ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

North P&I Club: 20 χρόνια στον Πειραιά-Ρεκόρ ελληνικού τονάζ

16:25 - 10 Δεκ 2020 | Ναυτιλία
North P&I Club: 20 χρόνια στον Πειραιά-Ρεκόρ ελληνικού τονάζ
Η επέτειος των 20 χρόνων λειτουργίας του γραφείου της North P&I Club στον Πειραιά συμπίπτει με επίπεδα ρεκόρ για το καταχωρημένο της τονάζ Ελλήνων Πλοιοκτητών, αν και το 2020 απαίτησε μια ανανεωμένη προσήλωση στην ευελιξία προκειμένου να διατηρηθούν οι μακροχρόνιες σχέσεις.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, το 2020 υπήρξε έτος εδραίωσης των σχέσεων πίσω από πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες της διεθνούς ναυτιλίας: οι αξιόπιστοι εταίροι θεωρούνται η καλύτερη επιλογή για να συναλλάσσεται κανείς με εμπιστοσύνη σε περιόδους αβεβαιότητας. Παρότι στην εποχή του Covid-19 οι νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες αναπτύσσονται μέσω τηλεδιασκέψεων, οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές συνεχίζουν να αναζητούν την ουσιαστική υποστήριξη των υπηρεσιών τους, πέραν της εικονικής υποστήριξης στην οθόνη.

Η απαίτηση συνδυασμού της παγκόσμιας προοπτικής με τις επί τόπου ικανότητες είναι πλήρως κατανοητή από το προσωπικό που εδρεύει στο North P&I Club της Ελλάδας - η δε επιχείρηση του Πειραιά γιορτάζει την 20ή επέτειό της το 2020 σημειώνοντας ρεκόρ καταγεγραμμένου τονάζ από τα ελληνικά μέλη. Το P&I Club, ηλικίας 160 ετών, είναι περήφανο για την επιχειρηματική προσέγγισή του που βασίζεται στην ανθρώπινη ζεστασιά η οποία χαρακτηρίζει την ιδιαίτερη πατρίδα του - το Newcastle. Είναι πεπεισμένο ότι το επίτευγμα αυτό αντικατοπτρίζει μια δέσμευση τόσο για ευελιξία όσο και για σχέσεις μονιμότητας.

«Όταν πρωτοήλθα εδώ, από τις πρώτες ερωτήσεις που μου έθεταν οι πελάτες ήταν για πόσο καιρό θα παραμείνω», θυμάται ο κ. Tony Allen, Director (Greece), της North, ο οποίος έγινε μέλος της ομάδας του Πειραιά τον Σεπτέμβριο του 2002. Με αυτή την ερώτηση, αναφέρει o κ. Allen, διαφαίνεται η αξία που προσδίδουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στις διαπροσωπικές σχέσεις οι οποίες δημιουργούν εμπιστοσύνη και διαφάνεια. «Η ενσυναίσθηση αποτελεί ουσιώδες στοιχείο της επιτυχίας του P&I: προάγει την εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια μεταξύ όλων των μερών».

Η δυναμική είσοδος της North’s P&I στην Ελλάδα ανάγεται στη δεκαετία του 1980 και οφείλεται στη διαπίστωση ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις οποίες βασιζόταν το τότε μικρό Club για μεγάλο μέρος των εσόδων του, βρίσκονταν σε ταχεία πτώση: τα πρώτα ελληνικά πλοία καταχωρήθηκαν το 1984.

Φέτος, το ελληνικό τονάζ των 43M GT που καταχωρήθηκε στη North προέρχεται από 83 μέλη και αντιπροσωπεύει πάνω από το 25% της συνολικής χωρητικότητας των 60M GT στα βιβλία της.

Τοπική παρουσία

Αναλογιζόμενος την άφιξή του το 2002, ο κ. Allen θυμάται: «Ήμασταν μια μικρή μεν ομάδα, αλλά γνωρίζαμε ότι κάναμε πολλά πράγματα σωστά από επαγγελματική άποψη. Ωστόσο, κατέστη σαφές ότι το μέλλον βρισκόταν στην ανάθεση περισσότερων ευθυνών στην Ελλάδα. Το επίπεδο γνώσεων των ελληνικών μελών είναι ιδιαιτέρως υψηλό· συχνά μας θέτουν ερωτήματα αναφορικά με τις συμβουλές που παρέχουμε, επομένως είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρχει εμπειρογνωμοσύνη εδώ στον Πειραιά».

Η στελέχωση μιας τοπικής ομάδας με τις κατάλληλες δεξιότητες για τη διατήρηση της Ελλάδας στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών πλοιοκτητών δεν θα μπορούσε να συμβεί εν μια νυκτί. O κ. Gordon Robertson (φωτο), Director (Greece), της North, λέει ότι η 20μελής ομάδα που εργάζεται σήμερα στον Πειραιά αναπτύχθηκε με βάση συγκεκριμένους στόχους.

«Σφυγμομετρούμε συνεχώς την τοπική αγορά διερευνώντας εάν και κατά πόσον τα πιο αξιόλογα στελέχη της ενδιαφέρονται για μία αλλαγή ώστε η North να μπορεί να τα εντάξει στους κόλπους της. Έχουμε επαγγελματίες διαχείρισης αξιώσεων με νομικό υπόβαθρο, πλοιάρχους, άτομα που έχουν εργαστεί στον ασφαλιστικό κλάδο και έμπειρους γνώστες των γραφείων των πλοιοκτητών», αναφέρει. «Ο συνδυασμός αυτών των επαγγελμάτων δημιουργήθηκε με στόχο την εξεύρεση λύσεων διότι, όταν ένα πλοίο πρέπει να αναχωρήσει, τα Μέλη επιθυμούν πλήρη διασφάλιση σχετικά με το τι μπορούν να κάνουν και με ποιες συνέπειες και επίσης επιθυμούν υποστήριξη 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και 365 ημέρες τον χρόνο».

Μεταξύ των πλέον έμπειρων στελεχών της ομάδας είναι οι κ.κ. Αντιγόνη Γιαννιώτη και Gillian Stanton, που προήχθησαν στη θέση της Deputy Director (FD&D) Greece τον Σεπτέμβριο του 2020. Συνολικά, η κ. Stanton και η κ. Γιαννιώτη μετρούν σχεδόν 30 χρόνια άμεσης εμπειρίας στην υποστήριξη των Ελλήνων Μελών. Η τοπική ομάδα North FD&D, η οποία περιλαμβάνει τις κ.κ. Δήμητρα Κάπα, Ελισάβετ Παπουτσή και Ruth Gallagher, διευρύνθηκε περαιτέρω τον Οκτώβριο, με τη μετάθεση της κ. Αλεξιάνας Καλαφάτη από το Newcastle στο ελληνικό γραφείο.

Η συνεχής επένδυση σε ταλέντα επέτρεψε την οργανική ανάπτυξη της North στην Ελλάδα παράλληλα με την ανάπτυξη των Μελών της, αναφέρει ο κ. Allen. «Όσον αφορά τα μεγαλύτερα Μέλη, συμμετείχαμε ως εταίρος P&I σε αυτή τη μετατόπιση του κέντρου βάρους με αποτέλεσμα μεγάλα δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) και υγραερίου να προστίθενται πλέον στα φορτηγά φορτίου χύδην.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να υποστηρίζουμε την πρόοδο μιας μεγάλης μερίδας των μελών μας, που περιγράφεται καλύτερα με τον όρο ‘παραδοσιακά διοικούμενες οικογενειακές επιχειρήσεις’, ο μέσος αριθμός πλοίων των οποίων αυξήθηκε από 1-2 σε 5. Σε εμάς αναζητούν τη διεπιστημονική εμπειρογνωμοσύνη και δοκιμάζουν τακτικά τις γνώσεις μας σε επιχειρησιακά και εμπορικά θέματα, καθώς και στη νομοθεσία και την πρόληψη των ζημιών».

P&I για αρχάριους

Η συμμετοχή στην κουλτούρα της ελληνικής ναυτιλίας απαιτεί, μεταξύ άλλων, τη δέσμευση απέναντι στη ναυτική κληρονομιά του έθνους, προσθέτει ο κ. Allen. Κατά την άποψή του, σε σύσταση κορυφαίου Έλληνα πλοιοκτήτη οφείλεται η καθιέρωση ετήσιας διάλεξης της North στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της Ύδρας, η οποία ιδρύθηκε το 1763. Η εκδήλωση, που περιλαμβάνει την απονομή βραβείου από τη North στον «δόκιμο της χρονιάς», αποτελεί μια ευκαιρία για το P&I Club να παρουσιάσει συνοπτικά κάποια παραδείγματα πραγματικών περιστατικών στη θάλασσα από τα οποία μπορούν να διδαχθούν οι εκκολαπτόμενοι ναυτικοί.

«Eίναι μια ευκαιρία για αυτούς να δουν πέρα από τη σχολική αίθουσα και να συνειδητοποιήσουν ότι ‘αυτό θα μπορούσε να συμβεί και σε μένα’», λέει ο κ. Allen. Είναι σημαντικό να γαλουχήσουμε από νωρίς στη σταδιοδρομία των ναυτικών «την πάγια θέση ότι τα πλοία ενέχουν μεγάλους κινδύνους: η εκπαίδευση και οι ασκήσεις υπάρχουν για κάποιο λόγο» καθώς ορισμένοι θα κληθούν να καλύψουν θέσεις αρχιμηχανικών και διαχειριστών στη στεριά.

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν σε περίκλειστους χώρους και οι νεότερες προκλήσεις, όπως ο Covid-19 και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, εξηγούνται καλύτερα χρησιμοποιώντας παραδείγματα από τη ζωή, όπως αναφέρει: «Είναι επιτακτική ανάγκη να περάσουμε αυτό το μήνυμα, δεδομένων των πιθανών συνεπειών για την ασφάλεια των πλοίων αλλά και για την ευημερία και την ψυχική ευεξία». 

Ψηφιακή υποστήριξη

«Φέτος υπήρξαν νέες προκλήσεις για όλους μας στον κλάδο της ναυτιλίας που επέφεραν αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο κάνουμε ορισμένα πράγματα στην Ελλάδα», προσθέτει ο κ. Robertson. «Ουσιαστικά μεταφέραμε τα σεμινάρια, τις ενημερώσεις και τα φόρουμ μας στο διαδίκτυο και αυτό είχε ορισμένα πλεονεκτήματα και για τις δύο πλευρές. Τα διαδικτυακά σεμινάρια (webinar) μπορούν να είναι πιο στοχευμένα ενώ οι συζητήσεις στο φόρουμ των μελών έχουν γίνει πολύ πιο ειλικρινείς γύρω από τον Covid-19, τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και τις απαιτήσεις του IMO 2021 σχετικά με τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο, μεταξύ άλλων θεμάτων».

Τόσο ο κ. Allen, όσο και ο κ. Robertson τονίζουν την μεγάλη αξία του φόρουμ Ελλήνων Μελών προκειμένου «να είμαστε ενήμεροι για τα θέματα που κρατούν ξάγρυπνους τους Πλοιοκτήτες τη νύχτα» (Robertson), κάτι που λειτουργεί ως έναυσμα για την προσαρμογή των πρωτοβουλιών της North στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων ζητημάτων. «Για παράδειγμα, αναπτύξαμε ψηφιακές λύσεις για να βοηθήσουμε τους πελάτες να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του IMO 2021 για ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Ωστόσο, μερικές φορές το θέμα δεν είναι η παροχή απαντήσεων στους πελάτες όσο τα εργαλεία για να βρουν οι ίδιοι τις δικές τους απαντήσεις».

Μετά από 20 χρόνια ενεργούς συμμετοχής στην ελληνική ναυτιλιακή αγορά, και οι δύο διευθυντές πιστεύουν ότι η ψηφιακή τεχνολογία θα διαδραματίσει αυξανόμενο ρόλο στη διατήρηση της σχέσης μεταξύ της κορυφαίας χώρας πλοιοκτητών στον κόσμο και του μεγαλύτερου P&I που τους υποστηρίζει.

«Είναι σαφές ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός οδηγεί σε θεμελιώδεις αλλαγές στις συνεργασίες μεταξύ πλοιοκτητών και διαχειριστών, μεσιτών και του ευρύτερου ασφαλιστικού κλάδου», αναφέρει ο κ. Robertson. «Η διαδραστική διαδικτυακή πύλη γεωγραφικών πληροφοριών MyGlobeView της North έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική, ενώ πρόσφατα επίσης λανσάραμε ένα εργαλείο παροχής συμβουλών για τους κινδύνους διαδρομών (Route Risk Advice)».

Νωρίτερα φέτος, ο διεθνής φορέας International Group of P&I Clubs (IG) παρουσίασε τον διαδικτυακό πίνακα ελέγχου (dashboard) για να επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να παρακολουθούν τον Covid-19 παγκοσμίως. Η συμβολή της North σε αυτή την πρωτοβουλία ήταν καταλυτική καθώς μοιράστηκε εσωτερικά ψηφιακά στοιχεία της προκειμένου να αξιοποιηθούν με απτά οφέλη για τους πλοιοκτήτες.

«Πιστεύουμε ότι αυτό το είδος συνεργατικής προσέγγισης θα απαντάται πιο συχνά, ακόμα και όταν η κρίση του Covid-19 θα αποτελεί μακρινό παρελθόν», αναφέρει ο κ. Robertson. «Όταν η ψηφιοποίηση εδράζεται σε ισχυρές σχέσεις, θεωρούμε ότι συνιστά θεμελιώδες στοιχείο για την ταχεία ανάπτυξη προϊόντων και την καλύτερη παροχή υπηρεσιών σε όλο το εύρος των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων».

Τελευταία τροποποίηση στις 16:39 - 10 Δεκ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.