ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μαρινάκης: Τα δεδομένα στη ναυτιλία και ο... δρόμος των πράσινων επενδύσεων Κύριο

19:50 - 10 Μαϊ 2021 | Ναυτιλία
Μαρινάκης: Τα δεδομένα στη ναυτιλία και ο... δρόμος των πράσινων επενδύσεων
Υπέρ των πράσινων επενδύσεων τάχθηκε ο πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime κ. Βαγγέλης Μαρινάκης μιλώντας στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Μιλώντας, ειδικότερα, για τις επενδύσεις στην ενέργεια τόνισε ότι η μεγάλη επένδυση στην Τέρνα Ενεργειακή δεν έγινε μόνο με γνώμονα το κέρδος αλλά και της ανάγκης προστασίας του περιβάλλοντος. Μάλιστα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να κάνει και άλλες επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια καθώς "αν βρίσκεσαι στη ναυτιλία είσαι υποχρεωμένος να το κάνεις γιατί θα πρέπει να δείξεις ότι όχι μόνο μειώνεις το αποτύπωμα του άνθρακα, αλλά ότι κάνεις και άλλες επενδύσεις για το περιβάλλον".
Σε σχέση με τη συζήτηση για τους ρύπους ο επικεφαλής της Capital Maritime τόνισε ότι η ναυτιλία δε θα πρέπει να ενοχοποιείται καθώς, ενώ μεταφέρει το 90% του παγκοσμίου εμπορίου  "είναι υπεύθυνη μόνο  για το 2,5% των ρύπων". Παράλληλα τόνισε ότι μέρος του κόστους θα πρέπει να αναληφθεί και τις βιομηχανίες που παράγουν τις μηχανές των πλοίων . Επιπλέον  ο κ. Μαρινάκης εκτίμησε ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές στην ναυτιλία  με την ανάπτυξη νέων εναλλακτικών πράσινων καυσίμων, καθώς μάλιστα η ανάληψη της προεδρίας από τον κ. Μπάιντεν έχει αλλάξει άρδην τα δεδομένα υπέρ του περιβάλλοντος. 
Το μέλλον δεν είναι στα δεξαμενόπλοια. Εμείς δεν ήμαστε μόνο στα δεξαμενόπλοια και στο LNG αλλά και στα ξηρού φορτίου και τα containerships όπου επενδύουμε και παραπάνω,  υπογράμμισε.
 
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πανδημίας στη ναυτιλία, σημείωσε ότι o κορονοϊός "επηρέασε πολλούς κλάδους όπως τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς LNG. Στα δεξαμενόπλοια η αγορά βρίσκεται ακόμη σε πολύ χαμηλά επίπεδα γιατί όπως καταλαβαίνετε οι μεταφορές και τα ταξίδια έχουν μειωθεί δραματικά και η κατανάλωση καυσίμων δεν ήταν αυτή που ήταν πριν το covid 19."
Βλέπουμε, συνέχισε, μια καλύτερη αγορά  στον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου ενώ στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων  καταγράφεται μια πολύ θετική καμπύλη με αύξηση των ναύλων. Κύρια αιτία όπως τόνισε είναι το ότι καταγράφεται ζήτηση για μια σειρά από προϊόντα καθώς ο εγκλεισμός έχει αυξήσει τη ζήτηση για κατανάλωση.  

Σημαντικό ζήτημα που απασχολεί επίσης τη ναυτιλιακή κοινότητα είναι αυτό των πληρωμάτων με τους επαναπατρισμούς. "Το πρώτο πράγμα που προσπαθήσαμε να διαφυλάξουμε ήταν ο επαναπατρισμός των πληρωμάτων. Κάτι πολύ δύσκολο καθώς ενώ έχουμε συμβάσεις τριών μηνών, έξι μηνών επτά μηνών πολλά πληρώματα έμειναν μέσα στα βαπόρια πάνω από ένα χρόνο. Αυτό πάντως τόνισε "που θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε είναι όλοι οι ναυτικοί να εμβολιασθούν" τόνισε και υπογράμμισε ότι η χώρα μέσα στον Μάιο θα πρέπει να προχωρήσει σε εμβολιασμούς των Ελλήνων ναυτικών στα κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία καθώς ανοίγει και ο τουρισμός.

Τέλος αναφέρθηκε στην κοινωνική προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Συνένωσης όπου πολλοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν συνεισφέρει σημαντικά ποσά. Όπως είπε, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών ο κ. Βενιάμης έχει κάνει πάρα πολλά και έχει βοηθήσει τον τόπο, όποτε υπήρξε ανάγκη μαζεύοντας μεγάλα ποσά από τους Έλληνες εφοπλιστές. "Και εμείς μέσω της Ένωσης και της Συνένωσης αλλά και εδώ στον Πειραιά που είναι τα σπίτια μας  έχουμε προσφέρει  πολλά και σε όλη τη χώρα αλλά δεν μου είναι ευχάριστο να το λέω". Κατέληξε λέγοντας  ότι υπάρχουν και κάποιοι ελάχιστοι που κάνουν λίγα αλλά το διαφημίζουν, αλλά είναι θέμα χαρακτήρα του καθενός και το πώς έχεις μεγαλώσει και θέλει  να ζεις και να πράττεις με γνώμονα την συνείδηση σου.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 21:22 - 10 Μαϊ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.