ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε ισχυρή άνοδο η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου Κύριο

13:42 - 18 Αυγ 2021 | Ναυτιλία
Σε ισχυρή άνοδο η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου
Ο βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, συνεχίζει την άνοδο σε αμείωτο ρυθμό χωρίς σημάδια πτώσης καθώς επιμένει η διακύμανση άνω από το όριο 3,000 μονάδων.

Τα μέσα ημερήσια επίπεδα χρονοναυλώσεων αρχίζουν να ξεπερνούν πλέον τα 40,000 δολάρια με εκτιμήσεις να φημολογούν ότι μπορούν να φτάσουν και σε 50,000 δολάρια πριν από το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με τον John Michael Radziwill, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου C Transport Maritime (CTM) και τον εφοπλιστή GoodBulk η αστάθεια που παρατηρείται στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, ιδίως για τα capesizes, οφείλεται στον «τρελό κόσμο στον οποίο ζούμε σήμερα». Ο Radziwill αναμένει ότι τα μέσα κέρδη θα ξεπεράσουν τα $50.000 ημερησίως αυτό το τρίμηνο και είπε ότι θα πρέπει να παραμείνουν πάνω από $40.000 για το υπόλοιπο του έτους.

Πολύ σημαντικός παράγοντας που θα ευνοήσει και θα τονώσει παραπάνω τη ναυλαγορά είναι η αύξηση στην παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία, όπου προσθέτει θαλάσσιους τόνους μεταφοράς μακρινών αποστάσεων προς την Ασία και οδηγεί την ώθηση της κερδοφορίας. Επιπλέον, θετικά σημάδια εμφανίζονται και στο θαλάσσιο εμπόριο του άνθρακα, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να ευθυγραμιστεί με τους στόχους απόδεσμευσης του άνθρακα, αλλά αυτό είναι μια μακροπρόθεσμη και όχι βραχυπρόθεσμη διαδικασία.

Στην αγορά των σιτηρών επικρατεί μια σταθερή ζήτηση που θα επιμείνει. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου C Transport Maritime (CTM) επικρατεί μια στροφή ανατολικά από τις εξαγωγές σιτηρών της Νότιας Αμερικής, και αυτό θα μετακινηθεί περισσότερο στην Ευρώπη, στη Μαύρη Θάλασσα και επίσης στις ΗΠΑ. Επίσης, υπάρχει μια αλλαγή στις εποχές των σιτηρών, αλλά εκτιμάται ότι οι όγκοι θα παραμείνουν.

Τέλος, αν θυμηθούμε το 2010 και το 2008 υπήρχαν παγκόσμιες ελλείψεις τροφίμων, πρόσθεσε ο John Michael Radziwill. Και με όλα όσα συνέβησαν γενικά στον κόσμο με την πανδημία, την κοινωνική αναταραχή, δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι οι κυβερνήσεις δεν θα συνεχίσουν να αγοράζουν τόσα πολλά είδη εμπορευμάτων από τρόφιμα όπως θα μπορούσαν.

Αξίζει να αναφερθεί πως οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι τα προβλήματα λιμενικής συμφόρησης θα συνεχίσουν καθώς και περιπτώσεις όπου τα πλοία θα πρέπει να βρίσκονται στη θάλασσα περισσότερο - λόγω αλλαγών του πληρώματος και σχετικών προληπτικών μέτρων στην πανδημία.

Μαρία Μπερτζελέτου



Τελευταία τροποποίηση στις 13:55 - 18 Αυγ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.