ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η θαλάσσια μεταφορά άνθρακα, μοχλός αναζωπύρωσης για τη ναυλαγορά bulkers

08:40 - 05 Αυγ 2021 | Ναυτιλία
Η θαλάσσια μεταφορά άνθρακα, μοχλός αναζωπύρωσης για τη ναυλαγορά bulkers
To 2021 έχει σηματοδοτήσει έντονη ζήτηση θαλάσσιας μεταφοράς άνθρακα που έρχεται σε αντίθεση με τη συζήτηση για την υπερθέρμανση του πλανήτη, την κλιματική αλλαγή και την πράσινη χρηματοδότηση για απανθρακοποίηση. Εκτιμήσεις αναλυτών αναφέρουν ότι τα πλοία μεταφοράς χύδην είναι απασχολημένα στην Ασία -και στην οικολογική Ευρώπη- ενισχύοντας την απόδοση κερδοφορίας της ναυλαγοράς για τους εφοπλιστές πλοίων bulk carriers.

Ο άνθρακας μεταφέρεται σε μεγαλύτερα bulkers γνωστά ως Capesizes (πλοία χωρητικότητας περίπου 180.000 τόνων νεκρού βάρους ή DWT), καθώς και σε Panamaxes (65.000-90.000 DWT) και Supramaxes (45.000-60.000 DWT).

Σύμφωνα με το κορυφαίο ναυλομεσιτικό οίκου του Λονδίνου, Clarksons Platou Securities, η απόδοση των ναύλων για τα πλοία μεγέθους Capesize ήταν κατά μέσο όρο 32,800 $ την ημέρα την περασμένη Δευτέρα, με τα Panamaxes στα 31,800 $ και τα Supramaxes στα 31,600 $. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι σπάνιο η απόδοση της ναυλαγοράς και για τα τρία μεγέθη πλοίων bulk carriers να ξεπεράσει ταυτόχρονα τα 30.000 $, όπως συνέβη τις τελευταίες πέντε εβδομάδες .

Κινητήρια δύναμη στην έντονη ζήτηση θερμικού άνθρακα και εκτόξευση των ναυλών αποτελούν όρισμένα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που αποδίδονται στην υπερθέρμανση του πλανήτη αυξάνουν τώρα τη ζήτηση για θαλάσσιες αποστολές άνθρακα υψηλής εκπομπής άνθρακα.

Ο εξαιρετικά καυτός καιρός έχει αυξήσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία αυξάνεται ταυτόχρονα από την αυξανόμενη οικονομική δραστηριότητα. Διαφαίνεται ότι φέτος, ένα καυτό καλοκαίρι στην Ασία οδήγησε πολλούς από τους μεγάλους καταναλωτές, οι οποίοι είχαν απομακρυνθεί από τον άνθρακα, να επιστρέψουν σε έντονη ζήτηση.

Μια ξηρασία τον Μάιο στη νότια Κίνα διέκοψε την πρόσβαση της περιοχής αυτής σε υδροηλεκτρική ενέργεια, μια εναλλακτική λύση στον άνθρακα. Πιο πρόσφατα, το πρόβλημα ήταν το πολύ νερό στη βόρεια Κίνα. Οι τραγικές πλημμύρες αυτού του μήνα στο Zhengzhou περιορίζουν τις κινήσεις άνθρακα από εσωτερικές πηγές. Πρόσφατη ανακοίνωση από την Κίνα ανέφερε ότι η μεταφορά άνθρακα από την Εσωτερική Μογγολία και το Σάνξι μέσω του Τζενγκζού στην ανατολική και κεντρική Κίνα έχει "επηρεαστεί σοβαρά".

Ο ζεστός καιρός αυξάνει ταυτόχρονα τις τιμές και μειώνει τα αποθέματα φυσικού αερίου, το οποίο ανταγωνίζεται τον θερμικό άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας. 

Η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας ανακοίνωσε σχέδια για την αύξηση αναπτυσσόμενων ν άνθρακα άνω των 100 εκατομμυρίων τόνων«, με τα εγχώρια αποθέματα άνθρακα βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Φεβρουάριο. Ωστόσο δεν είναι μόνο η Κίνα που θα συνεχίζει να πυροδοτεί έντονα τη ζήτηση θαλάσσιας μεταφοράς άνθρακα.

Προετοιμαζόμενη για τη χειμερινή περίοδο, η Νότια Κορέα, μεταξύ άλλων εθνών, αύξησε τις αγορές άνθρακα για να αποφύγει τα ελλείμματα ενεργειακού εφοδιασμού». Οι εισαγωγές άνθρακα της Νότιας Κορέας εμφανίζονται τον Ιούλιο σε εξαιρετικά αυξημένα επίπεδα για να φτάσουν σε υψηλό πέντε ετών.

Κατά τη διάρκεια της εικονικής διάσκεψης Marine Money Week του περασμένου μήνα, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως από τους ναυτιλιακούς παίκτες ότι

Η Κίνα, για περιβαλλοντικούς λόγους, πρόκειται να περιορίσει τη χρήση των δικών της ανθρακωρυχείων. Έτσι, ο άνθρακας καλύτερης ποιότητας [εκτός Κίνας] θα ωφεληθεί και αυτό θα ωφελήσει τη ναυτιλιακή αγορά.

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο άνθρακας είναι ένα βρώμικο φορτίο και θα ξεπεραστεί κάποια στιγμή, ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Δεν συμβαίνει τόσο γρήγορα. Και ο δρόμος προς την καύση άνθρακα θα δημιουργήσει πολλές αναποτελεσματικότητες οι οποίες θα συνεχίζουν να ενισχύουν θετικά την απόδοση των ναύλων. 

Μαρία Μπερτζελέτου

Τελευταία τροποποίηση στις 12:04 - 05 Αυγ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.