ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βενιάμης: Αισιοδοξία για την ελληνική ναυτοσύνη-Μήνυμα σε ΕΕ και Cosco

10:52 - 10 Ιουλ 2021 | Ναυτιλία
Βενιάμης: Αισιοδοξία για την ελληνική ναυτοσύνη-Μήνυμα σε ΕΕ και Cosco
Αλλαγή ρότας βλέπει για το Ελληνικό νηολόγιο, με αύξηση των πλοίων που εντάσσονται σε αυτό, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης. Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: «Η Διάσταση της Ναυτιλίας» εξέφρασε την εκτίμηση ότι κάθε χρονιά το νηολόγιο θα δυναμώνει καθώς περισσότερα πλοία θα υψώνουν ελληνική σημαία «γιατί θα είμαστε 100% ανταγωνιστικοί με τις άλλες σημαίες».

Ο κ. Βενιάμης ανέφερε ότι στην κατεύθυνση αυτή συνεισφέρουν οι θεσμικές αλλαγές που έγιναν πρόσφατα και σε ορισμένες ακόμη που ετοιμάζονται, προκειμένου τα υπό ελληνική σημαία πλοία να είναι πλήρως ανταγωνιστικά με αυτά  που φέρουν άλλη σημαία.

Σύμφωνα με όσα σημείωσε, κάποιες διορθωτικές κινήσεις ανέκοψαν το κύμα φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο. Τέτοιες ήταν οι αλλαγές στις συνθέσεις των πλοίων και η δυνατότητα που δόθηκε επιλογής των διεθνών συμβάσεων εργασίας για ανθυποπλοιάρχους, τρίτους μηχανικούς και κατώτερο πλήρωμα. Βέβαια σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ χρειάζονται όμως να γίνουν και άλλα. 

Η ελληνική σημαία θα γίνει και πάλι ανταγωνιστική και η εξέλιξη αυτή θα μας κάνει όλους υπερήφανους σημείωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Θέλουμε να ξαναφέρουμε τη ναυτοσύνη της δεκαετία του ’80. Τα ελληνόκτητα πλοία να είναι γεμάτα Έλληνες ναυτικούς. Αυτό είναι το όραμα μας και για αυτό κάνουμε την καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα».

Θέλουμε να επαναφέρουμε τη ναυτοσύνη οριζόντια και κάθετα τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της ΕΕΕ και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με επιμονή και υπομονή ο στόχος θα επιτευχθεί και σταδιακά η ελληνική ναυτιλία θα επιστρέψει στο επίπεδο απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών που υπήρχε τη δεκαετία του ‘80.

Μάλιστα για την αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων, την προσέλκυση νέων αξιωματικών και πληρωμάτων στο ναυτικό επάγγελμα η ΕΕΕ έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια, ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων. 

Ο κ. Βενιάμης επανέλαβε ότι η ελληνική ναυτιλία απευθύνει πρόσκληση στους νέους της πατρίδας μας να έρθουν κοντά «σε μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το μότο της καμπάνιας που είναι σε εξέλιξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης όπως προανήγγειλε ο κ. Βενιάμης την  επόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσει καμπάνια και από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Χρειάζεται επιμονή και θα έρθει η στιγμή που οι Έλληνες θα είναι και πάλι πλειοψηφία στα πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, υπογράμμισε.

Επίσης ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στην κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Ναυτιλίας του ιδρύματος Ευγενίδου, της ΄Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων φορέων για τον εκσυγχρονισμό και εναρμόνιση με τις σύγχρονη εποχή του προγράμματος σπουδών για τους αξιωματικούς των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.

Η πράσινη συμφωνία 

Αναφερόμενος στο θέμα των ρύπων και τις πρωτοβουλίες  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την συμμέτοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας (EU ETS) και τις σχετικές ανακοινώσεις που αναμένονται να γίνουν στις Βρυξέλες στις 14 Ιουλίου ο κ. Βενιάμης αφού ξεκαθάρισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) είναι υπέρ της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Όμως σημείωσε ότι  οι λύσεις που πρέπει να δοθούν θα πρέπει να είναι στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Επίσης ξεκαθάρισε ότι η λύση του ETS όπως τουλάχιστον προωθείται από την ΕΕ θα προσθέσει κόστος το οποίο στο τέλος της ημέρας είτε μέσω του πλοιοκτήτη είτε μέσω του ναυλωτή θα πληρώσει ο ευρωπαίος πολίτης.

Η ΕΕ λέει ότι θέλει να μαζέψει δέκα δις ευρώ από τη ναυτιλία και θεωρεί ότι ο καλύτερος τρόπος είναι το ETS, δηλαδή το εμπόριο ρύπων. Όμως μετά το κόστος θα ανέβει και θα το πληρώσει στο τέλος ο ευρωπαίος πολίτης και κάποιοι θα θησαυρίσουν γιατί θα κάνουν εμπόριο, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης ζητώντας λύσεις σε επίπεδο ΙΜΟ.

Η Cosco

Σχολιάζοντας ο κ. Βενιάμης, τα όσα καταγράφονται με τις επενδύσεις Cosco στον ΟΛΠ, είπε με νόημα: «Καλοδεχούμενη είναι η Cosco, είναι πολύ θετική η παρουσία της στην Ελλάδα, έχει αυξήσει το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ως hub, όμως παράλληλα υπάρχει και το cluster της ναυτιλίας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προμηθευτές της ναυτιλίας οι οποίες πρέπει να παραμείνουν εκτός των βλέψεων της Cosco και αυτό το έχω μεταφέρει και στην κυβέρνηση. H Cosco είναι καλοδεχούμενη, μια χαρά κάνει τη δουλειά της, όμως ας μείνει σε αυτή τη δουλειά και να μην καταστρέψουμε το cluster της ναυτιλίας και δεν είναι μόνο η φορτηγός είναι και η ακτοπλοΐα. Το cluster είναι πηγή ζωής και πρέπει να συνεχιστεί. Μετά την εκκίνηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι πολύ χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλία και την ακτοπλοΐα».

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 10:58 - 10 Ιουλ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.