ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το «στοίχημα» της χρηματοδότησης για την «πράσινη» Ναυτιλία Κύριο

09:00 - 03 Μαρ 2021 | Ναυτιλία
Το «στοίχημα» της χρηματοδότησης για την «πράσινη» Ναυτιλία
Οι περιβαλλοντικές ρυθμίσεις «χτυπούν την πόρτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας και οι πλοιοκτήτες θα κληθούν να βρουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση των στόλων τους. Σε αυτό το νέο «τοπίο», οι δανειστές δηλώνουν «παρών», αλλά ζητούν «εξάπλωση» του ρίσκου και συνεργασία από όλους τους ναυτιλιακούς φορείς.

«Η ενεργειακή μετάβαση έρχεται με μεγάλη ταχύτητα και η πίεση στους πλοιοκτήτες για ανανέωση είναι σημαντική. Σίγουρα είναι μεγάλη πρόκληση η εξεύρεση των κεφαλαίων και χωρίς κυβερνητική στήριξη, όποιος θέλει να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση δε θα τα καταφέρει» επεσήμανε κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα του μεγάλου ναυτιλιακού συνεδρίου της Capital Link, ο επικεφαλής του τμήματος Ναυτιλίας της Citi, Shreyas Chipalkatty.

«Καλούμαστε πλέον ως κλάδος να απαντήσουμε άμεσα σε κρίσιμα ερωτήματα από το κόστος μέχρι και τη διαθεσιμότητα των καυσίμων της επόμενης γενιάς. Σε αυτό το περιβάλλον, είναι απαραίτητη μία συνεργασία από όλο το ναυτιλιακό φάσμα, προκειμένου να εξαπλωθεί κατάλληλα το ρίσκο και να χρηματοδοτηθούν πράσινες πρωτοβουλίες» τόνισε από την πλευρά του ο Χρήστος Τσάκωνας, επικεφαλής του Τμήματος Ναυτιλίας της DNB Bank. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπε, «οι ενέργειες βάσει των κριτηρίων ESG (Environmental, Social and Governance) είναι πλέον η μεγάλη τάση στη Ναυτιλία και πρέπει ως χρηματοδότες να τις στηρίξουμε».

«Είναι η ώρα των ναυλωτών, των ναυπηγείων και των υπόλοιπων φορέων της Ναυτιλίας να παράσχουν κίνητρα για νέες τεχνολογίες. Τα κεφάλαια πρέπει να διατεθούν με κατάλληλο τρόπο και στους κατάλληλους αποδέκτες» σημείωσε ο Nino Mowinckel, Managing Director Ναυτιλίας στην Hayfin Capital Management.

Υπεύθυνες συμπεριφορές από τους πλοιοκτήτες

Στη συνέχεια, ο κ. Τσάκωνας έθεσε και μία ακόμη παράμετρο για τη διευκόλυνση παροχής χρηματοδοτικής στήριξης στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Η Ναυτιλία είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος μεταφοράς και αυτό δε χωράει αμφιβολία. Ωστόσο, πολλές φορές εντοπίζονται προβλήματα στην εικόνα που προβάλλει στο ευρύ κοινό, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τα πλοία που μεταβαίνουν στα διαλυτήρια. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να δείξουμε ότι είμαστε πολύ δραστήριοι στην ενεργειακή μετάβαση. Αν υιοθετηθούν υπεύθυνες συμπεριφορές στον τρόπο που προσεγγίζεται το scrap, είναι ευκολότερο και για εμάς να διαθέσουμε κεφάλαια».

Νέα τάση

Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας επέδειξε ανθεκτικότητα απέναντι στην πανδημία. Παράλληλα, όπως ειπώθηκε, η εικόνα έχει αλλάξει, καθώς νέοι «παίκτες» κάνουν την εμφάνισή τους, όπως η Κίνα και οι εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης που προσφέρει. Υπό αυτό το πρίσμα, η συζήτηση επικεντρώθηκε, τέλος, στο που θα «στηθεί» το επόμενο μεγάλο διεθνές κέντρο της χρηματοδότησης, με τον κ. Chipalkatty να σημειώνει ότι το ερώτημα δεν είναι το «που», αλλά το «πως», διότι ενισχύεται διαρκώς η τάση για online χρηματοδότηση.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 13:31 - 03 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.