ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κρουαζιέρα: Το κόστος της πανδημίας και η επόμενη μέρα Κύριο

08:00 - 04 Μαϊ 2020 | Ναυτιλία
Κρουαζιέρα: Το κόστος της πανδημίας και η επόμενη μέρα
Προσεκτικά σχεδιάζεται η επόμενη μέρα για την κρουαζιέρα, μετά το «σαρωτικό» πέρασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Οι φορείς της βιομηχανίας δρομολογούν νέες πρακτικές και πρωτόκολλα, με στόχο ένα αναπτυξιακό restart.

«Η διακοπή λειτουργίας της κρουαζιέρας έχει σημαντικές επιπτώσεις για την οικονομία, τους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτήν», επισημαίνει στο Reporter η κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Ανατολική Μεσόγειο. «Ωστόσο», προσθέτει, «είναι ξεκάθαρο ότι αυτή η εξέλιξη και το συνακόλουθο κόστος ήταν απαραίτητα για την προστασία της δημόσιας υγείας, που είναι η απόλυτη προτεραιότητα όλων μας». 

Οι απώλειες για την εγχώρια βιομηχανία

Σύμφωνα με την κα Δεληγιάνη, «ο κλάδος έχει σταθερά αυξανόμενη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία του 2018 έφτασε σε άμεσα και έμμεσα έσοδα στα 957 εκατ. ευρώ και σε 11.231 θέσεις εργασίας. Κάθε μία ημέρα αναστολής της δραστηριότητας των κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα ισοδυναμεί με απώλεια έως και 17 θέσεων εργασίας. Εξήντα ημέρες αναστολής εργασιών των κρουαζιερόπλοιων στο σύνολο του κλάδου μεταφράζονται σε συνολικές απώλειες για την Ελλάδα της τάξης των 119 εκατ. ευρώ, ενώ διακινδυνεύονται 1.009 θέσεις εργασίας. Η αναστολή των δραστηριοτήτων των κρουαζιερόπλοιων για εξήντα ημέρες στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες εσόδων περίπου 78 εκατ. ευρώ, καθώς και 631 θέσεων εργασίας».

Η επανεκκίνηση των δρομολογίων

«Η κατάσταση που βιώνουμε σε παγκόσμια κλίμακα είναι πρωτοφανής, καθώς μιλάμε για πανδημία, τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας αξιολογούνται και επαναπροσδιορίζονται καθημερινά με βάση τις εξελίξεις και ως εκ τούτου δεν υπάρχει περιθώριο για ασφαλείς προβλέψεις σε κανένα επίπεδο. Σε αυτά τα διεθνή δεδομένα προσαρμόζεται και η βιομηχανία της κρουαζιέρας, με ταχύτατα αντανακλαστικά, όπως αποδείξαμε όλο το προηγούμενο διάστημα» τονίζει η κα Δεληγιάννη και συμπληρώνει:

«Με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, οι περισσότερες εταιρείες έχουν σταματήσει τις δραστηριότητές τους μέχρι τέλη Ιουνίου, κάποιες επίσης μέχρι αρχές Ιουλίου, οπότε ίσως, κάποια δρομολόγια ξεκινήσουν εντός του Ιουλίου. Αυτό, ωστόσο, εξαρτάται από τις συστάσεις των υγειονομικών Αρχών και από τις αποφάσεις των κυβερνήσεων σχετικά με το άνοιγμα των λιμανιών και των αγορών τους. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στην Ελλάδα το άνοιγμα των λιμανιών δεν εξαρτάται μόνο από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Τουρισμού αλλά και από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Σε κάθε περίπτωση, είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε αυτές τις ειδικές συνθήκες με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και πάντα με προτεραιότητα την ασφάλεια και την προστασία επιβατών και πληρωμάτων».

Επιστροφή σε πλήρη λειτουργία

«Like the tides, we will return» απαντά η κα Δεληγιάννη, ερωτηθείσα για το πότε θα επέλθουν συνθήκες κανονικότητας στον κλάδο. Αυτό είναι το σύνθημα της CLIA για την επόμενη μέρα. «Πρόκειται για υπόσχεση ότι σύντομα οι εταιρείες κρουαζιέρας θα επιστρέψουν σε πλήρη λειτουργία» σημειώνει η κα Δεληγιάννη. «Υπό κανονικές συνθήκες οι φετινές μας εκτιμήσεις έδειχναν ότι καθημερινά περίπου 575.000 με 600.000 ταξιδιώτες θα πραγματοποιούσαν κρουαζιέρα. Όπως ανέφερα ήδη, αντιμετωπίζουμε μία πρωτοφανή κατάσταση, η οποία δεν επιτρέπει προβλέψεις και ασφαλείς εκτιμήσεις. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι ειδικοί αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο ενός νέου κύματος έξαρσης της νόσου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα συνολικά. Σίγουρα δε συμμεριζόμαστε τις απόψεις ότι όλη η χρονιά καθώς και η επόμενη είναι παντελώς χαμένες. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι κάνουμε τα πάντα ώστε να είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου αυτό να γίνει με ασφάλεια» προσθέτει.

Ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα

«Η επόμενη μέρα, όχι μόνο για την κρουαζιέρα αλλά για όλους, θα είναι διαφορετική» αναφέρει η Εκπρόσωπος της CLIA. «Γι’ αυτό και εμείς στην CLIA δεν μιλάμε απλώς για επανέναρξη αλλά για επανασχεδιασμό του τρόπου λειτουργίας της κρουαζιέρας, με νέα πρωτόκολλα, νέες πρακτικές ασφαλείας και προστασίας της υγείας επιβατών και πληρωμάτων, τις οποίες ήδη αναπτύσσουμε. Και βέβαια αυτήν την επόμενη μέρα την προετοιμάζουμε προσεκτικά, σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις τόσο στις αγορές επιβατών όσο και στους δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι η Ελλάδα. Οι εταιρείες κρουαζιέρας ξέρουν πολύ καλά να προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα. Είναι σημαντικό επίσης για εμάς να έχουμε την απόλυτη εμπιστοσύνη τόσο των ταξιδιωτών όσο και των τοπικών κοινωνιών και των προορισμών που επισκεπτόμαστε. Θα πρέπει να δουλέψουμε μαζί με την ελληνική κυβέρνηση προς αυτή τη κατεύθυνση, όπως έχουμε κάνει έως τώρα με επιτυχία σε όλα τα θέματα που μας απασχόλησαν κατά τη διάρκεια της κρίσης» υπογραμμίζει.

Πλαγιοδέτηση κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια

Τέλος, αναφερόμενη στη συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση για ολιγόωρη πλαγιοδέτηση κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια για παροχή νερού, τροφίμων και καυσίμων, η κα Δεληγιάννη επισημαίνει ότι: «Τα λιμάνια παραμένουν κλειστά για τα κρουαζιερόπλοια μέχρι τις 15 Μαΐου. Καθώς λοιπόν περιμένουμε να δούμε αν θα παραταθεί ο περιορισμός του κατάπλου των κρουαζιερόπλοιων, αναμένουμε από την κυβέρνηση τυχόν μέτρα ελάφρυνσης που θα μας βοηθήσουν, κυρίως δηλαδή η άδεια παρατεταμένης παραμονής μας στους ελληνικούς λιμένες ή στα αγκυροβόλιά τους. Αυτό θα έχει πράγματι σημαντικά οφέλη και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν».

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 11:22 - 04 Μαϊ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.