ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο δείκτης της ναυλαγοράς για τα πλοία bulkers σε άνοδο

08:14 - 20 Ιουλ 2021 | Ναυτιλία
Ο δείκτης της ναυλαγοράς για τα πλοία bulkers σε άνοδο
Ο κύριος δείκτης της Βαλτικής που παρακολουθεί τα έσοδα των πλοίων που μεταφέρουν εμπορεύματα χύδην ξηρού φορτίου, dry bulkers, παρουσίασε άνοδο με τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος capesize να ανακάμπτουν.

Ο δείκτης, Baltic Dry Index (BDI),  που παρακολούθεί την πορεία της ναυλαγοράς για τις τρεις κατηγορίες μέγεθους πλοίων capesize, panamax, supramax, έσπασε τη σταδιακή πτώση τεσσαρών συνεδριών τη Δευτέρα και κέρδισε 20 μονάδες κλείνοντας στις 3059 μονάδες. Η διακύμανση του δείκτη πάνω από τις 3,000 μονάδες καθρεφτίζει ότι η ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς dry bulkers, που παρουσιάστηκε το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς ως η ισχυρότερη την τελευταία δεκαετία θα στιγματίσει το σύνολο της φετινής χρονιάς.

Για την άνοδο του κύριου δείκτη Βαλτικής καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η απόδοση του δείκτη για το μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου capesize, Baltic Capesize Index, καθώς είναι ο πιο σημαντικός υποδείκτης του κύριου δείκτη που δίνει το στίγμα της ναυλαγοράς στο κλείσιμο της κάθε μέρας. Ο δείκτης capesize αυξήθηκε 72 μονάδες, ή 2,1%, σε 3.514, έχοντας πέσει στις προηγούμενες τέσσερις συνεδρίες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για capesize, τα οποία συνήθως μεταφέρουν 150.000 τόνους φορτίων σιδηρομεταλλεύματος, κέρδισαν 597 $ σε 29.139 $.

Ο δείκτης για το αμέσως μικρότερο μέγεθος πλοίου panamax, Baltic Panamax Index, που μεταφέρει άνθρακα ή σιτηρά περίπου 60,000-70,000 τόνων παρουσίασε υποχώρηση 12 μονάδων και έκλεισε στις 3,623 μονάδες, όπου αντιπροσωπεύει το χαμηλότερο επίπεδο από τις 24 Ιουνίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία μεγέθους panamax μειώθηκαν κατά 108 $ σε 32.611 $.

Όσον αφορά για το δείκτη στο μέγεθος supramax, Baltic Supramax Index, σημειώθηκε ήπια πτώση 1% και τερμάτισε στις 2,774 μονάδες.

Την περασμένη βδομάδα ο δείκτης Baltic Dry Index σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση 7.9% που έχει σημειωθεί από τις 28 Μαιού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Μαρτίου 2018, ο δείκτης Βαλτικής Ξηράς (BDI) έχει σταθμιστεί με τις ακόλουθες  αναλογίες αξιολογήσεων: 40% Capesize, 30% Panamax και 30% Supramax και δεν περιλαμβάνει πλέον τον μέσο όρο Handysize timecharter. Στις 20 Μαΐου 2008, ο δείκτης BDI έφτασε στο υψηλό επίπεδο ρεκόρ από την εισαγωγή του το 1985, φθάνοντας τις 11.793 μονάδες. Μισό έτος αργότερα, στις 5 Δεκεμβρίου 2008, ο δείκτης είχε μειωθεί κατά 94%, σε 663 μονάδες, ο χαμηλότερος από το 1986.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.