ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να αποδεχτούν υψηλότερες τιμές νεοκατασκευών

08:00 - 14 Σεπ 2021 | Ναυτιλία
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να αποδεχτούν υψηλότερες τιμές νεοκατασκευών
Οι ναυτιλιακοί παίκτες της αγοράς δεξαμενοπλοίων που επιθυμούν να επενδύσουν σε νέα χωρητικότητα πλοίων και να προχωρήσουν σε νέες κατασκευές φαίνεται πως θα πρέπει να αποδεχτούν υψηλότερες τιμές νεοκατασκευής.

Σύμφωνα με το διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο Gibson, oι τιμές του χάλυβα έφτασαν σε υψηλά πολυετίας τον Μάιο και αν και έκτοτε έχουν χαλαρώσει, οι τιμές παραμένουν πάνω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν μεταξύ 2016-2020. Συνεπώς, η ναυτιλία.  δεν μένει... αλώβητη, με τις τιμές των νεότευκτων να ανεβαίνουν παράλληλα. Από τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, οι τιμές των δεξαμενόπλοιων νέων ναυπηγήσεων αυξήθηκαν κατά περίπου 15% -25% ανάλογα με τον τομέα.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson υποστηρίζει ότι ενώ οι τελευταίες αυξήσεις στις τιμές των νέων κατασκευών ενδέχεται να αποθαρρύνουν κάποιες επενδύσεις, είναι απίθανο ο κλάδος να δει πολύ χαμηλότερες τιμές σύντομα.

Οι τιμές του χάλυβα θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται από την "ισχυρή ζήτηση" από τους κατασκευαστικούς και μεταποιητικούς τομείς που υποστηρίζονται από διάφορα προγράμματα δημοσιονομικής τόνωσης που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν την ανάκαμψη από την πανδημία, ενώ οι κυβερνήσεις δέχονται μικρή πίεση για να μειώσουν τις πληθωριστικές ανησυχίες.

Παρά τις αυξανόμενες τιμές χάλυβα, τις αδύναμες αγορές δεξαμενόπλοιων και τις ανησυχίες για το μακροπρόθεσμο μέλλον της ζήτησης πετρελαίου, ο ναυλομεσιτικός οίκος υπολογίζει ότι ο αριθμός των νέων παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους είναι ήδη μόλις οριακά πίσω από το σύνολο του περασμένου έτους. Λίγο περισσότερες από 150 επιβεβαιωμένες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων άνω των 25.000 dwt έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα το 2021, σε σύγκριση με σχεδόν 165 επιβεβαιωμένες παραγγελίες για το 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το συνολικό ισχυρό επίπεδο παραγγελίας, το βιβλίο παραγγελιών παραμένει περιορισμένο, με τα περισσότερα τμήματα να υπερβαίνουν το 10% του υπάρχοντος στόλου. Ενώ το μερίδιο του βιβλίου παραγγελιών διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα, ο ναυλομεσίτης δήλωσε ότι ο υπάρχων στόλος συνεχίζει να γερνά με 20% έως 30% του στόλου άνω των 15 ετών, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου. Ωστόσο, η αυξανόμενη κανονιστική και περιβαλλοντική πίεση για το μέλλον της πράσινης ναυτιλίας είναι πιθανό να παίξουν τον ρόλο τους στη μείωση του τρέχοντος στόλου.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.