• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Ξηραδάκης: Να αποφευχθεί ο κίνδυνος νέων «κόκκινων» δανείων στη ναυτιλία Κύριο

08:00 - 13 Απρ 2020 | Ναυτιλία
Κομβικής σημασίας αποδεικνύεται η χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε μία εποχή, κατά την οποία πλήττεται από το «χτύπημα» του κορονοϊού.

Η υπόθεση της χρηματοδότησης ήταν ένας «γρίφος» και προ της πανδημίας, καθώς από τη μία οι τράπεζες θεσπίζουν ολοένα και αυστηρότερα κριτήρια χορήγησης δανείων και από την άλλη οι εναλλακτικές πηγές - όπως το leasing - θέτουν άλλες προκλήσεις.

«Πρέπει να διατηρηθεί η πίστη στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας για να μην οδηγηθούμε σε νέα κόκκινα δάνεια» τόνισε στο Reporter το έμπειρο στέλεχος της ναυτιλιακής κοινότητας και ιδρυτής της XRTC Business Consultants, Γιώργος Ξηραδάκης. Μία νέα κρίση αύξησης μη εξυπηρετούμενων δανείων σε έναν νευραλγικό κλάδο, όπως η ναυτιλία, θα αποτελούσε ισχυρότατο πλήγμα για την οικονομία, πρόσθεσε.

Αυτός ο κίνδυνος αναδύεται σήμερα, που η κατάσταση με τη χρηματοδότηση μοιάζει «παγωμένη» λόγω του ιού. Όπως εξήγησε ο κ. Ξηραδάκης, οι δουλειές που είχαν δρομολογηθεί, είναι αδύνατο να συνεχιστούν και ταυτόχρονα είναι δύσκολο να συναφθούν νέα deals. Ο ίδιος επεσήμανε ότι οι κινεζικές τράπεζες που είχαν παρουσιάσει μία δυναμική, πλέον έχουν περιοριστεί, ενώ οι ευρωπαϊκές τράπεζες είναι φειδωλές στην παροχή δανείων. «Όλες οι τράπεζες θέλουν να διατηρήσουν τα budget τους και όπως είναι φυσικό το θέμα της χρηματοδότησης μένει πίσω» συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι του leasing, το έμπειρο στέλεχος της ναυτιλίας ανέφερε ότι υπήρχε έδαφος για την ανάδειξή του πριν από τον κορονοϊό, αλλά τώρα έχει «κολλήσει». «Είναι έντονο το αίσθημα της δυσπιστίας στην αγορά, γεγονός που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για πρόσβαση στη χρηματοδότηση» υπογράμμισε.

Οι προκλήσεις και η επόμενη μέρα

Μιλώντας για τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στη ναυτιλία, ο κ. Ξηραδάκης τόνισε ότι αναγκαστικά ορισμένοι πλοιοκτήτες θα στραφούν στην επιλογή του slow steaming, άλλοι θα προχωρήσουν σε scrap λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων σε μία περίοδο περιορισμένης ζήτησης, ενώ η υπολειτουργία του παγκόσμιου εμπορίου προκαλεί προβλήματα στα containerships.

Ωστόσο, παρότι οι προκλήσεις είναι πολλές, η ναυτιλία έχει μάθει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή και να δημιουργεί μόνη της τις ασφαλιστικές δικλείδες, που θα την οδηγήσουν αλώβητη στην επόμενη μέρα, κατέληξε ο κ. Ξηραδάκης.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 10:05 - 13 Απρ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman