠΝΟ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και αν αυτές μπορούν να εφαρμοστούν, ανέφεραν ότι μπορεί η συμβατική ισχύ της σύμβασης του 2010 να έχει λήξει στα ποντοπόρα πλοία 4.500 dtw και άνω, πλην όμως εξακολουθεί και εφαρμόζεται από τα συμβαλλόμενα μέρη ανελλιπώς από 31.12.2010 που έληξε, κάτι που αναφέρεται όπως υπογράμμισαν και στη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC).

 

Πρόσθεσαν, μάλιστα, πως είναι γνωστό στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, ότι για όλες τις εκκρεμούσες και ευρισκόμενες στο στάδιο των διαπραγματεύσεων Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και για τα πληρώματα των φορτηγών πλοίων ειδικότερα, αναγνωρίζονται και εφαρμόζονται πλήρως οι όροι της Συλλογικής Σύμβασης που έχει λήξει.

 

Σε ερώτηση ότι συγκεκριμένο άρθρο της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006, που έχει επικυρωθεί από τη Βουλή και αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν υφίσταται συλλογική σύμβασης εργασίας, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης του ναυτικού συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη με γραπτή σύμβαση, τα συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ υπογράμμισαν ότι η υιοθέτηση οποιασδήποτε σύμβασης δεν θεωρείται ότι επηρεάζει οποιαδήποτε εργατική συμφωνία που διασφαλίζει ευνοϊκότερες συνθήκες για τους εργαζόμενους.

 

Δήλωσαν, επίσης, ότι στην περίπτωση των ελλήνων ναυτικών, τα όσα εφαρμόζονται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπερισχύουν της Διεθνής Ναυτικής Σύμβασης Εργασίας (MLC).

 

Γ.Α.

anautiko120614

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.