ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πλακιωτάκης: Πάνω από 10.000 αλλαγές πληρωμάτων στον Πειραιά

12:03 - 05 Φεβ 2021 | Ναυτιλία
Πλακιωτάκης: Πάνω από 10.000 αλλαγές πληρωμάτων στον Πειραιά
Στις προσφυγικές ροές, το Λιμενικό Σώμα, αλλά και τη διεθνή κρίση με τους εγκλωβισμένους ναυτικούς αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Aναλυτικά όσα είπε ο υπουργός στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm:

Για τις προσφυγικές ροές

Για τον Ιανουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 υπάρχει μια μείωση των ροών πάνω από 95%, αυτό οφείλεται προφανώς στη στάση των στελεχών μας όπου η φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων συνεχίζεται στο μέγιστο βαθμό και βέβαια οφείλεται στις άσχημες καιρικές συνθήκες. 

Για τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης για push back

Θέλω να σας επιβεβαιώσω ότι τα στελέχη μας αντιδρούν με βάση τους κανόνες του διεθνούς δικαίου με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή για αυτό και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 δεν είχαμε καμία απώλεια ανθρώπινης ζωής. Εμείς συνεχίζουμε να ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα με επιχειρησιακά μέσα και επιχειρησιακά συστήματα που αυτά σε πολύ μεγάλο βαθμό αυξάνουν την αποτελεσματικότητα και την αποφασιστικότητα του Σώματος.

Για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς

Είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Εμείς από την πρώτη στιγμή είχαμε κινηθεί σε δύο επίπεδα, σε διεθνές επίπεδο με παρεμβάσεις μου στο Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που του είχα επισημάνει το συγκεκριμένο ζήτημα και βέβαια σε εθνικό επίπεδο όπου αναγνωρίσαμε τους ναυτικούς ως ουσιώδες εργαζόμενους με αποτέλεσμα μόνο από τον Πειραιά να έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 10.000 αλλαγές και επαναπατρισμοί πληρωμάτων, παρότι ο Πειραιάς δεν είναι ένα από τα κομβικά λιμάνια που γίνονται αλλαγές πληρωμάτων. Σε πολλές χώρες, αεροδρόμια και λιμάνια είναι κλειστά, οπότε αυτό δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό τον επαναπατρισμό των ναυτικών, αλλά και τις αλλαγές των πληρωμάτων. Επομένως χρειάζεται και στενότερη συνεργασία σε διεθνές επίπεδο, αλλά και με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα που ισχύουν σε κάθε χώρα. Αυτή η κατάσταση δυσχεραίνει την επίσπευση των αλλαγών πληρωμάτων. Άρα η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος είναι ανάλογη με την επιδημιολογική κατάσταση που ισχύει σε κάθε χώρα

Για το νομοσχέδιο για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο

Η νησιωτική πολιτική από συστάσεως του ελληνικού κράτους ποτέ δεν είχε αντιμετωπιστεί με ένα ολιστικό σχέδιο και μέσα από ένα πλαίσιο που μπορεί να προσδώσει και να ενδυναμώσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιωτικού χώρου. Εμείς δημιουργήσαμε το πλαίσιο, αυτό μας φώναζε η ΕΕ όλα αυτά τα χρόνια «δημιουργήστε το πλαίσιο για να μπορούμε να το χρηματοδοτήσουμε», επιπλέον όμως θεσμοθετήσαμε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για να στηρίξουμε και τους νησιώτες μας, αλλά και εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Και βεβαίως δημιουργήσαμε και μηχανισμούς πρώτον να ελέγξουμε την αποδοτικότητα των συγκεκριμένων μέτρων και μέσα από το νομοσχέδιό μας επίσης δημιουργούμε τις βάσεις για συνεργασία της «τετραπλής έλικας» δηλαδή του δημόσιου, του ιδιωτικού τομέα, των πανεπιστημιακών φορέων και της κοινωνίας των πολιτών. Άρα με τρόπο πλέον συντεταγμένο και ολοκληρωμένο αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα της νησιωτικότητας της χώρας, όπου κατοικεί το 15% του ελληνικού πληθυσμού. 



Τελευταία τροποποίηση στις 12:25 - 05 Φεβ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.